Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 17-02-2021, 19:05   #1   link
Jaak
een goeienavond~

Jaak's Avatar

Cool Xbox Series X Big Dick Alpha Dog Crew

Na 2-3 maand intensief gamen

Xsx > ps5 op alle vlak

Ask me anything
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2021, 19:07   #2   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Ok I'll bite...Waar kan ik er ene kopen? Probeer al hele tijd een Xbox Series X te pakken te krijgen maar nergens te vinden, of ik pak er telkens nét naast. Zou een PS5 willen voor de exclusives, maar dat kan wachten. Xbox vooral interessant voor de Gamepass Ultimate die ik al heb. En wil naar mijn LOTR 4K set kunnen kijken maar heb geen 4K speler

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2021, 20:03   #3   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post

Xsx > ps5 op alle vlak

Ask me anything
Oke, als PC gamer met uber rig, waarom zou ik XSX kopen ivp PS5
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2021, 20:07   #4   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Wel heb me die bedenking ook gemaakt en toch... efkes op gemak in de zetel, groot scherm, surround geluid... toch andere ervaring. Leuke is dan vooral dat je quasi naadloos kan switchen tussen pc en xbox. Wat voor mij op zich al enorme meerwaarde zou zijn.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Old 17-02-2021, 20:12   #5   link
Cage
throwing a wobbly

Cage's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post

Xsx > ps5 op alle vlak

Ask me anything
Wat zijn de exclusive games? Want dat is bij mij toch nog altijd het meest doorslaggevende.
Cage is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2021, 20:57   #6   link
Jaak
een goeienavond~

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cage View Post
Wat zijn de exclusive games? Want dat is bij mij toch nog altijd het meest doorslaggevende.
Voorlopige next gen-titels XSX enkel The Medium & Ori dat de moeite zijn denk ik. Falconeer is niet mijn ding. Sea of Thieves ook wel plezant om te multiplayeren.

Heb natuurlijk geen game PC, waardoor voor mij zo'n games natuurlijk niet "console exclusive" moeten zijn. 2021 wordt wel een jaar waarin veel Xbox Game Studios-games verwacht worden, dus komende periode wordt wel gud.

Daarnaast:
- GamePass dat ervoor zorgt dat ik multiplats niet moet kopen.
- als er toch games zijn die ik wil kopen kan dat el cheapo via VPN (Xbox Store is zo open als maar kan)
- Bouwkwaliteit pakske beter. PS5 maakt toch wel redelijk wat lawijt bij momenten (vooral games met disc) en die controller is de hype niet waard. En uiteraard koel as fuck.
- Menu enzo ook stuk intuïtiever en duidelijker (na 3 maand weet ik nog niet waar ik mijn friends list vind op PS5)

Daarnaast ook wel cool dat ik mijn savegames toch kan swappen tussen console en mijn laptop. Desperados 3 bv.

Last edited by Jaak; 17-02-2021 at 21:11.
Old 09-03-2021, 20:19   #7   link
Jaak
een goeienavond~

Jaak's Avatar

Bethesda deal dus helemaal rond en goedgekeurd.
Deze week nog zouden een pak Bethesda-titels naar Gamepass komen. Leet.

Also:
Quote:
With the addition of the Bethesda creative teams, gamers should know that Xbox consoles, PC, and Game Pass will be the best place to experience new Bethesda games, including some new titles in the future that will be exclusive to Xbox and PC players.
Goede hieraan tov Sony dat titels exclusief opkoopt, is dat ge er PC-gamers tenminste niet mee naait. En sowieso zal Xbox met GP meer naar een “gaming as a service”-model evolueren.
Old 09-03-2021, 22:46   #8   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Ik ben er ook wel van overtuigd dat de xbox beter is dan de Ps5, op elk vlak. Performance, controllers, bang/buck, aanbod games... Maar op dit moment is er met die consoles toch geen kloten te doen. Ik wacht nog wat. Zal hem kopen na mijn nieuwe nvidia kaart.
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2021, 23:01   #9   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Bwa, ge kunt het bekijken als een dichtgesmeten en vrij performant pc’ke. Back compat zit goed, specs zijn vree goed en ge hebt gamepass om serieus wat te spelen.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2021, 23:16   #10   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Cross platform chat is gewoon nog niet aanwezig, of ik moet iets gemist hebben. En dat is eigenlijk mijn enige bezigheid nog 's avonds.
Old 10-03-2021, 11:30   #11   link
Jaak
een goeienavond~

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nieker View Post
Cross platform chat is gewoon nog niet aanwezig, of ik moet iets gemist hebben. En dat is eigenlijk mijn enige bezigheid nog 's avonds.
Wat bedoelt ge juist? Verschillende games? Verschillende consoles?
Discord?
Old 10-03-2021, 11:45   #12   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Verschillende platformen, zou zalig zijn mocht ik met mijn maten op pc/xbox/PS kunnen praten. Voor zover ik weet gaat dat nu enkel ingame in warzone
Old 10-03-2021, 12:01   #13   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Cross platform chat, cross saves, cross play, ... tmag allemaal eens komen.

‘K zou graag mijn games zowel op console als op pc kunnen spelen zonder progressverlies. Voor bepaalde switch/steam games is dat een mogelijkheid, en xbox-pc uiteraard maar ik heb No man sky moeten herbeginnen op pc. En niet kunnen samenspelen met kameraden omdat die liever hun game op ps4 kopen dan op xbox. Da’s eigenlijk allemaal toch wat onnozel.

Op dat vlak vind ik gans dat Xbox platform enorm goed. En ‘k heb ook het gevoel dat dienen xbox gamepass client voor pc betert draait tegenwoordig.

Old 10-03-2021, 12:05   #14   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

En ondertussen vijftienduust keer proberen om een xbox series x te kopen, nog altijd nergens te krijgen. Cross platform zou idd ook leuk zijn, speel graag op pc maar soms wil ik gewoon eens in zetel ploffen ook.

Old 10-03-2021, 12:57   #15   link
Jaak
een goeienavond~

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Cross platform chat, cross saves, cross play, ... tmag allemaal eens komen.

‘K zou graag mijn games zowel op console als op pc kunnen spelen zonder progressverlies. Voor bepaalde switch/steam games is dat een mogelijkheid, en xbox-pc uiteraard maar ik heb No man sky moeten herbeginnen op pc. En niet kunnen samenspelen met kameraden omdat die liever hun game op ps4 kopen dan op xbox. Da’s eigenlijk allemaal toch wat onnozel.

Op dat vlak vind ik gans dat Xbox platform enorm goed. En ‘k heb ook het gevoel dat dienen xbox gamepass client voor pc betert draait tegenwoordig.
Tussen Xbox en PC zijn er toch al een aantal games die dat ondersteunen, maar zou idd wel ne standaard mogen zijn.

Immortals heeft zo een "Ubisoft-savegame", dus uw lokale save die ge naar hun cloud kunt pushen. Maar goed ja, dan moet ge dat spel ook wel op elk platform apart kopen, goed gezien van die mannen
Old 10-03-2021, 13:03   #16   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Awel ja Op dat vlak vind ik Xbox schitterend.

Ik wil op zich wel de game een 2de keer kopen en ik zal daar ook sneller geneigd toe zijn moest ik mijne progress niet verliezen.

Waarom trouwens Xbox > PS5? Buiten het geluid hebt ge toch wel betere exclusives.

Old 10-03-2021, 13:24   #17   link
Jaak
een goeienavond~

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Awel ja Op dat vlak vind ik Xbox schitterend.

Ik wil op zich wel de game een 2de keer kopen en ik zal daar ook sneller geneigd toe zijn moest ik mijne progress niet verliezen.

Waarom trouwens Xbox > PS5? Buiten het geluid hebt ge toch wel betere exclusives.
Controller van PS5 is dickshit. Ligt raar in de hand, die joysticks zijn zo stroef als iets en die adaptive triggers zijn tof in Astros Playroom, maar voor de rest vooral enorm irritant. Gewoon standaard afgezet.
Series X controller = master race. One X controller vond ik al perfect, maar SX-versie ligt nog net iets beter omdat de schouderknoppen wat grip hebben gekregen. Subtiel verschil, maar bon.

Menu-structuur van de PS5 is ook zo onlogisch als iets. Het is wel responsief tov XMB van PS4, maar ik snap niet goed waarom uw library en de rest van uw menu op een andere plaats staan. De ene is 1x op PS-knop drukken, de andere is 2x op uw PS-knop blijven duwen. Misschien dat dat went na nen tijd, maar na paar maand, mis ik mij toch nog.
Friendslist en trophies zitten ook weggestoken. Friendslist zit onder Gamebase en ge moet voorbij "recent people you played with" scrollen om uw effectieve vrienden te zien. Trophies zitten onder profile, dus redelijk weggestoken in uw navigatie (cf. vorig punt van menu-structuur). Also: trophies zijn geen lijst maar, maar een horizontale cards-navigatie, dus trophy hunting is imo nog lastiger geworden

Lawijt. Zelf geen last van coil whine met de mijne, maar als er een disc in zit, is 't precies of dat ding gaat opstijgen. En dat is 1x per uur ofzo. Zelfs als ge het spel dat erin zit niet aan 't spelen zijt btw.

Crashes: games in rest-modus afsluiten = risico dat ge moogt rebooten door een crash. Die factory-reset bug is er denk ik wel uit gepatcht.

Voor games waar PS4 en PS5-versie van bestaat, is 't ook niet altijd duidelijk welke versie ge geïnstalleerd hebt (of ge aan 't spelen zijt). Zit ook wat weggestopt door op uw options-knop te drukken op uw controller als ge over de game scrollt. Ondertussen hebben ze het denk ik wel gepatcht dat ge standaard de PS5-versie speelt op een PS5.

En qua muggenzifterij: daarnaast is 't ook gewoon een verschrikkelijk lelijk ding (although it grows on me) dat door zijn gigantische en onlogische vorm in geen enkele kast past en dus naast den TV staat.

De exclusives die er nu zijn, kunt ge net zo goed op PS4 spelen, dus daarmee mist ge alleszins niks. Behalve als ge écht écht écht Demon's Souls wilt spelen en een DLC-pakket van PS4 Spiderman.
Zou eerlijk gezegd wachten op ne PS5 Pro of Slim ofzo en ze diene nest wat optimaliseren.

Eerste paar multiplats die uitkwamen vlak na release, had PS5 qua performance de bovenhand (Dirt5 en CoD), maar die rollen zijn nu dus ook al compleet omgedraaid btw.

Ik heb PS1, PS2, PS3 (+ Slim), PS4 (+ Pro) en nu PS5 gehad, en ik zit nu 100% in kamp Xbox.
Die console is perfection

Last edited by Jaak; 10-03-2021 at 20:49.
Old 10-03-2021, 13:35   #18   link
Jaak
een goeienavond~

Jaak's Avatar

Ge begint nu ook wel te merken dat ontwikkelaars het makkelijker vinden om zaken te patchen voor Xbox dan voor PS5. Beste voorbeeld is dat veel BC-exclusives maar bij mondjesmaat een PS5-optimalisatie krijgen (TLOU/TLOU2 bv nog niet, GoW en GoT nu wel), terwijl dat voor Xbox-games gewoon standaard day 1 shit was. Die auto-HDR is ook wel nice voor oudere games btw.

Voor multiplats is 't voor Xbox ook wel een win om meer uit uw console te halen voor previous gen games:

Quote:
De PlayStation 5-versie van de game krijgt nog geen mogelijkheid om op deze manier gebruik te maken van de extra rekenkracht van die console. Blizzard meldt daar zelf niets over, maar Overwatch is niet de enige game die in deze positie zit: Rocket League en Call of Duty: Warzone hebben geen 120fps-modus op de PlayStation 5, maar wel op de Xbox-consoles. Volgens Rocket League-ontwikkelaar Psyonix komt dat omdat het laten werken van een PS4-game op de PS5 met 120fps-ondersteuning veel meer werk is dan met een Xbox One-game op de Xbox Series X en S.
https://tweakers.net/nieuws/179060/o...es-x-en-s.html
Old 10-03-2021, 14:41   #19   link
DontLikeJelly
Senior Member

DontLikeJelly's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nieker View Post
https://www.howtogeek.com/667882/how...on-windows-10/

Xbox Game Bar app installeren op pc. Dan krijgt ge een overlay met windows toets + G. Op die manier kunt ge mee in xbox parties gaan.

Maar een deftige discord implementatie zou wel beter zijn.
DontLikeJelly is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2021, 22:15   #20   link
Jaak
een goeienavond~

Jaak's Avatar

Allemaal extra in Gamepass

Last edited by Jaak; 11-03-2021 at 22:32.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules