Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 13-01-2021, 08:29   #1861   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Hier komt 'Monopoly Junior' regelmatig op tafel,
Gvd HB, het is al erg genoeg dat je ze wss leert dat Ubisoft wel goeie games maakt
Old 13-01-2021, 08:51   #1862   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Gvd HB, het is al erg genoeg dat je ze wss leert dat Ubisoft wel goeie games maakt
Haha. Het was een cadeautje van n van de meters/peters. Zou dat eerlijkwaar zelf niet in huis halen.
Maar het doet wel niets af van het feit dat ze het wl graag spelen en dat ze het regelmatig uit zichzelf op tafel zetten.
HeLLBirD is online now   Reply With Quote
Old 19-01-2021, 11:34   #1863   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Iemand Deus al gespeeld? De moeite - ook voor 2 spelers?
Old 19-01-2021, 14:17   #1864   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Ik heb het lang geleden gespeeld. Leuk spel, maar was met 3 of 4. Hier een reviewke van BGG voor twee spelers: https://boardgamegeek.com/thread/142...-2-player-game
Old 20-02-2021, 23:15   #1865   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Vanavond de 3 tutorial missies gespeeld van star wars imperial assault met de app. Ik heb het gevoel dat er nog 1000 regels zijn die ik nog niet gezien heb want het ziet er redelijk simpel uit voor de moment. En zeer veel fun. Jammer dat ze maar campaigns in de map hebben zitten.
kar is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2021, 09:36   #1866   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Heb Dice Throne S1R two-handed gespeeld: Barbarian vs Moon Elf. Tof, logische regels, speelt erg snel.
Old 06-03-2021, 00:00   #1867   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Arkham Horror: Final Hour gespeeld met m'n vrouw. Tweede AH-spel dat bij haar aangeslaan is, na Mansions of Madness. Ze is nu zelfs in de novellas beginnen lezen. Oit spelen we de LCG, ik voel het.

Terwijl het bij MoM het verhaal via de app was, dat haar interesse opwekte, is het bij Final Hour de simpliciteit van de regels en de korte speelduur. Ik denk dat we op 2 uur tijd de regels uitgelegd en een volledig spel gespeeld hebben (inclusief drink/plaspauze en tijd om er af en toe de handleiding nog eens bij te pakken). Ik denk dat we de speeltijd effectief naar 1 uur kunnen terug dringen bij een nieuwe sessie.

Ik steek het in dezelfde categorie als Pandemic qua moeilijkheidsgraad, manier van spelen n idee. Een race tegen de klok om de juiste oplossing vinden, met weinig maar duidelijke regels met toch wat diepgang, terwijl het spelbord er per ronde des te wanhopiger begint uit te zien.

Het heeft niet het epische van een Eldritch Horror, geen verhaallijn zoals in MoM of geen zotte gameplay-twists zoals in de LCG, maar het is wl de een aanrader voor eenieder die eens wil proeven van de Arkham Horror-sfeer. Of voor wie gewoon geen hele avond wil kwijt zijn aan een spel. Of om nieuwe mensen gemakkelijk te introduceren in de AH-wereld. Het kan alleszins perfect naast de andere spellen staan. Topper. Gaat hier snel weer op tafel komen.
Old 26-03-2021, 21:47   #1868   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Eindelijk Watergate eens uitgehaald en gespeeld.

Komt erop neer dat 1 persoon de Nixon administration speelt en 1 persoon de Editor speelt die aan de hand van informanten en bewijsstukken de president ten val moet brengen. Voor diegene die Nixon speelt is het de bedoeling dat je dat dwarsboomt en zijn laatste termijn uitdoet als president.

Spel zit knap in elkaar en het geeft iets extra dat je met echte informanten en saboteurs werkt. Qua mechanics vrij simpel spel, maar doordat je op meerdere paarden moet wedden wordt het wel een race tegen de klok tegen het einde.

Vraag mij wel af hoe "vers" het spel blijft na een aantal keer te spelen. Veel mensen op BGG beweren dat het nog regelmatig op tafel komt bij hen, dus hopelijk hier ook. En na maandenlang coop games gespeeld te hebben, was het wel lastig om nu tegen elkaar te spelen.
Old 27-03-2021, 22:46   #1869   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Eerste campaign in de app van imperial assault afgewerkt. Zeer veel zin naar meer. Maar elke missie is al snel 2.5 uur dus het komt er vaak niet van.
Old 10-04-2021, 16:01   #1870   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Eerste villain van Galaxy's Most Wanted. Als ik Arkham Horror wil spelen, speel ik dat wel. Beetje inspiratieloos om gewoon concepten van spel 1 naar spel 2 te kopiren, vooral omdat het gewoon niet nodig was. Moeilijkheidsgraad is x10 gegaan, waardoor de Guardians-cycle wellicht de laatste zal zijn die hier in huis komt.

Beetje jammer wel, want tot nu toe vond ik MC echt wel een leuk spel om te spelen. Veel toegankelijker om decks te bouwen voor noobs gelijk mij en het frustratiegehalte is veel lager dan bij AH. Enfin, tot nu dus.
Old 10-04-2021, 17:10   #1871   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Is arkham horror niet gewoon al het concept van lord of the rings LCG omgezet (en licht aangepast)?
Old 10-04-2021, 20:06   #1872   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Yep. Het ene systeem sijpelt door in het andere. Wat ook logisch is als het uit hetzelfde bedrijf komt. Beetje zoals Ubisoft-spellen een gedeeld DNA hebben.

Zou anders wel lotr willen verzamelen/spelen, maar dat is onbetaalbaar om 10 jaar aan content te gaan inhalen.
Van mij mogen ze daar wel eens met een nieuwe editie en bijhorende herstart afkomen. Een nieuwe versie, met alle gameplay- en verhaalkennis die ze doorheen de laatste 10 jaar opgedaan hebben. Het zou mooi zijn.
Old 10-04-2021, 20:09   #1873   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Ik zou liever een star wars variant zien
Old 10-04-2021, 20:13   #1874   link
HeLLBirD

HeLLBirD's Avatar

Ok. Dat inderdaad nog liever. Stel je voor.

Ik heb hier nog ergens de base game liggen van hun Star Wars: The Card Game, maar dat is toch hetzelfde niet.
Old 10-04-2021, 20:37   #1875   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Ik was ooit zelf begonnen aan een retheme, maar ik ben daar nooit echt ver in geraakt. Ik zou daar eens moeten aan voortdoen.
Old 11-04-2021, 15:40   #1876   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Yep. Het ene systeem sijpelt door in het andere. Wat ook logisch is als het uit hetzelfde bedrijf komt. Beetje zoals Ubisoft-spellen een gedeeld DNA hebben.
Ik heb op zich weinig problemen met DNA dat doorsijpelt van spel 1 naar 2, maar dit voelt meer en meer aan als copy/pasten van een ander LCG. Eindelijk voorbij de eerste villain geraakt, na 4 attempts.

1 van de targets is dat er een speciale minion inzit. Wij hebben die kunnen verslaan en wat lees ik nu bij het opzetten van het volgend scenario: "Shuffle hem terug in de Encounter deck, plus nog een bijkomende kaart". Die kaart heeft dan nog eens Surge en ge moogt 3 damage incasseren.

In de thematiek van AH kan ik zo een moves wel snappen. Het is een horror game en er zit sowieso al een stevige lading mystiek in, dus creatures dat terug spawnen kan ik ergens nog wel plaatsen in dat universum. Maar in Marvel? Ik weet dat ze daar ook serieus met timelines prutsen om zaken terug te brengen, maar dat is hier dus totaal niet het geval.
Old 22-04-2021, 08:05   #1877   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Kwestie dat niet dit hle subforum enkel nog over LCG's gaat:
Dit weekend Friesche Velden gespeeld. Beetje sceptisch aan begonnen want eigenlijk had ik het wat gehad met eurogames zonder directe competitie waar iedereen op zijn eigen bordje aan het foefelen is, maar 't was echt plezant. En tenzij we ergens iets totaal verkeerd hebben gedaan ook niet moeilijk, waardoor het gezapig boerderijtje spelen is. Iedereen kan zowat zijn eigen ding doen maar tegelijk zijn er nog wel genoeg zaken die je allebei moet doen zodat je elkaars geplande pad nog regelmatig (al dan niet bewust) blokkeert.
Fijn fijn.
Old 22-04-2021, 08:17   #1878   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Uwe Rosenberg

Zijn spellen werken altijd wel, alleen jammer dat ze allemaal sinds patchwork allemaal op elkaar lijken. Friesche Velden vonden we hier iets te droog, maar bv Le Havre, Ora et Labora en Patchwork zullen nooit uit de collectie verdwijnen.

Gezien de blijvend goede reacties over Odin die ook maar eens een kans geven.
Old 22-04-2021, 08:59   #1879   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Uwe Rosenberg en zijn puzzelspellekes

Hallertau ziet er wel goed uit.
Old 22-04-2021, 12:07   #1880   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Uwe Rosenberg

Zijn spellen werken altijd wel, alleen jammer dat ze allemaal sinds patchwork allemaal op elkaar lijken. Friesche Velden vonden we hier iets te droog, maar bv Le Havre, Ora et Labora en Patchwork zullen nooit uit de collectie verdwijnen.

Gezien de blijvend goede reacties over Odin die ook maar eens een kans geven.
Patchwork deed me weinig. Le Havre is ook cool en zeker verschillend genoeg van Friesche Velden om allebei te hebben. Niet dat ik voor de rest per se alles van hem moet hebben.
Dat mijn vriendin zot is van Stardew Valley helpt ook wel voor Friesche Velden.

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules