Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 17-07-2015, 03:44   #281   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Retrospectie van een boardgamewinkel die sluit:

Je hebt wel een vermoeden dat de industrie op zich wat "rot" aan het worden is en zich vooral richt op het geld. Van Magic verschiet ik wel niet

Het enige goeie aan zijn winkel was het clienteel...
Quote:
Originally Posted by OmegaII View Post
Lang verhaal maar eum, wat is nu de reden?
Meer hierover: https://m.reddit.com/r/boardgames/co...ing_up_a_game/
Tyrael is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2015, 05:53   #282   link
Alegis
Trolle hippy

Alegis's Avatar

Ik zie daar ook wel staan;
Quote:
I live right by this store and I think it was his shitty business practices and laziness that lost him the store. Myself and many others would try and go there at there when they opened to find no one there sometimes for over an hour. If you looked up prices in store be it on singles or board games he would ask you to leave and he banned repeat offenders. He never updated card prices or would look them up for you. I was able to score some cards for great deals like 20 under tcg mid weeks after a card had gone up in price. He also has kicked people out of edh tournaments that he was playing in because he didn't like the deck they were playing even though it was legal under his warped edh rules. I have seen and heard so many bad things from this store that I'm surprised it is just now going out of business. All this is him shifting the blame off himself, their are 4-5 other gaming stores within a 10 minute drive of his all with a better selection.
Geen confirmatie natuurlijk, maar dat heb je ook niet van het 1e verhaal
Alegis is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2015, 08:46   #283   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Had dat ook gelezen dusja... Het is wel eenmaal zo dat webshops een streepje voor hebben omdat ze geen ruimte moeten kopen/huren, inrichten, maandelijkse kosten betalen,...

Tegenwoordig kijk ik altijd naar wat de interessantste deal is, als ik niet zeker ben van een spel ga ik eens naar Spelgezel en vaak neem ik iets mee van daar.
Old 21-07-2015, 10:29   #284   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Bericht van Spelgezel op de FB-pagina:

Quote:
Opgelet iedereen. De Spelgezel sluit de deuren en blijft voorlopig gesloten. De winkel zal dus niet open gaan morgen. Wij zoeken een toffe enthousiasteling om de zaak over te nemen.
Ben jij een echte spellen fanaat, dan is dit een unieke kans want de Spelgezel zoekt een toffe enthousiasteling die de fakkel wil overnemen! Stuur ons een mailtje voor meer info.
Voor vragen omtrent kadobonnen en openstaande bestellingen, staan we nog steeds voor jullie klaar via email.
Ik weet de exacte reden niet, maar de internetconcurrentie is moordend.
Old 07-08-2015, 19:40   #285   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Nieuwe Vlaada!
Heel Gencon Hyped!
Party game met een vleugje dixit!

Quote:
Codenames, two teams face a square grid of 25 word cards. Each team has a captain, and both captains can see (via a hidden picture) which cards belong to their team, which cards are neutral, and which single card is the "assassin".

On a turn, the captain gives their teammates a clue such as "Car 4". Those teammates then select cards (up to the number given) which they think the captain might have in mind for the clue (perhaps "Wheel", "Electric", "Vacation" and "Price"). Choosing a word not belonging to your team ends the turn, and choosing the "assassin" word makes you lose immediately. Assuming neither team falls to the assassin, the winner is the first team to uncover all of their own words.

http://www.shutupandsitdown.com/blog...iew-codenames/
https://boardgamegeek.com/boardgame/178900/codenames

Insta-buy
Old 07-08-2015, 21:24   #286   link
Alegis
Trolle hippy

Alegis's Avatar

VLAAAAAADAAA

ik heb geen moment in hem getwijfeld. Hoe geniaal is die kerel
Alegis is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2015, 09:47   #287   link
silence
Senior Member

Moet in de toekomst voor een "iets blablabla in de toekomst" congres een kaartspel project doen. Kan er jammergenoeg nog niet veel over zeggen.

Heb echter als onderdeel van dat project een kleine library geschreven inzake kaarten/kaartdecks en een dealer. Reden is omdat ik met een nauwe deadline zit en ook omdat ik in de toekomst graag wat online versies van kaartgames wil ontwikkelen.

Geen idee of er geïnteresseerden hier zijn.

https://github.com/simplicitylab/JSCardDealer

Kan zijn dat ik dingen heb vergeten dus shoot moest dat het geval zijn, dat is de primaire reden waarom ik het ook deel.
silence is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2015, 19:04   #288   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Fuark, ziet er wel handig uit met dat scherm
Old 12-08-2015, 19:39   #289   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Is maar een kleine feature, met een A4 hard papier en printer kan je dat ook bereiken
Old 13-08-2015, 09:34   #290   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Alles kan, maar zoiets crusiaals had er standaard moeten inzitten. Ik ga sowieso voor deze versie. Want ik vrees ook voor uitbreiding dat het bij deze publisher zal zijn, en niet de andere.
Old 13-08-2015, 09:36   #291   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Ik zie dat er een aantal extra componenten zijn en een aangepaste rulebook. Zal deze eens downloaden om te zien of ik deze rules met mijn versie van Portal Games kan gebruiken.
Old 01-09-2015, 17:03   #292   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Nieuws van Stonemaier Games! Er komt een "Essential" editie van Viticulture die veelgebruikte delen van Tuscany zal bevatten. Viticulture Essential en Tuscany worden ook voor een iets goedkopere prijs aangeboden, en als je Tuscany erbij neemt krijg je nog 15 dollar korting (kan je spenderen aan metalen lira).

http://stonemaier-games.myshopify.co...ntial-campaign
Old 01-09-2015, 18:10   #293   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

2d editions zijn wel in de mode. Brass en Through the Ages krijgen er ook één, Dominion krijgt een beginners-set.

Beetje wrang omdat ik nog niets van Tuscany heb gespeeld

Edit: We probably won't ever print 4 out of the 12 expansions again (Patronage, Arboriculture, Formaggio, and Mafia). Aha. Dat vond ik wel interessante modules.
Old 01-09-2015, 19:20   #294   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Hier zat ik al lang op te wachten
Old 09-09-2015, 11:19   #295   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Die Essentials versie, hoe goed staat die op zichzelf zonder Tuscany?
$49 heb ik er wel voor over. Maar er nog eens $59 bovenop leggen waarbij 4 modules overlappend zijn, dan moet het toch veel verbeteren.

edit: En die korting zie ik ook nergens verrekend worden. Of had je op het feit dat beiden $11 zijn afgeprijsd, dit $22 bij de 2 maakt, en je hierdoor de muntjes kan nemen om tot hetzelfde bedrag te komen alsof het de volledige prijs zou zijn? Sommige mensen hebben een raar begrip van korting.

Last edited by OmegaII; 09-09-2015 at 11:23.
OmegaII is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2015, 12:58   #296   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

De essential lijkt me exact wat ze zeggen. Viticulture met de essentiele modules die het spel beter maken (bv Mama’s & Papa’s, properties) of fixen (advanced/new visitors!). Viticulture V2.0 dus eigenlijk.
Blijkbaar deden ze ook enkele kleine aanpassingen in samenspraak met andere devs.
Dus waarom zou die niet perfect op zichzelf staan?

Zelf heb ik Tuscany nog niet gespeeld, maar daar zitten dan nog uitbreidingen bij die effectief uitbreiden (Kaas maken, groenten groeien, maffia, meer meeples/workers en structures…)
De modules van de essential zou ik er in de toekomst standaard bijsteken (mama's & papas zouden awesome zijn, visitors een must, properties is maar 10sec uitleg en geeft wat cash), de andere naargelang de goesting/spelers.
Als ik zo las op BGG/reddit zijn de andere uitbreidingen geen must of onverdeeld succes.
Had ik het op voorhand geweten, ik had gewacht op de essential. Enkel die extra workers/structures en extended board zijn effectief nog de moeite, maar die komen mss later nog apart:

Quote:
--We love the extended board, but Uwe's council was that it's a little too much in a game that already has a lot going on. Our intention is to create a lighter version of Tuscany in the future that only includes the extended board, structure cards, and special worker meeples
ps: die coins zijn echt wel awesome.

Last edited by Turtle; 09-09-2015 at 13:37.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2015, 13:37   #297   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Jup die coins zijn een must.
Ok, duidelijk antwoord, dan wordt het de Essentials met coins, wat ook al op $72 komt exclusief verzendings kosten hoogstwaarschijnlijk ... 't Begint tegenwoordig toch een serieuze kost te worden dat bordspel spelen Investering kunt ge het niet noemen.
Old 09-09-2015, 13:44   #298   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ik heb in den tijd 118$ betaald, maar dat was Tuscany + coins (15$) + shipping + Viticulture + early shipping (15$) voor die laatste.
Old 09-09-2015, 14:23   #299   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Dat vond ik toen ook veel teveel, zeker voor een worker placement. Dus heb het toen om die reden ook niet gebacked. Nu ben ik weer aan't twijfelen want blijkbaar heeft iemand dat ik ken het al gekocht. Dus geen idee of ik echt wel in m'n collectie wil.

Ik voel me nog altijd genaaid door Kingsdown van Saar Sai met z'n 100$+ prijs en crap afwerking, componenten en levering.
Het is gewoon allemaal dik overdreven de laatste tijd heel dat bordspel gedoe met hun exuberante prijzen.

Last edited by OmegaII; 09-09-2015 at 14:29.
OmegaII is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2015, 14:29   #300   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Mhm, het hoeft niet altijd een dure KS te zijn. Migration kwam vorige week aan (30$) dat totaal niet aan de verwachtingen voldeed. Catacombs (110 CAD) was dan weer wel tip top in orde.

Kingsdown, is dat niet van saar shai? Zijn the agents (2nd edition) was nochtans serieus in orde.
kar is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules