Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 02-01-2021, 21:58   #6081   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Nice try uw insta profiel te pushen
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2021, 22:00   #6082   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

#influencer #sponsoring
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2021, 15:47   #6083   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Heb ook eens den zwift Ventoux gedaan daarnet.

Cava eigenlijk nog voor de eerste keer dat ik zoiets doe. Op de kop 2 uur en had nog wat over op het einde omdat ik waarschijnlijk wat te traag gestart ben. Ook een paar keer moeten afstappen omdat mijn apple tv lastig deed.
Old 11-02-2021, 09:44   #6084   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Ik heb 2dehands mtb wielen gekocht, setje dt swiss 240. Daar zit een shimano body op. Ik rij met sram gx 12 speed.

Kan ik mijn sram cassette gewoon monteren op die shimano body of heb ik dit nodig?
https://www.bike-components.de/en/DT...l-2020-p76339/
Old 11-02-2021, 10:49   #6085   link
elwood
Senior Member

je hebt die adapter nodig, 2 weken terug nieuwe set DT Swiss set gekocht, adapter erop moeten steken voor SRAM NX 1275 cassette
elwood is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2021, 12:22   #6086   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Fuck, moet ik ook nog 2 pottekes speciale grease kopen. Kan ik die van u niet overkopen?
Old 11-02-2021, 14:22   #6087   link
elwood
Senior Member

adapter zat bij de nieuwe set, zonder vet, vermits het nieuwe set was en alles nog goed ingevet was geen extra vet aangedaan buiten aan de afsluit dop. Dus geen potjes op overschot hier
elwood is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2021, 21:49   #6088   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Ik heb een drietal jaar geleden een Flanders koersfiets gekocht, maar door rugproblemen amper mee gereden (denk nog geen 1.000km). Ga die dus verkopen, maar heb totaal geen idee wat ik moet vermelden voor potentiŽle kopers. Het is geen carbon, en ik zelf ben 1.73m groot, maar welke zaken moet je in advertentie dan vermelden om dit correct aan te bieden?

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2021, 06:22   #6089   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Model, Bouwjaar, kadermaat (!), group-set, aantal Ks gereden, algemene staat,... Zowat gelijk bij een auto/moto eh.

Last edited by Talos; 03-03-2021 at 06:25.
Talos is online now   Reply With Quote
Old 04-03-2021, 09:03   #6090   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Gewoon wat beschrijvingen van koersfietsadvertenties lezen: https://www.2dehands.be/l/fietsen-en...n-racefietsen/
Onderhoudshistoriek zou mij interesseren, maar gezien er nog geen 1000km op staat zal dat wel ok zijn. Staat van de banden na lang stil te staan is wel een dingetje, zeker als ze plat stonden.
logion is online now   Reply With Quote
Old 17-03-2021, 19:46   #6091   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Dit vind ik nu echt zo triestig:
https://www.hln.be/zaventem/over-en-...a-rotSAI8B82XE

Er is in Vlaanderen echt een tekort aan bossen om recreatief te mountainbiken. Dan hebt ge een lokaal initiatief dat een heel bos opkuist (want jarenlang dumpingplaats) en daar een mooi parcours aanlegt. En dan beslist de overheid dat zoiets niet kan. Heel spijtig.

In Ottignies hebt ge Bois des Reves. De helft is daar al verkavelt voor het groot geld en hun villa's. De andere helft is recreatiedomein. En het kleinste hoekske is voorbehouden voor mountainbikers, dat trekt massa's volk. Doe dat hier toch ook.
Old 01-04-2021, 14:36   #6092   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post
uitgesteld

*edit* Nieuwe datum: 4 september

Last edited by Zwoep; 04-04-2021 at 19:41.
Old 21-04-2021, 13:27   #6093   link
Fieldy
Rispel Raspel

Fieldy's Avatar

Binnen enkele weken komt normaal gezien mijne nieuwe MTB aan. Afgelopen week net wel nog eens lek gereden. Het is denk ik nog maar de 2 keer dat ik ben lek gereden op 5 jaar. 2 keer een snakebite. Dus ik begin na te denken om tubeless te gaan.

- Betere tractie
- Beter rol vermogen
- Ik ga niet meer lek rijden.

Maar als ge lek rijdt zit ge wel in de shit. Dus mijn idee is om nog altijd een reserve binnenbandje mee te nemen.

Klopt dat? Of mis ik nadelen die echt kut zijn?
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2021, 13:44   #6094   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Nope, is ook de reden waarom ik tubeless ben gegaan op mijn gravel.
Klein gaatje = sealant
Groter gat = anchovies erin

Probleem dat ge kunt hebben onderweg is dat uwen band niet goed seat bij het oppompen, dan kunt ge met een bommeke proberen of dus een binnenband gebruiken.
Old 21-04-2021, 14:03   #6095   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fieldy View Post
Binnen enkele weken komt normaal gezien mijne nieuwe MTB aan. Afgelopen week net wel nog eens lek gereden. Het is denk ik nog maar de 2 keer dat ik ben lek gereden op 5 jaar. 2 keer een snakebite. Dus ik begin na te denken om tubeless te gaan.

- Betere tractie
- Beter rol vermogen
- Ik ga niet meer lek rijden.

Maar als ge lek rijdt zit ge wel in de shit. Dus mijn idee is om nog altijd een reserve binnenbandje mee te nemen.

Klopt dat? Of mis ik nadelen die echt kut zijn?
Ik ben maar 1x lek gereden met mtb met binnenbanden, maar rij nu ook 1 jaar tubeless. Is toch wel beter. Overlaatst nieuwe wielen gestoken, dan komt het nadeel weer naar boven. Het is een smodderboel. Gelukkig verander je niet zoveel van band/wielen dus eigenlijk is dat geen nadeel.
Old 21-04-2021, 15:19   #6096   link
Fieldy
Rispel Raspel

Fieldy's Avatar

Ik rij al 4 jaar op Schwalbe Nobby Nic, zomer en winter. Ooit nog wel eens de originele Maxxis Ikons er terug op gegooid, maar dat was toch minder all round dan die Nobby Nics. Dus inderdaad, banden ga ik normaal gezien nooit verwisselen.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2021, 10:28   #6097   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Abdullah, winnaar van IPWR en TABR, is begonnen aan zijn WR 24 uur outdoor TT attempt https://my.raceresult.com/168806/ Current record is volgens wikipedia 915km.
Insta stories op https://www.instagram.com/abdullahzeinab/ en https://www.instagram.com/flinnryan/
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules