Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 30-12-2019, 23:12   #1   link
black
Senior Member

black's Avatar

Escape from Tarkov - Squad

Escape from tarkov is een serieuze hype op dit moment (zelf al is het nog maar in beta), op dit moment ook de meeste views op twitch.tv voor mensen die zich afvragen wat het is ook zeker eens daar kijken.

Het is eigenlijk een looter/shooter maar ook een militaire sim met survival elementen in (water, eten,...). Ik heb het sowieso al gekocht en begin sebiet eens uit te testen.
Eigenlijk kies je als speler tussen een scav (personage om loot mee verzamelen) of je main character (waar je mee kan gaan raiden). Loot die je scav vindt kunnen overgezet worden naar uw main. Dan kies je een plaats in Tarkov (bv factory) en je gaat dan naar die plaats om te gaan looten met je scav, items die je loot zijn enkel van jou als je ook de extraction point kunt bereiken in de map, maar er zijn ook altijd spelers rondom u die u kunnen dooddoen en al uw loot zijt ge dan kwijt.
Lang verhaal kort, zou leuk zijn om met voicechat af en toe eens een shrimp raidje of scavenge rondje te kunnen doen, zou onze kansen vergroten om op een deftige manier wat loot te kunnen bemachtigen.

Soit, als iemand goesting heeft om eens mee te doen, het game staat momenteel aan €17 (korting van -33% ofzo tot januari), feel free.
black is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2019, 23:31   #2   link
radje
wadist

radje's Avatar

heb spel al van vorig jaar, actief beginnen spelen aan start 0.12 wipe dit jaar (eind oktober'ish)

level 18

leutig spel

y'all motherfuckers are crazy
radje is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2019, 23:35   #3   link
radje
wadist

radje's Avatar

voor nieuwe spelers: scav runs zijn uw vriend, gebruik offline raid in't begin om maps (customs en factory, eventueel interchange) te leren kennen, also geluid is alles

reden van de maps is omdat de eerste quests voornamelijk in die drie bezighouden. en geloof me, ze zijn huge

Old 31-12-2019, 11:37   #4   link
black
Senior Member

black's Avatar

Hoe speel ik offline?
Old 31-12-2019, 13:53   #5   link
radje
wadist

radje's Avatar

als ge raid start met pmc en ge klikt op next ipv direct ready ga je op een gegeven moment dit screen tegenkomen

et voila. ge speelt uw loot ni kwijt ma krijgt doffice ook geen xp en ge neemt nieuwe loot ook nooit mee. is puur voor map te leren kennen

start met customs. dit komend weekend wil ik wel wa komen helpen/guiden spel heeft serieuze learning curve

Old 31-12-2019, 13:55   #6   link
radje
wadist

radje's Avatar

ahja, uw ammo enz speelt ge ook ni kwijt. basically revert ge terug naar de state voor ge offline raid start qua gear/status/health

Old 01-01-2020, 12:11   #7   link
black
Senior Member

black's Avatar

Merci voor deze tips, radje!
Old 01-01-2020, 13:49   #8   link
radje
wadist

radje's Avatar

yw

ge gaat in dit spel vaak op uw doos krijgen, trouwens. geraak ook zo snel mogelijk over uw gear fear (schrik om uwe goeie loot mee te nemen in raid). ook nooit vergeten te insuren.

en nogmaals, elke keer scav up is je scav run doen. aangezien dat geen consequenties heeft bij sterfte kan je kiezen tussen actief volk opzoeken voor gunplay te leren kennen OF je kan letterlijk gewoon lopen naar uw extract om die loot te sellen of te gebruiken op uw pmc.

als ge guns verkoopt nooit in zijn geheel maar altijd right click op wapen en disassemble klikken. daar haal je meer roubles uit. als uw wapen in parts is, altijd eerst naar skiier gaan en zien wat hij wilt kopen, die geeft het meest. dan de rest aan mechanic.

nades verkoopt ge aan prapor, meds/food/etc aan therapist. maar ik zou in begin meeste bijhouden. en al de barter items (items die geen effect hebben of gear zijn) zeker, voor uw hideout, want hideouts upgrades geven passieve buffs!

Old 03-01-2020, 09:24   #9   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Ben wel serieus aan het overwegen dit eens te proberen. Momenteel ook 25% discount bij koop.. Iemand zin om dit eens samen te spelen?
Metal is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2020, 17:38   #10   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Intussen gekocht en geprobeerd.. Eerst een paar potjes offline en meteen een "how fuck" gevoel. Dit is wel echt iets anders. Paar online scav runs, eenmaal ontsnapt met wat interessante loot. Voor een online run met mijn PMC ben ik nog niet gegaan... Wil eerst nog wat meer gevoel krijgen voordat ik mijn beperkte gear op het spel zet. Als er iemand interesse heeft om eens samen te spelen, DM me maar... Ben zeker geïnteresseerd!
Old 10-01-2020, 17:53   #11   link
radje
wadist

radje's Avatar

deze maand gaat moeilijk worden, zit met examens/studeren 's avonds en weekend is al reserved voor cs crew.

maar als ge in februari nog speelt, wil ik u gerust sherpa'en. maar ik ga mezelf nog eens herhalen: heb geen schrik om gear te verliezen. it will happen. garanti. als het niet door spelers of scavs is, kunt ge soms ge eft'd worden door nen disconnect: ingame blijft ge gewoon staan en ai recken u terwijl ge niet ingame zit. (uw char blijft altijd ingame, tegen combat logging)

verdeel gear in:

1. barter items: belangrijk voor hideout. bijhouden, ook al lijkt het rommel dat ge kunt verkopen voor roubles op de market.

dees zijn mijn verzamelde rommelbakken:

2. heal/food items: altijd healing meenemen (bandage+plaksken kaas+splint). al de rest ook gewoon bijhouden. food en drank meenemen is nutteloos, ge gaat als beginner toch extracten of dood zijn voor ge zonder energy/hydration zit. food is voor te regenen in uw inventory screen VOOR raid

3. keys: al de keys bijhouden, alleen gevonden duplicates verkopen!

hier is de rest van mijn "keep" inventory:

al de rest ( armor, helmets, etc) koopt ge of vindt ge en gebruikt ge direct terug, behalve backpacks, omdat ge die in elkaar kunt stacken zoals ik hier doe. ge zit ook nog den tail end van mijn keep gedeelte, ik hou die named items en kleren bij voor quests chains later. alleen doen als ge echt vollenbak wil gaan in da spel, anders kan je dat gewoon verkopen aan dealers

goede wapens die voor altijd in uw inventory blijven steken zijn fucking nutteloos en hoe langer ge goede wapens blijft bijhouden, hoe meer ge over tijd een habit gaat creëren waar ge letterlijk alleen pistol runs zonder iets anders doet.

en dat mijn mans, is saaie eft. en ge gaat meestal ultrawrecked worden.

Last edited by radje; 10-01-2020 at 17:58.
Old 12-01-2020, 17:56   #12   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Server disconnect al meegemaakt, reconnect...instant headshot. Dat terzijde... amuseer me er echt wel mee... Grootste probleem dat ik momenteel heb is mijn inventory en ruimte, véél te weinig ruimte. Constant backpack in backpack met daar een rig of armor in..en toch steeds plaats te kort (standaard versie). Die cases zijn ook allemaal zo pokkeduur. Momenteel een 780k roebels. Beste wapen dat ik momenteel heb gevonden is een SVD met ne 1x-6x scope. Al paar heel bangelijke gevechten gehad, paar enorm domme... tis goe

Edit: ook 2 labs keycards reeds gevonden, score

Last edited by Metal; 13-01-2020 at 14:43.
Old 26-05-2020, 22:34   #13   link
radje
wadist

radje's Avatar

de pre-wipe events zijn begonnen. basically, da wilt zeggen dat nu de raids/maps volledig random geworden zijn: insane amount scavs, roaming raiders op maps die het normaal ni hebben, kunt geschifte wapens wree goedkoop kopen die ge normaal alleen in raid kunt vinden en rare zijn, insane loot tables, enzovoort enzoverder

het is den opbouw naar een grote nieuwe patch 0.13 én de wipe: dit is waar AL uw quests en xp en items, hideout, letterlijk alles wordt gedelete. iedereen bringt terug opnieuw op level 1 alsof ge een verse account start.

dit is geweldig voor novice spelers omdat je nu in't begin niet elite spelers met gearkit van miljoenen roebels tegenkomt. zo loop je ook nie achter in items en kan je als je nu véél geld verdienen als je valuable loot tegenkomt ipv uw item dat verdrinkt in een bloated economie. zal ook nog eens komen posten als de wipe zelf start

Old 28-05-2020, 18:04   #14   link
radje
wadist

radje's Avatar

wipe is er, onverwachts, al twee dagen na pre wipe events. kortste ooit

feesje.

Old 12-04-2021, 07:11   #15   link
Styn
Senior Member

Styn's Avatar

Gisteren gekocht, en wat offline gespeeld.
Ook een scav run gedaan en wonder boven wonder kunnen escapen.
Iemand die dat nog speelt hier?
Styn is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2021, 11:28   #16   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Speel dat regelmatig, moogt mij altijd toevoegen. Zal hier straks eventjes mijn id posten. Wil gerust wel eens samen spelen, solo is echt gruwelijk soms.

Als je net begonnen bent, best ook paar offline raids doen om de maps wat beter te leren kennen. Ik heb maandenlang alleen Customs gedaan. Eén grote tip die mij veel heeft geholpen is op een 2e scherm (gsm/tablet) een kaart open zetten van de map waarop je speelt. Daar staan alle spawns en extracts op en helpt u meteen ook veel verder om u te helpen oriënteren. Daarnaast is het ook interessant om mogelijke spawn locaties te zien dus weet je snel waar de grootste dreiging van kan komen bij het begin van de rondes. Customs is op dat vlak wel een hel, die spawns aan de customs kant zijn vaak een gegarandeerd gevecht wat als beginner wel zwaar kan tegenvallen. En vooral scav runs blijven doen. Probeer ook zoveel mogelijks quests te combineren. Spendeerde ik vroeger niet veel tijd aan, maar het helpt u snel om de traders te levelen en dus ook aan een goedkopere prijs interessante gear te kunnen kopen.

Voeg maar toe: Metal

Last edited by Metal; 15-04-2021 at 14:56.
Old 14-04-2021, 20:20   #17   link
Styn
Senior Member

Styn's Avatar

Invite gestuurd!
Ik speel wel niet consistent op bepaalde uren ofzo, maar zou wel tof zijn om eens samen te spelen met iemand die toch ongeveer een idee heeft van wat er gaande is.

Alleen nog maar customs gespeeld, met scav al 3 keer kunnen extracten, maar als pmc nog nooit
Styn is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2021, 18:15   #18   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Check pm Styn
Old 17-04-2021, 09:05   #19   link
radje
wadist

radje's Avatar