Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 08-02-2021, 09:09   #2001   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by -wim- View Post
Whistle Mountain ziet er nog wel een leuke worker placement uit, maar allemaal prijzen vanaf 60 EUR en ook op veel plaatsen uitverkocht
Is terug op voorraad bij CF
Old 08-02-2021, 14:23   #2002   link
-wim-
Senior Member

-wim-'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Tyrael View Post
Is terug op voorraad bij CF
Tnx voor de update, maar ik heb me de afgelopen weken een beetje laten gaan qua bordspellen dus het zal even moeten wachten.

-wim- is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2021, 16:17   #2003   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

This War of Mine en Roll for the Galaxy: Ambition zijn hier aangekomen!

Vanavond dien Roll for the Galaxy al direct eens proberen! HYPE!
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2021, 08:54   #2004   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Project Elite (2nd edition), omdat ik Escape geweldig fun vindt, maar iets te eenvoudig. Wok star was dan weer iets te simpel... het ziet eruit alsof deze precies alles juist gaat doen.

Adventure Tactics Dommiane's Tower (in de ijdele hoop dat snel met m'n kinderen (oudste 3 jaar) kunnen spelen).

Wel allebei prijzige games...
Old 10-02-2021, 11:31   #2005   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by onbewust View Post
This War of Mine en Roll for the Galaxy: Ambition zijn hier aangekomen!

Vanavond dien Roll for the Galaxy al direct eens proberen! HYPE!
Roll for the Galaxy vind ik zeer leuk, maar komt amper uit de kast.
Old 10-02-2021, 12:04   #2006   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Misschien omdat je teveel nieuwe games koopt?

Ik koop misschien 1 2 games per jaar + 1 kerstcadeau of zo en dan speel ik meestal die games dat jaar.
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
Old 16-02-2021, 17:34   #2007   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Ik was van zin om via crowdfinder de nieuwe uitbreiding van paladins of the west kingdom aan te schaffen. Nu zijn er daar al 6 opties. Waarom zijn er mensen die dat op poten zetten als er al eentje bestaat? Dat vernietigd toch het nut van een crowdfinder/groepsaankoop? Eventueel een 2de voor in NL kan ik nog begrijpen.

Je zou bijna gaan denken dat de organisator daar toch nog winst op maakt. Waarom zou je anders de moeite doen om zelf iets op te zetten als er al bezig zijn?
kar is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2021, 18:42   #2008   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Je kiest gewoon de optie waarvan er een pickup point vlakbij jou is, of het kan via mij gaan (groepsaankoop van Joeri). De reden waarom er verschillende zijn, is dat Garphill Games geen retail pledges aanvaardt of groepsaankopen. Het enige voordeel nu is reduced shipping, dus daarom de verschillende pledges zodat er iets lokaal wordt georganiseerd.

En de filosofie van CrowdFinder is dat de laagste prijs telt, en het is niet de bedoeling dat de organisator winst maakt, iets dat nooit voorvalt omdat de prijs zo laag mogelijk is.
Old 24-03-2021, 08:36   #2009   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Afgelopen weekend Wingspan en Everdell gekregen voor mijn verjaardag. (Op Everdell (NL versie) is het wel nog even wachten, want die was in pre-order op Crowdfinder.)
Cakeman is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2021, 16:40   #2010   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cakeman View Post
Afgelopen weekend Wingspan en Everdell gekregen voor mijn verjaardag. (Op Everdell (NL versie) is het wel nog even wachten, want die was in pre-order op Crowdfinder.)
Everdell is ondertussen op voorraad bij Crowdfinder dus hopelijk wordt het deze week verzonden.
Cakeman is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2021, 08:08   #2011   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Dunwich Legacy

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2021, 10:54   #2012   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Yesss, Flamme Rouge gekregen voor mijn verjaardag.
Plus onlangs Keyflower en Sprawlopolis gekocht.
Old 13-04-2021, 12:00   #2013   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Flamme Rouge is de max
Old 20-04-2021, 23:05   #2014   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Ik heb mij dit weekend voor 70 euro een tweedehands versie van marvel champions en 3 packs gekocht. Ahahahaha, kill me now.

Net eens gespeeld (rhino vs spiderman, zoals voorgesteld in de lets to play) en ik denk dat ik iets verkeerd gedaan heb. Dat was veel te gemakkelijk. En how to play video's op youtube zijn een ramp voor dit spel. Binnenkort dan maar eens een andere hero en andere villain spelen.
kar is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2021, 07:46   #2015   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Haha, de ene money pit net bijna gevuld, begint ge de andere al te graven.

Chance dat ik helemaal geen superhelden-fan ben.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2021, 07:59   #2016   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

en zijn renovatie is nog niet af.... kar pls!
Old 21-04-2021, 08:38   #2017   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Ik heb mij dit weekend voor 70 euro een tweedehands versie van marvel champions en 3 packs gekocht. Ahahahaha, kill me now.

Net eens gespeeld (rhino vs spiderman, zoals voorgesteld in de lets to play) en ik denk dat ik iets verkeerd gedaan heb. Dat was veel te gemakkelijk. En how to play video's op youtube zijn een ramp voor dit spel. Binnenkort dan maar eens een andere hero en andere villain spelen.
Welcome to the club. Heb net mijn standing order verhoogd naar alle hero packs, stand alone scenarios en expansies.

Rhino is easy, maar je kan die villains ook op expert of heroic spelen. Ultron vond ik toch al moeilijk met enkel de basisdoos en een stuk of 3 hero packs.

Voor de rest zouden de scenarios in de nieuwe Guardians of the galaxy expansie ook wat pittig zijn. Ben benieuwd.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2021, 08:57   #2018   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Yeey, meer Marvel Champions slachtoffers .

Rhino is de demo, dus het is vrij normaal dat je daar door vliegt. Ik denk dat wij ons allereerste spel verloren hebben omdat we nog niet goed doorhadden hoe threat en damage werkten, maar echt moeilijk is hij idd niet. Kom eens terug als je Ultron op Expert speelt, waarbij uw deck voor uw ogen verdwijnt en je elke ronde standaard 3 minions hebt die u aanvallen met een ATT van 2 .

Ik heb de volledige collectie en heb ondertussen alle heroes getest, plus alle expansions en scenario packs.

Meest interessante heroes:
- Dr. Strange
- Thor
- Scarlet Witch
- Captain America
- Ant-Man
- Quicksilver
- Spider-Woman

Strange is echt een powerhouse en veel mensen liggen erop te wenen dat hij te sterk is. Ik ga daar niet echt mee akkoord, omdat er 3 kaarten zijn die hij echt nodig heeft om zijn krachten op tafel te gooien. Heb je die niet, dan zit hij toch echt wel in het midden van het peloton. Zijn eigen deck is wel ok, maar nu ook weer niet wauw. Zijn invocation deck is echt plezant en je kan daar gigantisch meppen mee uitdelen, wat voor mij toch wel het plezantste is . Ben er ooit eens in geslaagd om 20 damage te doen in 1 beurt.

Qua starter deck is Captain America het best uitgebalanceerd vind ik. Strange en Protection is een combinatie die ik nooit echt goed begrepen heb, maar het zal aan mij liggen.

Meest teleurstellende:
- Hulk
- Black Widow
- Ms Marvel

Hulk is echt wel de dikste tegenvaller. In hero form moet je aan het eind van je beurt al je kaarten discarden, waardoor opsparen voor de volgende ronde nooit mogelijk is. Dus je moet al gaan zorgen dat je geen kaarten in je deck hebt zitten met een kost van meer dan 3, wat toch wel een serieuze beperking is.

Qua scenario packs, Kang is mijn favoriet. Online wordt Green Goblin het meest geroemd, maar ik vind die vrij standaard. Bij Kang zit er een leuke mechanic in wanneer hij naar zijn second form gaat, waardoor het heel interessant wordt.

Wrecking Crew is wel ok, maar zou ik niet echt aanraden als een must. Enkel mss als je eens een gat hebt en je wil je collectie vervolledigen. 4 villains tegelijk in het spel hebben is wel eens plezant en er zitten een aantal mechanics in waardoor het tactisch soms een beetje ingewikkeld wordt.

Vergelijk die expansions niet met AH, want dat is het totaal niet. Er zit weinig tot geen verhaal in. RORS heeft wel een paar interessante villains, waarbij Zola wellicht de moeilijkste is. Red Skull is plezant omdat je een aparte side scheme deck hebt die u af en toe ook wel een voordeel geven. Qua heroes vind ik Spider-Woman wel het interessantst en er zitten een aantal Justice kaarten in die wel aan te raden zijn voor uw card pool.

Galaxy's Most Wanted is volledig ongebalanceerd imo en eigenlijk de moeite niet om aan te schaffen. Voor mij hebben ze het spel daar eigenlijk volledig kapot gemaakt, enkel en alleen omdat er op het internet teveel mensen aan het klagen waren dat het te gemakkelijk was. Dit weekend hebben wij beslist om het aan de kant te leggen, nadat we 5x op rij van Nebula verloren zonder ook maar 1 dent in haar defence te krijgen. De starter decks die bij het pakket komen zijn ridicuul en ik ben er heilig van overtuigd dat geen enkele van de designers ook maar 1 villain op standard gecleared heeft met Groot en Rocket. In hun deck hebben ze elk een ally die zelfs niet gespeeld kan worden, dus het is mij echt een raadsel waarom ze dat erin gestoken hebben.

Ronan, de eindbaas, is eigenlijk Heroic, want je wordt plat geslaan met encounters. Het is geen rariteit dat die in ronde 1 10+ damage doet in zijn eerste Villain phase, wat onbegonnen werk is want je hebt altijd minstens 2-3 rondes nodig om uw board state op te zetten.

Op Reddit zitten er een aantal klaar te komen op de moeilijkheidsgraad, maar wanneer je begint door te vragen op welke decks ze gebruikt hebben en hoe ze het aangepakt hebben, krijg je belachelijk weinig response terug, wat mij zegt dat ze hier en daar wellicht een aantal shortcuts genomen hebben. Iemand had dit weekend gepost dat ze niet voorbij Nebula geraakten, dus waren ze begonnen met hun sterkste openingshand en dan was het gelukt. Nja, dan scheelt er toch wel iets aan uw game design .

Dus ja, als je op een shopping spree gaat, laat GMW voorlopig links liggen, tenzij je geen probleem hebt met house rules te implementeren.
Old 22-04-2021, 07:31   #2019   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Hulk second tier hero? You mad bro? Een goed Hulk deck slaat zowat alles kapot met gemak. In een game met 2 spelers is Hulk hrlijk, de andere speler kan zich dan wat focussen op thwarten en random shit. We hebben de RoRS campaign met Hulk en Hawkeye gedaan (wel op normal), en dat ging vrij vlot. Hulk smasht erop los en Hawk met zijn pijltjes wat status effects aan de villains geven

Wel akkoord dat Scarlet Witch en Strange interessante mechanics hebben en frisser aanvoelen dan de meeste heroes om mee te spelen.

Ant-Man is de enige hero die ik nog niet heb, zou die wel graag in combo met de Wasp proberen.

Galaxy's Most Wanted komt hier normaal deze week in huis, ben benieuwd. Zou inderdaad wat minder casual zijn. Als een scenario niet lukt kan je altijd een aangepast deck uitproberen. Op MarvelCDB staan genoeg decks om voorbeelden en inspiratie uit te halen.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2021, 08:04   #2020   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
Galaxy's Most Wanted komt hier normaal deze week in huis, ben benieuwd. Zou inderdaad wat minder casual zijn. Als een scenario niet lukt kan je altijd een aangepast deck uitproberen. Op MarvelCDB staan genoeg decks om voorbeelden en inspiratie uit te halen.
Dit zijn 2 decks die ik zelf samengesteld heb waar ik redelijk wat succes mee gehad heb:
- Dr. Strange
- Hawkeye

Bij die Hawkeye deck is het mij 1x gelukt om de combo Goliath - Get Ready - Goliath - Rapid Response - Goliath - Get Ready - Goliath eruit te krijgen. Maar je kan dit niet spelen tegen villains die snel in overdrive gaan, want het duurt te lang om dat allemaal op tafel te krijgen. Maar als het lukt is het wel plezant .

Als je trouwens wat inspiratie zoekt voor decks, dan is deze link wel een aanrader. Wij hebben ze bijna allemaal eens uitgetest en er zitten een aantal goeie tussen. Thor Justice is enorm plezant om te spelen en je kan daar serieuze lappen mee uitdelen ook.

RE: GMW, ik denk dat "minder casual" wel een heel optimistische omschrijving is . Buiten de steile moeilijkheidsgraad is het ook gewoon geen leuke expansion om te spelen imo. Denk dat door COVID de inspiratie ver te zoeken was, want een aantal mechanics zitten er echt enkel en alleen in omdat ze niets betere vonden. De enige waar nog een beetje creativiteit in zit is The Collector 1. Maar al de rest?

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules