Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 22-04-2021, 08:48   #5081   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Het is de lokale bandencentrale om de hoek geworden. Prijs was gelijk met bandenexpert.be maar daarvoor moest ik naar een andere centrale, 15km verder.

Bedankt voor het advies!
Old 30-04-2021, 20:06   #5082   link
rooz
he/him

rooz's Avatar

Deze wou ik hier toch eens posten
Dit weekend eens proberen ritje te doen als hier niemand is
rooz is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2021, 23:59   #5083   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Fuck me da's een black edition AMGT GT.
Zeker doen rooz, da's een levenservaring! #jaloers

Maar pas op bij het remmen, die bijten keihard heb ik me laten vertellen dus ga tegen 120 een bocht in voor je remt.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2021, 10:14   #5084   link
rooz
he/him

rooz's Avatar

Op zoek naar nieuwe 2dehandswagen voor vriendin.
Ze doet 100km autostrade per dag, dus liefst iets die dit zonder probleem kan voor langere periode..

Dit op het oog nu:

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...hId=-355746711
Old 05-05-2021, 10:46   #5085   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Zit een Renault blok in. Of dat een goede of slechte zaak is moet ge zelf uitmaken. Verbruik van rond de 7.5 a 8l is realistisch. 90k km zit in de buurt van een groot onderhoud, zeker nakijken of dat gebeurd is of kan gebeuren voor verkoop.

Degelijke auto, saaie kleur
Blade is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2021, 15:49   #5086   link
rooz
he/him

rooz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Blade View Post
Zit een Renault blok in. Of dat een goede of slechte zaak is moet ge zelf uitmaken. Verbruik van rond de 7.5 a 8l is realistisch. 90k km zit in de buurt van een groot onderhoud, zeker nakijken of dat gebeurd is of kan gebeuren voor verkoop.

Degelijke auto, saaie kleur
Dude ik wist zelf niet dat Mercedes motoren van Renault gebruikte

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...Id=-1235839642

Dit lijkt me wel een erg verstandige keuze?
Old 05-05-2021, 16:27   #5087   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Da's iets heel anders

Weinig kilometers voor 2j oud te zijn, maarja, met Corona rijdt ge niet veel rond natuurlijk. Is een automaat, handig als ge veel kilometers wilt malen. Ben niet zo bekend met Aziatische merken, maar die hybride motor (Toyota) heeft zichzelf intussen wel bewezen (verbruik zal ook lager zijn dan die CLA).

Ik zou opnieuw de onderhoudshistoriek opvragen. Moest die nog geen oliewissel gehad hebben, zou ik daar wel op staan dat dit uitgevoerd wordt.

Kan er weinig op aanmerken!
Blade is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2021, 19:09   #5088   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Dude ik wist zelf niet dat Mercedes motoren van Renault gebruikte
Renault had tot voor kort zelfs een aandeel van 1,5% in Daimler. De technologische samenwerking, die al een tiental jaren bestaat, wordt wel verdergezet. Wat evenmin speciaal is, in heel wat BMW-modellen zit bijvoorbeeld een PSA-motor. Dergelijke joint-ventures zijn gewoon interessant voor alle partijen.
Old 08-05-2021, 17:19   #5089   link
rooz
he/him

rooz's Avatar

Gaan kijken naar:

Lexus CT200h
Mazda 3 SKYCRUISE E-SKYACTIV X
Kia Pro'Ceed

Ze was aangenaam verrast van de Lexus en die had ook de beste zetels.
Echter verbleekt die naast de Mazda op zowat alle vlakken..
Ze wil echter geen rode dus anders wast wel binnen denk ik, nu op zoek naar een goeie deal in grijs of zwart..
De Pro'Ceed vond ze het interieur "rustgevender" (ik vind het saaier) dan de Mazda maar de koffer wel veel beter. Echter is binnen haar budget de 1000cc 120pk enige optie en dat lijkt me echt niet ideaal om elke dag 100km autostrade te doen.
Old 08-05-2021, 18:01   #5090   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Mazda is héél sterk wat betreft prijs/kwaliteit.
Old 08-05-2021, 22:57   #5091   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

Mazda
Old 09-05-2021, 15:40   #5092   link
B0Yke
Senior Member

B0Yke's Avatar

Ik vind dat mazda rood echt prachtig
B0Yke is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 06:41   #5093   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Maar eerst uitkijken naar een Benz of Lexus, en dan voor Mazda kiezen ... ?
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 07:00   #5094   link
rooz
he/him

rooz's Avatar

Heb je al eens in zo'n Mazda gezeten dan?
Die Lexus komt precies uit de jaren 90 en die Benz is natuurlijk mooi maar denk qua onderhoud toch veel kostelijker dan de Mazda?

Ben ook maar per toeval op die wagen terechtgekomen hoor, maar ik ben echt helemaal verkocht.
Dat interieur is prachtig, full option, 2l motor zonder turbo én laag verbruik/uitstoot, betrouwbaar..

Zie niet in waarom ik dan voor een instap Benz met een Renaultmotor zou gaan.
Old Yesterday, 07:50   #5095   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
PAar jaar geleden gereden met de Mazda 6 en de CX-5, niet met de 3. Ik vond dat inspiratieloze bakken met een saai rijgedrag en een plastieken interieur, in vergelijking met hun concurrentie (BMW 3, A4, ...). Maar de prijs is inderdaad een stuk lager. Een MX-5 moogt ge mij dan weer wel geven.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 20:33   #5096   link
Dorfmeister
O_o

In de tijd van hun samenwerking met Ford had Mazda dikwijls toch een goed onderstel en reden hun auto's toch vrij sportief. Ik weet niet hoe het tegenwoordig daarmee gesteld is.

Hun grootste voordeel is dat het echt wel superbetrouwbare wagens zijn en onderhoud kost (in vergelijking met andere merken) niet zo veel. Het interieur ziet er inderdaad niet zo chique uit als een BMW of Audi, maar het kost dan ook wel een pak minder.

Edit: en als het bedoeld is om op autostrade te crossen gaat rijgedrag ook niet meteen een grote rol spelen, vermoed ik.
Dorfmeister is offline   Reply With Quote
Old Today, 07:45   #5097   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Huidige auto nadert 10 jaar en 160k km, is een BMW 3 touring. Wel wat kosten aan volgens garage binnen dit en enige tijd.

Maar wat koopt een mens zonder bedrijfsauto in deze tijden van lez-zones en elektrische auto's? Graag een jonge tweedehands of Duitse import, die toekomstgericht weer mee kan.

Elektrisch is geen optie, geen garage en als ik dan eens rij zijn het meteen grotere afstanden.

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules