![]() |
![]() |
#18581 link |
white male hetero unicorn
|
The Whale
Mss een nachtje laten bezinken, maar precies wat flauwer dan verwacht. Goeie acteur ofc, maar de rest van het verhaal en de personages laten mij toch wat op mijn honger zitten. Wilt het precies wat braaf en sereen houden maar dat maakt het toch een pak saaier dan bv Black Swan of Mother. Nog net cava wel, een 7/10 |
![]() |
![]() |
![]() |
#18583 link |
Serious Member
|
A man called Otto.
Ik had het boek gelezen dus wou de verfilming wel eens zien. Er blijkt ook al een scandinavische film te zijn van Uwe zijn verhaal maar die wist ik niet dat bestond. Film is goed maar toch redelijk saai in't begin. Het boek bruiste wat meer van het leven eigenlijk. Leuk verhaal, klein, zacht en wat over-amerikaans soms maar vond het wel leuk. Wel 30 minuten te lang zoals tegenwoordig alle films zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18587 link |
Trolle hippy
|
McDonagh tragicomedy inhaalbeweging
Three Billboards outside Ebbing, Missouri Small-town story zeer pakkend gebracht door sterke acteerwerk. The Banshees of Inisherin Die fotografie, prachtig. Ook weer zo'n absurd verhaal maar vond het paradoxaal charmant om te blijven kijken en over na te denken. Genoot ik zelfs meer van dan die hierboven In Bruges als volgende zetten. The Irishman overheen meerdere avonden gekeken. Plezant om terug mijn favoriete acteurs van vroeger aan het werk te zien, maar de executie van het formaat stoorde me toch het meest. Als film is hij veel te lang, als serie zou het wel kunnen werken. Last edited by Alegis; 18-03-2023 at 09:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18588 link |
|
Dersu Uzala
Speciale film in feite. Een Russische ´western´ door een Japanse regisseur. Daarmee was mijn interesse al gewekt. Kijkt een pak vlotter weg dan die zwart wit samoerai films van kurosawa. T zijn in feite heel school landschappen en t geluid is ook geweldig. Voor wie eens een iets niet westers wilt zien van een grootmeester van den andere kant van de wereld kan dees wel een goed beginpunt zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18590 link |
|
Persona
Weer eentje die van het imdb lijstje af mag. (Nog 61 te gaan). Moet een waanzinnig coole en baanbrekende film geweest zijn voor die tijd, en blijft eig wel goed overeind, maar kan nu toch niet zeggen dat ik er super hard werd ingezogen of hem nog ooit ga willen zien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18592 link |
|
Idd gaten aan het opvullen ja
Kan er veel kritiek op hebben maar de meeste films die daar een score van 8/10 of meer halen zijn toch op zen minst oerdegelijk of klassiekers in hun tijdperk T zijn vooral de niet Engelstalige en pre 1960 films die een opgave zijn. Al zitten ook daar wel verassingen tussen die het wel de moeite maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18593 link |
|
north by northwest
Met voorsprong de beste hitchkock die ik al gezien heb! (Voor the birds, psycho, vertigo en rear window, in die volgorde). 1e helft was wel beter, naar het einde toe mss iets te lang. Maar kleur, knappe actrice en de vele locaties maken de film echt wel de moeite om te zien. Redelijk tijdloos spec ops verhaal. Klassieker die ik nog wel eens terug zal willen zien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18598 link | |
Filmnerd
|
Quote:
Spannend, vlot verteld, een charismatische en speelse Cary Grant en simpelweg dikke fun van begin tot eind. Blijft ook na diverse kijkbeurten en bijna 65 jaar meer dan overeind. Terecht een klassieker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18599 link |
|
Vanavond Cinema Paradiso
Wat een film! Belissimo! Begin is klein beetje vita e bella vibes maar de kleine wordt gelukkig groot en geen concentratiekamp in de buurt. Fenomenaal. De film die Spielberg met The Fabelmans had willen maken maar nog niet in de buurt gekomen is. Schande dat ik deze niet eerder gezien heb. Ahja en je denkt dan dat hij een half uur te lang duurt. Want moest hij een half uur eerder gewoon stoppen was het ook al geniaal. Maar dat laatste half uur slaagt er dan in de rest naar een nog hoger niveau te tillen ❤️ Last edited by Jack Carver; 20-03-2023 at 22:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|