Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 17-12-2021, 11:34   #4061   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Is goed, pak mijn vrouw en moto dan ook mee

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2021, 16:45   #4063   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Hier zijn uw 3070's:

CSM is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2021, 16:48   #4064   link
radje
wadist

radje's Avatar

t o e k o m s t

met een beetje geluk vind iemand die zijn locatie en wordt hij gedoxxed. misschien wat geweld en als de 3070's nog niet kapot zijn, alles meenemen. zware morele criminaliteit bestrijden met kleine criminaliteit, ze hebben mijn zegen.

y'all motherfuckers are crazy
radje is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2021, 17:12   #4065   link
Cipherr
Luie waal

Cipherr's Avatar

Kzou gelijk toch geen geweld gebruik tegen een gun-nut (of zijn gerief), ziet dat em een Rittenhouse-ke doet.
Cipherr is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2022, 10:19   #4066   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Overweeg toch héél sterk om mijn gaming pc van de hand te doen. Heb sowieso weinig tijd om te gamen, en de Xbox Series X is al meer dan voldoende. Gewoon laptop voor dagdagelijks gebruik, en console voor gamen. Enig idee wat onderstaande ongeveer waard is op de 2e hands markt?

PC :
Intel core i7 9700K
MSI z390 ACE mainboard
2x16gb Corsair DDR4 Vengeance Pro 3200
Asus TUF RTX3080 10gb
Fractal Design Define 6 case
NZXT Kraken X62 cooler
Adata SX8200 1tb M.2 SSD
Crucial 512MX 512gb M.2 SSD
Samsung SSD 850 EVO 250gb
Samsung SSD 970 EVO 500gb
Corsair RM750 voeding
NZXT rgb fans 140mm outtake (1 achteraan, 2 bovenaan)
Noctua fans 2x140mm vooraan (intake)

Toetsenbord/muis:
Corsair K70 RGB M2 toetsenbord
Logitech G703 wireless gaming muis

Scherm:
Alienware AW3418DW
34" 3440x1440 120hz
Gsync monitor

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Old 14-01-2022, 10:33   #4067   link
Anulin
Lingering Voices

Anulin's Avatar

Als je op tweakers kijkt krijg je voor u RTX 3080 alleen al een 1500 euro
Anulin is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2022, 10:37   #4068   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

voor een 2dehands ? ma ge kunt toch een nieuwe kopen voor 1500 op azerty nee ? Welke zot zou er dan een 2dehands kopen aan scalp prijs ? (1 per man)

Kzou em nu gewoon asap verkopen en dan ziet ge wel, als we ooit uit deze silicon shortage geraken komt dat wel weer allemaal goed. Als ze nie permanent de prijzen optrekken en het daarbij houden, ajah want blijkbaar betalen mensen toch die prijzen.
Old 14-01-2022, 10:39   #4069   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Daar kan je door de wereldwijde schaarste aan GPU's (en bij momenten hardware tout court) een flink bedrag voor vragen, al zou ik in eerste instantie PC en scherm proberen apart te verpatsen.

Een nieuwe RTX3080 (10GB) heeft momenteel richtprijzen tot €2000. Tweedehands mag je daar uiteraard een stuk afpitsen, maar dat hoeft niet veel te zijn. Tel daar het bijzonder volledige en kwalitatief uitgeruste systeem bij, en je hebt iets om te concurreren met de prefab-systemen (MSI, Medion, Lenovo,...) die momenteel de enige 'betaalbare' optie vormen wanneer je grafisch wil upgraden. Dat soort nieuwe systemen met vergelijkbare specificaties kost momenteel ca. 2000 tot 3000 euro. Beginnen met een vraagprijs net onder €2000 lijkt me daarom aanvaardbaar.

Met het scherm en de randapparatuur erbij zou je richting €3000 kunnen denken, al verklein je zo de groep van potentiële kopers en lijkt apart verkopen me zoals gesteld makkelijker. Je scherm heeft flink wat prijswijzigingen gekend, gesteld dat het recent en in goede staat is, is een startprijs net onder €1000 niet ondenkbaar.

Let wel, ook de 2dehands markt maakt meer bokkensprongen dan ooit. Ik had al dingen zien verkocht worden aan prijzen die ik ronduit absurd vond.
Old 14-01-2022, 10:40   #4070   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Ik besef dat de prijzen hoog zitten, maar daarmee heb ik nog geen antwoord op mijn vraag hé. En ga de gpu niet apart verkopen, bedoeling is vooral van desktop af te geraken en naar laptop te gaan. Vraag is ook waar aanbieden. Hier de moeite niet, op 2e hands onnozelaars, marketplace al zeker en 9lives bestaat niet meer. Vind alleen als GPU op zich al 1.500 euro "waard" is, 2.000 euro voor volledig systeem wat weinig is niet?

@Potenzo: ok, duidelijk.

Old 14-01-2022, 10:53   #4071   link
Anulin
Lingering Voices

Anulin's Avatar

Quote:
Originally Posted by jelliuz View Post
voor een 2dehands ? ma ge kunt toch een nieuwe kopen voor 1500 op azerty nee ? Welke zot zou er dan een 2dehands kopen aan scalp prijs ? (1 per man)

Kzou em nu gewoon asap verkopen en dan ziet ge wel, als we ooit uit deze silicon shortage geraken komt dat wel weer allemaal goed. Als ze nie permanent de prijzen optrekken en het daarbij houden, ajah want blijkbaar betalen mensen toch die prijzen.
Het is allemaal te zot voor woorden aan het geraken. Op Tweakers nu specifiek zie je redelijk wat advertenties voor een 3080 founders edition variëren tussen 1500 en 2000 euro. De meeste nog in de seal omdat ze net 1 hebben kunnen scoren bij notebooksbilliger.de aan MSRP.

Last edited by Anulin; 14-01-2022 at 12:54.
Anulin is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2022, 21:50   #4072   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Van wanneer is je graka? Als die de oude non-LHR versie is, dan is die op dit moment gemiddeld 1700 euro waard voor een ETH miner.

Ik zou sowieso de graka apart verpatsen.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2022, 22:20   #4073   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Nah, dan blijf ik met pc zitten. Moet ook niet per se weg ze. Zal ofwel alles ineens weg zijn, ofwel gewoon houden. Gpu is idd zo ene die ook voor mine werkt. Niet dat het me interesseert maar bon.

Old 27-01-2022, 13:43   #4074   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Kan er mij eens iemand uitleggen waarom dat printers ALTIJD een probleem zijn?

Ik heb de mijne gewoon verzet. Stopcontact en kabels uitgetrokken, verplaatst en alles terug aangesloten. Nu is't printer is offline en de HP Smart app heeft geen idee, linkt mij naar het prachtig genaamde Hp Print en scan detector en dat lukt ook allemaal niet.
Fuck me waarom is dat niet zo simpel als alle andere zaken? Steed de USB erin, windows detecteert alles en bob's your uncle.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2022, 17:23   #4075   link
operator
Senior Member

operator's Avatar

Eventueel een vast IP adres instellen?
operator is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2022, 21:59   #4076   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Misschien dat HP (hun software) gewoon brol is. Ik heb hier nu een Epson Ecotank printer en die werd direct herkend over wifi zonder dat ik iets moest installeren. Op PC/macbook/iphone, zonder problemen en zonder gedoe
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2022, 23:12   #4077   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack The Ripper View Post
Misschien dat HP (hun software) gewoon brol is. Ik heb hier nu een Epson Ecotank printer en die werd direct herkend over wifi zonder dat ik iets moest installeren. Op PC/macbook/iphone, zonder problemen en zonder gedoe
Uiteindelijk na veel omzwermingen is het probleem in orde geraakt zonder dat ik eigenlijk weet wat het probleem eigenlijk was.

Maar bedankt voor de tip. Volgende keer overweeg ik dat.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2022, 11:50   #4078   link
black
Senior Member

black's Avatar

Ik ga ergens dit jaar een nieuwe case met inhoud kopen, wacht ik op de optimalisatie van ddr5 / nieuwe generatie cpu/gpu/mobo's die eraan komen, of koop ik pakweg het systeem van lapino (of gelijkaardig)?
black is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2022, 12:37   #4079   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Euh, het is geen kwestie van bepaalde nieuwigheden afwachten. Het is een kwestie van prijs- en marktnormalisatie afwachten. De eerste weken/maanden verwacht ik geen mirakels. Dan ben je absoluut sneller en beter af door lapino een PM te sturen.
Old 03-02-2022, 13:27   #4080   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Nog jongelui aanwezig die recent een all-in-one printer kochten? Ik wil mijn Canon MG5450 al lang inschrijven voor het WK printerwerpen wegens irritante kuren verkopen. Net toen ik er uit was wat kopen, was't Corona. Weg aanbod, weg betaalbare prijzen. Godmiljaar.

Ik dacht toen aan de Brother MFC-J5330DW, die is momenteel terug aanvaardbaar geprijsd. Hoewel ik overtuigd ben van laser, heb ik ook regelmatig goede kleurafdrukken nodig, wat laser minder geschikt maakt (niet?). Ook formaat is redelijk belangrijk. tldr: een erg degelijke allrounder waar ik lang mee verder kan.

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules