Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 06-11-2017, 14:48   #5461   link
Matthias
*snore*

Quote:
Originally Posted by Sepulfly View Post
Zeker. Maar het is zowat op alle vlakken een scheve vergelijking. Dus imo niet echt veel waard als argument.
Niet echt hé, want het gebrek aan support is grotendeels te wijten aan de fragmentatie. Android is nog meer een "wegwerpplatform" dan iOS. Ik blijf dat knettergek vinden.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2017, 17:41   #5462   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Ouch
CSM is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2017, 17:52   #5463   link
Lycas
Senior Member

Quote:
Zeker. Maar het is zowat op alle vlakken een scheve vergelijking. Dus imo niet echt veel waard als argument.
Om eerlijk te zijn vind ik dat geen scheve vergelijking. Waar bij Android de updates echt gefragmenteerd zijn, omdat de vendor van de telefoon ze nog moet doorduwen, is dat bij Apple wel anders.

1 platform hardware en software, 1 update bereik. Je neemt de oude iPad generatie onder de loep van de updates en daar heb je gelijk. Deze krijgen niet meer de updates van nu en ook de iPod generatie van vroeger.

Maar bij Android heb je daar nog een speler tussen, de vendor van de telefoon. En als die de security updates niet doorduwt heb je pech.

Dus ja ik blijf dat een valid argument vinden voor de aankoop van een nieuwe telefoon. En bij Google krijg je ook alles rechtstreeks bij de bron, dus een Android zou ik enkel aankopen in de vorm van een Pixel of een Nexus.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2017, 18:03   #5464   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

De reden dat het een scheve vergelijking is, is omdat er mss 50 verschillende devices zijn die apple in het oog moet houden, en dan tel ik er al extreem oude bij. Er zijn met diezelfde natte vinger prolly meer dan 25,000 verschillende android devices. Hoe kan je dan met een afgestreken gezicht beweren dat die vergelijking steek houdt. Het is gewoon een compleet verschillende realiteit.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2017, 18:11   #5465   link
Lycas
Senior Member

Maar dat is toch een bepalende factor in je keuze?

Wil je als klant altijd vast hangen aan de perikelen van de vendor vanwaar jij de telefoon koopt, of wil je direct aan de bron hangen voor features en updates?
Dat is toch een keuze die je maakt, tenzij dat onder Android gebruikers veel anders is. Ik weet het niet.

Ik zou liever direct aan de bron hangen dan te moeten wachten op de vendor van de telefoon die een update wil doorduwen. Ik heb dat vroeger bij HTC voorgehad en dat was redelijk knudde eigenlijk.

Uiteindelijk gaat de keuze komen op je persoonlijke preference en hoeveel jij wilt geven aan een smartphone, maar dit is toch een onderdeel van die keuze. Als je dat echt wilt argumenteren als een soort "flaw" in het systeem is een andere zaak natuurlijk, door de openheid van het platform android zijn er nu eenmaal veel spelers en veel aparte producten.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2017, 18:26   #5466   link
rooz
he/him

rooz's Avatar

Snap echt het probleem niet.
Mensen die lang moeten wachten op updates zijn mensen die weinig geld uitgeven aan een gsm en dus ook mensen die het geen bal kan schelen en waarschijnlijk zelfs nooit updates installeren.
rooz is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2017, 21:22   #5467   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Fragmentatie betekent ook dat ontwikkelaars hiermee rekening moeten houden. Wat dan ook vaak evolutie belemmert gezien ze bepaalde features weglaten om oudere Android versies te ondersteunen. Verklaart zich ook in het verschil in kwaliteit van een groot deel van de apps.
]as]e is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2017, 21:25   #5468   link
rooz
he/him

rooz's Avatar

Heb je hier een voorbeeld van?
De meeste mensen met iPhone die ik ken hebben als meest gebruikte app waarschijnlijk Instagram dus heb niet echt een referentie daar.

Ben wel benieuwd welke features ik momenteel mis door die fragmentatie.
Old 06-11-2017, 21:30   #5469   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

liever een oudere versie van een besturingssysteem dan het nieuwste dat draait gelijk ne vastgeroeste nagel joo (ci) (b) (h)
Old 06-11-2017, 22:22   #5470   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Heb je hier een voorbeeld van?
https://www.xda-developers.com/the-s...fragmentation/

alsook genoeg business apps die we zelf (of laten) ontwikkelen

Quote:
De meeste mensen met iPhone die ik ken hebben als meest gebruikte app waarschijnlijk Instagram dus heb niet echt een referentie daar.
zegt eerder iets over uw sociale kring imo
Old 06-11-2017, 22:30   #5471   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Quote:
prolly meer dan 25,000 verschillende android devices[/i]. Hoe kan je dan met een afgestreken gezicht beweren dat die vergelijking steek houdt.
Hoe zou je het aanpakken wanneer een investeerder eist dat zijn app "werkt op Android"? Om nog maar te zwijgen over security audits of automated testing met die shitload aan devices en versies.
Old 07-11-2017, 00:12   #5472   link
rooz
he/him

rooz's Avatar

Nog altijd geen voorbeeld van een functionaliteit op een veelgebruikte App die ik mis tov Apple users door de fragmentatie van Android..

Zo moeilijk kan het niet zijn toch?
En anders heb ik daar als user toch geen last van?
Old 07-11-2017, 01:25   #5473   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

iphone wel zeer sterke camera

waarvoor hulde

trekt foto's die zo scherp zijn dat het scherm eraan bezwijkt lmaoooooooo
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2017, 05:40   #5474   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Quote:
Nog altijd geen voorbeeld van een functionaliteit op een veelgebruikte App die ik mis tov Apple users door de fragmentatie van Android..
Waar heb ik ooit beweerd dat jij features gaat missen op een veelgebruikte app.

Facebook heeft ook lang gewerkt op IE6. Wil daarom niet zeggen dat die kutbrowser veel evolutie heeft tegengehouden.

Dus neen, uw Instagram-posse gaat er geen last van hebben.
Old 07-11-2017, 08:31   #5475   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Squaretrade verkoopt verzekeringen tegen zo'n schade.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2017, 09:21   #5476   link
rooz
he/him

rooz's Avatar

Quote:
Originally Posted by ]as]e View Post
Waar heb ik ooit beweerd dat jij features gaat missen op een veelgebruikte app.
Quote:
Originally Posted by ]as]e View Post
Fragmentatie betekent ook dat ontwikkelaars hiermee rekening moeten houden. Wat dan ook vaak evolutie belemmert gezien ze bepaalde features weglaten om oudere Android versies te ondersteunen. Verklaart zich ook in het verschil in kwaliteit van een groot deel van de apps.
Voor een keer dat ik niet aan het trollen ben in deze thread kun je me toch van geen deftig argument voorzien.
Ik koop altijd toestellen niet duurder dan €400 en heb nog nooit last ondervonden van die fragmentatie waar jij zo'n grote deal van maakt, van daar de oprechte vraag naar een voorbeeld.
Old 07-11-2017, 09:38   #5477   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Ik ben wel iPhonefan/gebruiker maar ik koop ook nooit (meer) toestellen duurder dan 400 EUR. De prijzen van iPhones zijn toch wel zot hoog. Vroeger, ten tijde van de Samsung Galaxy S3 ofzo, kon ik wel wat inkomen wegsmijten naar zo'n nieuwe iPhone omdat het kwaliteitsverschil zo groot is. Nu koopt ge feitelijk eender welke deftige telefoon en ge hebt ongeveer dezelfde shit.

iOS voor het gebruiksgemak en ecosysteem en het blijven schitterende apparaten, maar als de prijzen alweer omhoog gaan en ik geen iPhone meer kan vinden rond de 400 EUR, overweeg ik mij toch een android.

Een nieuwe iMac en een iPad daarentegen. Daar ga'k nog wel eens mijn geld naar smijten

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2017, 10:04   #5478   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Quote:
Voor een keer dat ik niet aan het trollen ben in deze thread kun je me toch van geen deftig argument voorzien.
Ik koop altijd toestellen niet duurder dan €400 en heb nog nooit last ondervonden van die fragmentatie waar jij zo'n grote deal van maakt, van daar de oprechte vraag naar een voorbeeld.
Alé, een concreet voorbeeld uit mijn recente ervaring.

Klant (50 tal instellingen in de gezondheidszorg uit Nederland) wil een app bouwen waar security extreem belangrijk is. Elke keer de app geopend wordt (gevoelige medische informatie) wordt vereist dat er een fingerprint scan gebeurt.

App moet ontwikkeld worden voor iOS en Android. De gangbare gang van zaken bij iOS ontwikkeling is dat je N-1 ondersteunt, dus momenteel iOS 10 en 11. Min-specs beschrijven zijn dus peanuts: Touch ID ofte > iPad Air 2, iPhone SE of nieuwer (dus SE, 6, 6S, 7, 8) Bij testen geen enkele issue ondervonden op iOS.

Android dev team garandeerde dat de meeste toestellen ook wel een fingerprint scanner hebben dus dat ging geen issue vormen (zal me leren om Android devs te vertrouwen). Wat blijkt na eerste UAT: 60% van de gebruikers draaide Lollipop, Kitkat of zelfs nog lager. Fingerprint API is op Android pas beschikbaar sinds 6.0 (Marshmallow) Over hun tablets gaan we best van al gewoon zwijgen.

2 keer raden welke "cruciale" feature we uit de app mogen halen hebben. Daar gaat mijn hoop om met de face ID api te experimenteren.

Edit: en ja, die feature werkte perfect op een iPhone SE van €349
Old 07-11-2017, 10:13   #5479   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

Dan ontwikkelt ge toch 2 verschillende apps? Die SDK is toch verschillend?

Of wat mis ik hier?

Onze app heeft sinds vorige week ook gezichtsherkenning voor iOS - is helemaal niet geimpacteerd door de Android-versie?
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2017, 10:40   #5480   link
rooz
he/him

rooz's Avatar

Dat is jasje z'n punt denk ik.

Soit, niet echt iets wat me overtuigt om dubbel zoveel geld uit te geven om een telefoon te hebben met minder functies en vrijheid.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules