Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 18-04-2021, 13:43   #17441   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Nobody.

Entertainende actiefilm. Odenkirk is altijd goed. Het voelt wel als een flauwe John Wick rip-off maar blijft toch entertainen.
Cage is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2021, 17:58   #17442   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Het blijft toch bevreemdend, uw filmreviews lezen. Allť, wie ziet er nu films uit een reeks niet in volgorde?
Denk dat alles hier op volgorde was, enkel Star Trek eerst niet maar dat is bezwaarlijk mijn fout als ze die geen nummering geven, en de eerste ook geen originele titel geven.
Als je vertrekt vanuit de streaming library dan krijg je geen hulp he. Is maar zeldzaam dat een streamingdienst u een tijdslijn voorziet, zoals Disney+het doet voor MCU
acku is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2021, 08:45   #17443   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Goh als je die Potter films in volgorde hebt gezien is er toch niet veel moeilijks te volgen aan? Toch niet de grote lijnen? Wat de regels van magie betreft vind ik LOTR toch minder consequent.

En Star Wars helemaal niet. Je hebt net de Midichlorians film gekeken. Waar the force, een energie doorheen het heelal volgens Obi-Wan in IV. En nu opeens komt van semi-intelligente bacteriŽn in je bloed ?

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2021, 18:13   #17444   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

The Devil all the Time

Awel dat was een pak beter dan ik had verwacht van een random Netflix film.

Goed gemaakte pulp met een paar deftige acteerprestaties.
Old 19-04-2021, 22:31   #17445   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

'Night moves'

Quote:
-Who's winning?

-Nobody. One side is just losing slower than the other.
Gene Hackman is uitermate bekijkbaar in alles, ook in deze sfeervolle neo noir waarin de detective plot uiteindelijk irrelevant en ondergeschikt is aan de tragiek van de personages.

Niet spannend per se, eerder boeiend en intrigerend. Ook erg seventies, met jong naakt van Melanie Griffith en meer casual bloot dan vandaag zou kunnen.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2021, 12:30   #17446   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Page Eight

Bizarre film die, naarmate hij vordert, echt een gigantische teleurstelling wordt. Verhaal is flinterdun en schiet alle kanten uit om dan te eindigen met een serieuze anti-climax.

Acteerwerk is top notch, maar met zo een cast lijkt mij dat nu ook weer niet zo een uitdaging. Gemiste kans toch wel.
Old 21-04-2021, 16:13   #17447   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Quote:
Originally Posted by wukedadde View Post
The Devil all the Time

Awel dat was een pak beter dan ik had verwacht van een random Netflix film.

Goed gemaakte pulp met een paar deftige acteerprestaties.
Ook gezien deze week. Ik kan alleen maar akkoord gaan.
Old 25-04-2021, 12:09   #17448   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Ferris Bueller's Day off
Ooit had ik deze gezien, ergens in de jaren 90. Een erg typische jaren '80 film qua visuele stijl, tempo en amerikanisme. Eigenlijk een erg republikeinse film, speelt zich af tussen blanke, witte rijke mensen die zich doodwerken om groter huis te hebben dan de buren. In die tijd was er nog geen schaamte over de drang naar rijkdom.
Wat de film natuurlijk net boeiend maakt, want Ferris en zijn vrienden worde neergezet als nihilisten, die geen zier geven omwat ze hebben en gewoon zich willen amuseren. Hedonisme kan je het noemen. Even schaamteloos als de ouders uiteindelijk.
Vermakelijk, misschien net iets te kindvriendelijk en kinderlijk. Moet in dezelfde periode als Home Alone zijn, de mechanische truken komen uit dezelfde doos. Is dan ook een tijd dat er nog niets digitaal was. Vreemd om te zien nu.

The Others
Staat op Netflix. Had er paar vrienden lyrisch ver gehoord een tien jaar geleden. had me verwacht aan standaard horrorzaken, was in geen geval van dat. Heel boeiende film. Nooit echt erg spannend, eerder een mooi gebalanceerde karakterstudie van mentale ziekte.
En een sterk einde. Het leek me goedkoop, maar is dat niet. Maakt de film dubbel zo goed.
Erg sterke Nicole Kidman. Was verrast, nu zie ik ze vooral als wandelende waarschuwing tegen botox. In die film, wow.
Old 25-04-2021, 16:59   #17449   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Mortal Kombat gisteravond gekeken. Er zitten enkele fights in die zeer knap zijn, visual effects zijn goed, maar om de een of andere manier bleef ik toch wat op mijn honger zitten. Ik vond bijvoorbeeld niets in de buurt komen van het gevecht tussen Cage en Scorpion in de originele MK film. Voor een avondje brainless entertainment wel goed genoeg.
Metal is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2021, 19:59   #17450   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Send a message via ICQ to Pleun
Nomadland: Heel goed, maar vond het eerlijk gezegd niet verschrikkelijk aangrijpend. Mist precies iets.
The Father: Miljaar, steengoeie film. Mag van mij de oscar hebben. Anthony Hopkins op zijn best.
Pleun is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2021, 10:15   #17451   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

The Goonies

Is me al verschillende keren aangeraden geweest, als echte klassieker in de avonturenfilms. Weet niet goed hoe dat ik deze nog geen 5 keer gezien heb, uit 1985 en familievriendelijk. Waarom zonden ze dat dan niet uit in plaats van elk jaar eens Back to the future en Die hard?
Is een prachtige film, helemaal mee met de sfeer ervan. Zoals elke kinderfilm uit die tijd iets dreigender dan nu. Kinderen die in de vriezer met een lijk zitten van een politieagent, een boef die een kinderhand in een mixer probeert te duwen. Upskirts van vermoedelijk een minderjarige. Ze durven dat nu niet meer te doen. Liever K3 naar de piramides sturen met dansjes. Of wat voetbalbompa's in een busje steken richting carnaval.

Zal u niet verbazen dat de kinderen het geweldig vonden. Enige minpunt, Zwoep, was dat er hier weinig lessen te leren vielen.
Old 02-05-2021, 11:06   #17452   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

valt er geen les te leren over Sloth?
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2021, 11:08   #17453   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
valt er geen les te leren over Sloth?
Ja, dat Club Brugge supporter zijn ongezond is

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2021, 13:30   #17454   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

lapino kopt 'm binnen

in tegenstelling tot club brugge

ik kijk geen voetbal
Old 02-05-2021, 14:23   #17455   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Promising Young Woman

zo bitter zwart zeg
niet toevallig door een vrouw geschreven

verre van slecht.
Zie nu ook dat Carey Mulligan er een oscar nominatie voor gekregen had en das zeker niet onterrecht. Al is het zeker niet het genre film dat oscars wint.
Veel films in dit genre beginnen sterk, en worden flauwer naar het einde toe, maar das hier absoluut niet het geval. Damn

Last edited by Jack Carver; 02-05-2021 at 14:27.
Jack Carver is online now   Reply With Quote
Old 02-05-2021, 16:08   #17456   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Ik kan de Goonies niet meer aan. Vroeger zelf dikwijls genoeg gezien, maar bij de recentste poging zag ik enkel nog een hoop kinderen die de hele tijd irritant aan het brallen zijn, meestal nog door elkaar ook.

'k Word oud jongens.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2021, 16:23   #17457   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Nee zelfde gevoel. Ook nog eens geprobeerd dit jaar en na den truffle shuffle heb ik het afgezet.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2021, 16:28   #17458   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Ja eerste halfuur is wel erg lawaaierig, viel me ook op.
Old 02-05-2021, 16:30   #17459   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Ook nog maar pas een 1e keer gezien en stoorde mij daar toch niet aan.
Stranger things daar ook veel van gehaald.
Jack Carver is online now   Reply With Quote
Old 02-05-2021, 22:21   #17460   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
Ja eerste halfuur is wel erg lawaaierig, viel me ook op.
Moet eens aan Uncut Gems beginnen dan. Jezus.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules