Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 23-02-2022, 08:03   #21   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Ziet er fantastisch uit, maar nog nooit een Dark Souls-achtig spel gespeeld en ken mezelf dat ik me enorm ga frustreren als ik niet voorbij één of andere moeilijk bossfight ga geraken. Jammer, want mis misschien (te)veel.
Dark Souls 3 was ook mijn eerste Dark Souls en ik vond het één van de beste game-ervaringen op ps4. En uiteindelijk ook uitgespeeld. Ik heb toen nog 1 dlc gekocht en uitgespeeld en dan niet meer aangeraakt. Wel iets van 90u ingestoken in totaal ofzo.

Je zult je bij sommige boss-fights afvragen hoe je er ooit voorbij moet geraken, maar 5 pogingen verder zul je al een heel stuk progressie hebben en merk je dat het vanzelf steeds beter gaat. Er zijn soms wel bosses waar je 20 pogingen of meer nodig hebt.

Dit gezegd zijnde, Elden Ring ziet er fantastisch uit, maar ik denk niet dat ik het ga kopen. Ik moet ook toegeven dat ik tegenwoordig vooral game om te relaxen en ik vind die bossfights soms echt wel te intens en frustrerend om er van te kunnen genieten. Ik merkte dat ik bij een tweede playthrough van Dark Souls 3 wel nog steeds plezier had om de levels te doorlopen, maar er echt tegenop zag om die bossfights opnieuw te doen. Dus toen ben ik gestopt.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2022, 08:15   #22   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Prumpy View Post
En je hebt sowieso een "learning curve" om erin te geraken.
Veel mensen (ik pleit ook schuldig) hebben daar gewoon de tijd en zin meer voor.
Ik merk dat op de shrimpdiscord ook. Veel co-op/MP games zijn al gepasseerd, maar liggen aan de kant voor we goed en wel op de curve zitten. (Met een paar uitzonderingen ofc).

Als er dan toch een learning curve is, doe ik dat zelf ook liever op het gemak nu. Spellen met snelle combat/reflexen doen het niet meer voor mij.
Op dat vlak ben ik een ouwe zak geworden. Geef mij maar ETS2, Cities; Skylines, Football Manager, Civilization,...
Soms ook serieuze learning curves, maar ik doe het rustig aan. Turnbased of pauzeknoppen ftw. Stresslevels back to normal.

edit: moet wel zeggen dat ik Bloodborn toch met plezier gespeeld heb. Wel niet uit.
En dat Dark Souls me lang de ogen heeft uitgestoken.

Last edited by Turtle; 23-02-2022 at 08:31.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2022, 08:22   #23   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

ok boomer

Nog twee keer slapen!
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2022, 15:31   #24   link
Cage
throwing a wobbly

Cage's Avatar

Jizzz

https://www.metacritic.com/game/play...en-ring?ref=hp
Cage is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2022, 15:38   #25   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Ah kak he, dat gaat hier weer een hoop hype worden
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2022, 15:57   #26   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Damn, ik had mij echt voorgenomen om niets meer te kopen tot Forbidden West uitgespeeld is.
ExReey is online now   Reply With Quote
Old 23-02-2022, 16:11   #27   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

PRAISE THE SUN
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2022, 16:12   #28   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dj El Marriachi View Post
Ik moet ook toegeven dat ik tegenwoordig vooral game om te relaxen en ik vind die bossfights soms echt wel te intens en frustrerend om er van te kunnen genieten.
Ongeveer hetzelfde hier. Ik ben echt een freak/fanaat voor hardmode gameplay, permadeath, etc en kies ook vaak de moeilijkste graad in games. Dus op zich frusteren games mij echt zelden. Hoe moeilijker, des te harder er ik op in geraak. Maar nooit echt veel plezier gevonden in boss fights, welke game dan ook. Veel spelers zijn daar gek op, maar komt voor mij te vaak neer op een tango foutloos dansen en eens je de pasjes kent heb je de kill. Doet mij niet zoveel.
PC gaming: LG CX 48" 4K@120hz OLED G-Sync, Intel i9-10900K, NVIDIA GeForce RTX 3090 24GB, Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe SSD, Corsair Hydro H115i RGB Platinum, Corsair Obsidian 500D RGB case
PC gaming2: Lenovo Legion 7 laptop / AMD Ryzen 7 5800H, GTX 3080 165W / 16inch 2560x1600 165Hz
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX Certified
VR: Valve Index / Oculus Quest 2 | Console: PS5 | Arcade: Arcadeo CLASSIC 2 cabinet /w Hyperspin 29k games / 26" Upright Racing Cabinet)
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2022, 16:23   #29   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Veel mensen (ik pleit ook schuldig) hebben daar gewoon de tijd en zin meer voor.
Ik merk dat op de shrimpdiscord ook. Veel co-op/MP games zijn al gepasseerd, maar liggen aan de kant voor we goed en wel op de curve zitten. (Met een paar uitzonderingen ofc).

Als er dan toch een learning curve is, doe ik dat zelf ook liever op het gemak nu. Spellen met snelle combat/reflexen doen het niet meer voor mij.
Op dat vlak ben ik een ouwe zak geworden. Geef mij maar ETS2, Cities; Skylines, Football Manager, Civilization,...
Soms ook serieuze learning curves, maar ik doe het rustig aan. Turnbased of pauzeknoppen ftw. Stresslevels back to normal.

edit: moet wel zeggen dat ik Bloodborn toch met plezier gespeeld heb. Wel niet uit.
En dat Dark Souls me lang de ogen heeft uitgestoken.
De Souls games zijn toch verre van snelle combat/reflexen. Ofwel speel ik het als een oude zak?
Het straft gewoon af. Elke vijand, boss of area is gewoon een leerproces. Het is altijd even aanpassen en verder gaan.
Met momenten inderdaad wat meer stress maar als je er dan eindelijk voorbij bent is de voldoening ook zoveel groter, dus stresslevel naar happy!
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2022, 16:26   #30   link
Jaak
dubbelaccount van peephol

Jaak's Avatar

Moeilijke games zijn cool, maar ik vind games waarbij je dan toch extra tools kan behalen om die boss fights net iets makkelijker te maken toch een streepje voor hebben (betere items, meer skills door levels dankzij investeren in sidequetsts/grinds).

Hopelijk heeft Elden Ring dat laatste dus, gezien het open world is.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2022, 16:43   #31   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Heb al gelezen dat de meeste bosses, mits de juiste items, te one-shotten zijn.
ExReey is online now   Reply With Quote
Old 23-02-2022, 16:53   #32   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Kan mij nu ook wel voorstellen dat het in 3p coop een stuk makkelijker is. Als ik goeie reviews van 1 spel zou geloven ist dees wel (fromsoftware)
Old 23-02-2022, 17:00   #33   link
Cage
throwing a wobbly

Cage's Avatar

Dit is mijn go to reviewer en jah, ik ben content.

Nu zoveel mogelijk wegblijven van spoilers.

Ik denk niet dat ik ooit nog zo hyped ben geweest voor een game sinds half-life 2. Ik heb alle FromSoftware games pas jaren na release gespeeld dus eerste keer dat ik mee de wereld kan ontdekken met de community.

Vrijdag en maandag vrij genomen dus dat worden 4 dagen weg van de beschaving.
Body is ready.

Last edited by Cage; 23-02-2022 at 17:03.
Cage is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2022, 18:37   #34   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Kga dit zo hard kopen door de hype hier, ondanks dat ik nooit Dark Souls of dergelijke gespeeld heb en een héél casual gamer ben.
En tis allemaal ulder fout.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2022, 18:41   #35   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

op pc of console? asking for a friend

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2022, 19:21   #36   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
Moeilijke games zijn cool, maar ik vind games waarbij je dan toch extra tools kan behalen om die boss fights net iets makkelijker te maken toch een streepje voor hebben (betere items, meer skills door levels dankzij investeren in sidequetsts/grinds).

Hopelijk heeft Elden Ring dat laatste dus, gezien het open world is.
Awel ja. Same. Ben niet al te zot op repetitie. Nu ziet het er bij Elden Ring wel naar uit dat ge veel vrijheid hebt en geen 30 keer dezelfde zone moet doorkruisen.

Last edited by blumcole; 23-02-2022 at 19:38.
blumcole is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2022, 06:05   #37   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Voor degene die klagen dat het te moeilijk is en teveel stress geeft:

begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2022, 07:56   #38   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Pff weet het nog niet. 60fps lock, geen ultrawide support, geen RTX/DLLs ondersteuning (nu). Heb gevoel dat het weer subpar pc port wordt.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2022, 08:11   #39   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Tis toch niet omdat het niet stukken béter is op PC dan op console, dat het daarom een subpar port is?
(Ik koop het op PS5, wss weer eens via de game mania inruilactie)
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2022, 08:11   #40   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Pff weet het nog niet. 60fps lock, geen ultrawide support, geen RTX/DLLs ondersteuning (nu). Heb gevoel dat het weer subpar pc port wordt.
Dat zuigt wel, ben benieuwd naar de digital foundry ondervindingen

Quote:
Originally Posted by Lacroix View Post
Tis toch niet omdat het niet stukken béter is op PC dan op console, dat het daarom een subpar port is?
Euh, naast de nodige aandacht om consolitis gering te houden is support voor technische features (DSR, DSLL, AMD FidelityFX, frame rate unlock, VRR, meerdere aspect ratio support, etc) en performance (stuttering issues, etc) niet onbelangrijk om de PC versie te beoordelen me dunkt. De graad waarin de PC versie al dan niet overladen is aan die support bepaald vaak welke stempel het spel krijgt.
PC gaming: LG CX 48" 4K@120hz OLED G-Sync, Intel i9-10900K, NVIDIA GeForce RTX 3090 24GB, Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe SSD, Corsair Hydro H115i RGB Platinum, Corsair Obsidian 500D RGB case
PC gaming2: Lenovo Legion 7 laptop / AMD Ryzen 7 5800H, GTX 3080 165W / 16inch 2560x1600 165Hz
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX Certified
VR: Valve Index / Oculus Quest 2 | Console: PS5 | Arcade: Arcadeo CLASSIC 2 cabinet /w Hyperspin 29k games / 26" Upright Racing Cabinet)

Last edited by Cybdm; 24-02-2022 at 08:18.
Cybdm is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules