Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 22-06-2021, 10:52   #21   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Kan me, buiten een paar indies, geen games herinneren die ik heb gespeeld die UW niet ondersteunde.
Old 22-06-2021, 16:08   #22   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Ok voorlopig maar een Acer CB2 CB342CK gekocht voor €320.
Precies geen tóp scherm, maar leek me wel een goede deal om eens te proberen.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2021, 23:17   #23   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Een tijd geleden heb ik ook over schermen geantwoord, maar ik kan het niet meteen vinden.

Als je veel werk verricht op je computer, sowieso voor 4k gaan. 2 keer 1080p boven en naast elkaar > Ultra Wide waar je geen 1080p boven elkaar kan zetten. Voor sommige toepassingen is het superhandig om kaders boven elkaar te zetten.

De pixeldensiteit op minder dan 32 inch vind ik niet bepaald handig. 4k op 28 inch is dezelfde dichtheid als een laptop van 14 inch met 1080p, maar een computerscherm staat doorgaans een stuk verder dan je laptop. En als je de interface op 150% moet zetten om te compenseren, verlies je weer een groot deel van je voordeel van extra desktop space.

En je kan gewoon op 1080p gamen zonder hoeheethetweer die overlap van pixels als je hardware niet optimaal is voor 1440p.

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 05-09-2021, 13:06   #24   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Blade View Post
LG 38WN95C https://tweakers.net/pricewatch/1511...specificaties/ Een andere beeldverhouding (widescreen). Is dus minder hoog dan de 32", maar wel een pak breder. Hogere refresh rate, maar toch nog IPS. Heeft TB. We hebben hier zelf zoeentje thuis staan en dat is echt een prachtscherm.
Heb hem net besteld, maar ga nog even moeten wachten om hem te gebruiken. Vandenborre was het goedkoopst als ik het zo bekijk, vergelen met Alternate en Azerty.
Old 02-11-2021, 13:43   #25   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Blade View Post
LG 32UL-950W
Als ik een ander model mag voorstellen:

LG 38WN95C https://tweakers.net/pricewatch/1511...specificaties/ Een andere beeldverhouding (widescreen). Is dus minder hoog dan de 32", maar wel een pak breder. Hogere refresh rate, maar toch nog IPS. Heeft TB. We hebben hier zelf zoeentje thuis staan en dat is echt een prachtscherm.
Bon, mijn bureau is eindelijk quasi volledig ingericht en sinds zaterdag staat hier een Xbox Series X te blinken. Herejezus wat een scherm . Het heeft serieus wat kluiten gekost, maar Gears op zo'n 38" in al zijn glorie is toch wel adembenemend. Moeilijk te omschrijven, maar zo'n scherm is toch meer immersive dan mijn 55" LG beneden.

Werken is nu wel lastig, aangezien hier 2 gitaren, een keyboard en een Xbox staan. Peis dat mijn vrouw mij nog weinig gaat zien.
Old 05-12-2022, 09:13   #26   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Iemand al een soortgelijk probleem gehad? Ik connecteer mijn Macbook via Thunderbolt en de bijgeleverde kabel. Nu disconnect die monitor om de paar minuten, om dan meteen terug te connecteren. Echt strontvervelend, maar ik vind online niets terug.

Ik heb een tijdje terug een soortgelijk probleem gehad en aangezien ik toen geen tijd had om te troubleshooten gekozen om er een HDMi kabel tussen te steken. Na een tijdje terug via Thunderbolt/USB-C en toen was het miraculeus opgelost. Heb nu wat met de settings zitten spelen om zoveel mogelijk hardcoded in te stellen en het niet automatisch te laten gebeuren, maar geen idee of dat veel gaat doen.
Old 05-12-2022, 09:30   #27   link
Jaak ✅
CEO of Shrimprefuge NV

Jaak ✅'s Avatar

Heb dat met mijn Surface Pro gehad - daar was het verholpen met een andere dongle (USB-C -> HDMI). Geen idee of ge dat al geprobeerd hebt?

Staat trouwens toevallig een BBG op Tweakers voor monitors: https://tweakers.net/reviews/10662/m...mber-2022.html

Deze ziet er wel interessant uit (34" + 144Hz + QHD (geen 4k nodig)), what's the catch?
https://tweakers.net/pricewatch/1754...specificaties/
Jaak ✅ is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2022, 09:37   #28   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Geen HDR of G-sync/Freesync.

Voor dat erbij zit je weer een 100€ duurder.
https://tweakers.net/pricewatch/1718...dwg-zwart.html

Ben zelf deze in de gaten aan het houden.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2022, 12:51   #29   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak ✅ View Post
Heb dat met mijn Surface Pro gehad - daar was het verholpen met een andere dongle (USB-C -> HDMI). Geen idee of ge dat al geprobeerd hebt?
Dat heb ik de eerste keer geprobeerd, een 2-tal maanden geleden. Toen ik daarna ben teruggekeerd naar Thunderbolt + USB-C na een paar weken, was het terug in orde. Nooit gevonden wat nu werkelijk het probleem was.

Heb nu in mijn settings een aantal instelling expliciet gezet, ipv te laten detecteren door de monitor en sindsdien geen disconnects meer gehad. Fingers crossed dat het nu "opgelost" is, maar voor iets dat zoveel geld gekost heeft zou het wel iets beter mogen werken . Spel is 15 maand oud.
Old 06-12-2022, 13:39   #30   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Prumpy View Post

Scoort wel deftig die dell op alle vlak voor zijn prijs , grote fan van rtings, doen échte tests, niet gefund door de bedrijven zelf, zwart op wit resultaten op alle vlak (reso, bouwkwaliteit, brightness, contrast, scherpte, fps, ghosting, elk mogelijk criterium)
https://www.rtings.com/monitor/tools/table

Zit nu al efkes af te wachten, zou graag mijn 1440p 16:9 27" EN verticale 1080p (alles goed voor zo een 3600-ish horizontale pixels vervangen door een ultrawide. Moet wel op zijn minst 109dpi zijn of kga moeten kotsen.
Old 06-12-2022, 14:26   #31   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Die oleds zijn al goed en wel prachtig maar ik hou van daglicht en heb eens eentje zien staan en die 250nits brightness is echt dat niet(en das op zijn best), zo verschrikkelijk duister.

https://www.alternate.be/html/produc..._term=V8LK0003

deze aant eyeballen
Old 07-12-2022, 18:16   #32   link
Jaak ✅
CEO of Shrimprefuge NV

Jaak ✅'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Prumpy View Post

Wat vind je van deze Prumpy: https://tweakers.net/pricewatch/1659...cqr-zwart.html

Beter contrast, maar iets minder brightness dan die Dell.
Die RGB is wel ewa ghey.
Jaak ✅ is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2022, 21:05   #33   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Heb hier nu een 32" 4k monitor met er naast een 27" 4k scherm in portrait mode. Werkt goed als productivity setup. Merk wel dat ik voornamelijk mijn main monitor gebruik, met twee 27" monitors was dat meer verdeeld.

Mijn 27" 144Hz monitor staat hier nu stof te vangen. Iemand interesse? Is zo'n gamer scherm: LG 27" gl 850, gekocht in november 2019
logion is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2022, 21:29   #34   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Een beetje. Mijn Dell Ultrasharp begint na ruim 10 jaar dienst flink te verslijten (aardig wat stervende pixels linksonder), maar een mooie allrounder blijkt toch moeilijker dan gedacht. Een Ultrasharp is heerlijk voor productiviteit maar suckt om mee te gamen (60Hz). Gaming monitors zijn dan weer bedroevend slechter wat betreft kleurbereik.
Old 07-12-2022, 22:21   #35   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak ✅ View Post
Wat vind je van deze Prumpy: https://tweakers.net/pricewatch/1659...cqr-zwart.html

Beter contrast, maar iets minder brightness dan die Dell.
Die RGB is wel ewa ghey.
Staat ook op m'n lijstje bij tweakers. Zelfde voor de 38" (voor dan in combinatie met een kleine 14" ofzo, zoals het al een paar keer zo mooi stond op reddit.

Dell geeft korting op het werk, dus die bekijk ik iets meer dan die van MSI.

https://www.reddit.com/r/ultrawidemasterrace/
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2023, 09:16   #36   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post
Iemand al een soortgelijk probleem gehad? Ik connecteer mijn Macbook via Thunderbolt en de bijgeleverde kabel. Nu disconnect die monitor om de paar minuten, om dan meteen terug te connecteren. Echt strontvervelend, maar ik vind online niets terug.

Ik heb een tijdje terug een soortgelijk probleem gehad en aangezien ik toen geen tijd had om te troubleshooten gekozen om er een HDMi kabel tussen te steken. Na een tijdje terug via Thunderbolt/USB-C en toen was het miraculeus opgelost. Heb nu wat met de settings zitten spelen om zoveel mogelijk hardcoded in te stellen en het niet automatisch te laten gebeuren, maar geen idee of dat veel gaat doen.
En deze morgen dus randomly weer terug. Echt geen idee wat het probleem is, maar ik word er echt zot van. Het werkt 10 minuten, dan weer gedaan, dan werkt het weer 5 minuten, dan weer gedaan. Heb er hem nu via HDMi aan gehangen en dat lijkt precies te werken.
Old 18-03-2023, 14:04   #37   link
Flyby
Senior Member

Flyby's Avatar

Send a message via ICQ to Flyby Send a message via MSN to Flyby
Iemand ervaring met deze monitor?

Dell G3223Q https://www.techradar.com/reviews/de...gaming-monitor
Bedoeling is om aan 4K te kunnen gamen samen met een I9 & 4090
Old 19-03-2023, 09:54   #38   link
Zotten Berre
Rode honden = stijl!

Zotten Berre's Avatar

Geen ervaring mee, maar check best op voorhand de levertermijnen.
Ik heb zelf een 27inch 2k monitor besteld bij dell, levertermijn ergens begin mei.
Zotten Berre is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2023, 10:47   #39   link
Flyby
Senior Member

Flyby's Avatar

Send a message via ICQ to Flyby Send a message via MSN to Flyby
Bedankt voor de feedback. Deze was precies nog in stock en zou op 27/03 toekomen
Old 19-03-2023, 10:52   #40   link
Zotten Berre
Rode honden = stijl!

Zotten Berre's Avatar

Bij Dell zelf staat de levertermijn ook op ergens in mei zie ik. Maar misschien vind je hem wel bij een andere leverancier die hem wel op stock heeft.

Het valt me wel op dat de prijzen via dell zelf wel best scherp zijn.
Zotten Berre is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules