![]() |
![]() |
#4062 link |
Datanuke.be
|
Deal
![]() |
#4066 link |
Senior Member
|
Overweeg toch héél sterk om mijn gaming pc van de hand te doen. Heb sowieso weinig tijd om te gamen, en de Xbox Series X is al meer dan voldoende. Gewoon laptop voor dagdagelijks gebruik, en console voor gamen. Enig idee wat onderstaande ongeveer waard is op de 2e hands markt?
PC : Intel core i7 9700K MSI z390 ACE mainboard 2x16gb Corsair DDR4 Vengeance Pro 3200 Asus TUF RTX3080 10gb Fractal Design Define 6 case NZXT Kraken X62 cooler Adata SX8200 1tb M.2 SSD Crucial 512MX 512gb M.2 SSD Samsung SSD 850 EVO 250gb Samsung SSD 970 EVO 500gb Corsair RM750 voeding NZXT rgb fans 140mm outtake (1 achteraan, 2 bovenaan) Noctua fans 2x140mm vooraan (intake) Toetsenbord/muis: Corsair K70 RGB M2 toetsenbord Logitech G703 wireless gaming muis Scherm: Alienware AW3418DW 34" 3440x1440 120hz Gsync monitor
![]() |
![]() |
#4068 link |
Senior Member
|
voor een 2dehands ? ma ge kunt toch een nieuwe kopen voor 1500 op azerty nee ? Welke zot zou er dan een 2dehands kopen aan scalp prijs ? (1 per man)
Kzou em nu gewoon asap verkopen en dan ziet ge wel, als we ooit uit deze silicon shortage geraken komt dat wel weer allemaal goed. Als ze nie permanent de prijzen optrekken en het daarbij houden, ajah want blijkbaar betalen mensen toch die prijzen.
![]() |
#4069 link |
De Verschrikkelijke
|
Daar kan je door de wereldwijde schaarste aan GPU's (en bij momenten hardware tout court) een flink bedrag voor vragen, al zou ik in eerste instantie PC en scherm proberen apart te verpatsen.
Een nieuwe RTX3080 (10GB) heeft momenteel richtprijzen tot €2000. Tweedehands mag je daar uiteraard een stuk afpitsen, maar dat hoeft niet veel te zijn. Tel daar het bijzonder volledige en kwalitatief uitgeruste systeem bij, en je hebt iets om te concurreren met de prefab-systemen (MSI, Medion, Lenovo,...) die momenteel de enige 'betaalbare' optie vormen wanneer je grafisch wil upgraden. Dat soort nieuwe systemen met vergelijkbare specificaties kost momenteel ca. 2000 tot 3000 euro. Beginnen met een vraagprijs net onder €2000 lijkt me daarom aanvaardbaar. Met het scherm en de randapparatuur erbij zou je richting €3000 kunnen denken, al verklein je zo de groep van potentiële kopers en lijkt apart verkopen me zoals gesteld makkelijker. Je scherm heeft flink wat prijswijzigingen gekend, gesteld dat het recent en in goede staat is, is een startprijs net onder €1000 niet ondenkbaar. Let wel, ook de 2dehands markt maakt meer bokkensprongen dan ooit. Ik had al dingen zien verkocht worden aan prijzen die ik ronduit absurd vond.
![]() |
#4070 link |
Senior Member
|
Ik besef dat de prijzen hoog zitten, maar daarmee heb ik nog geen antwoord op mijn vraag hé. En ga de gpu niet apart verkopen, bedoeling is vooral van desktop af te geraken en naar laptop te gaan. Vraag is ook waar aanbieden. Hier de moeite niet, op 2e hands onnozelaars, marketplace al zeker en 9lives bestaat niet meer. Vind alleen als GPU op zich al 1.500 euro "waard" is, 2.000 euro voor volledig systeem wat weinig is niet?
@Potenzo: ok, duidelijk.
![]() |
![]() |
#4071 link | |
Lingering Voices
|
Quote:
Last edited by Anulin; 14-01-2022 at 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4073 link |
Senior Member
|
Nah, dan blijf ik met pc zitten. Moet ook niet per se weg ze. Zal ofwel alles ineens weg zijn, ofwel gewoon houden. Gpu is idd zo ene die ook voor mine werkt. Niet dat het me interesseert maar bon.
![]() |
![]() |
#4074 link |
Serious Member
|
Kan er mij eens iemand uitleggen waarom dat printers ALTIJD een probleem zijn?
Ik heb de mijne gewoon verzet. Stopcontact en kabels uitgetrokken, verplaatst en alles terug aangesloten. Nu is't printer is offline en de HP Smart app heeft geen idee, linkt mij naar het prachtig genaamde Hp Print en scan detector en dat lukt ook allemaal niet. Fuck me waarom is dat niet zo simpel als alle andere zaken? Steed de USB erin, windows detecteert alles en bob's your uncle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4076 link |
Dark Soul
|
Misschien dat HP (hun software) gewoon brol is. Ik heb hier nu een Epson Ecotank printer en die werd direct herkend over wifi zonder dat ik iets moest installeren. Op PC/macbook/iphone, zonder problemen en zonder gedoe
Desktop: AMD 8-core Ryzen 7 2700x 16GB RAM RTX 3070 2x1TB Samsung 970 Evo Asus ROG PG348Q 3440x1440 Server: HP Microserver Gen8 - Intel Xeon E3-1230V2 - 16GB DDR3 ECC - M1015 - 4x4TB WD Red PS4, PS3, Wii U, Vita, Switch, New 3DS XL PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4077 link | |
Serious Member
|
Quote:
Maar bedankt voor de tip. Volgende keer overweeg ik dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4079 link |
De Verschrikkelijke
|
Euh, het is geen kwestie van bepaalde nieuwigheden afwachten. Het is een kwestie van prijs- en marktnormalisatie afwachten. De eerste weken/maanden verwacht ik geen mirakels. Dan ben je absoluut sneller en beter af door lapino een PM te sturen.
![]() |
#4080 link |
De Verschrikkelijke
|
Nog jongelui aanwezig die recent een all-in-one printer kochten? Ik wil mijn Canon MG5450 al lang inschrijven voor het WK printerwerpen wegens irritante kuren verkopen. Net toen ik er uit was wat kopen, was't Corona. Weg aanbod, weg betaalbare prijzen. Godmiljaar.
Ik dacht toen aan de Brother MFC-J5330DW, die is momenteel terug aanvaardbaar geprijsd. Hoewel ik overtuigd ben van laser, heb ik ook regelmatig goede kleurafdrukken nodig, wat laser minder geschikt maakt (niet?). Ook formaat is redelijk belangrijk. tldr: een erg degelijke allrounder waar ik lang mee verder kan.
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|