Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 18-04-2021, 16:13   #241   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Ja, toprace toch wel. Van begin tot einde op het puntje van m'n stoel. Toont nog maar eens hoe goed die klassieke tracks zijn. De regen in het begin heeft ook wel wat geholpen natuurlijk.

Zonde dat ze net vandaag dan die Miami track aangekondigd hebben, je weet nu al dat dat een oersaaie race gaat worden. Hopelijk vliegt er een andere (Aziatische) street race uit dan.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2021, 19:09   #242   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Aan dit tempo wordt 2021 een grand cru!

+ Imola + variabele omstandigheden waren de essentie vandaag. Vrijwel iedereen maakte fouten, groot of klein.
+ Hamilton had niet noodzakelijk enkel geluk, de auto uit de grindbak sleuren en nadien netjes terug opklimmen tot P2 was puike damage-control.
+ Norris (en McLaren): mooi man. Ook Ferrari kan gelukkig zijn, in wat een ongezien knus middenveld is waren ze wederom heel aanwezig in de top-5.
+ Williams en Alfa Romeo waren ook best goed aanwezig.

- Lelijk treffen van Bottas en Russell. Bottas leek zich net ietsje te breed te maken, Russell had echter beter moeten weten. Ook na de crash. Ongetwijfeld een uiting van frustratie dat niet hij in die Mercedes zit.
- Enigszins aansluitend, DRS was veel te krachtig vandaag. Russell had geen alternatieven meer eenmaal hij - met een Williams nota bene - in een rotvaart naast de Mercedes was.
- Perez had, na een sterke quali, een rommelige wedstrijd. Heel wat coureurs. Maar Verstappen en Hamilton bewezen vandaag de echte titelpretendenten te zijn, mocht daar al twijfel over hebben bestaan.
- Aston Martin raakte wederom slechts nipt aan punten, Alpha Tauri haalde allesbehalve het potentieel uit de wagen en Alpine was echt teleurstellend.
Old 19-04-2021, 22:01   #243   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

Niet echt F1, maar kom: voor 15 jaar geschorst.

(↑ Ceci n'est pas une menace ↑)
Wazeiterna? is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 11:32   #244   link
Rufus
PimpMeister

Interessante opinie van een racer en een fan.
Old Yesterday, 16:47   #245   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Russell dacht dat Bottas iets anders ging doen (wat ergens te begrijpen valt, door die bocht en de foute perceptie dat die lijn geeft). Bottas blijft op de (droge) racing line (ook bevestigd in het FIA rapport). Er is meer dan genoeg ruimte. Bottas doet niets verkeerd.

Russell gaat dan door de rooie voor iets wat hij verkeerd heeft ingeschat. Dat kan, 't Is racen. Maar die persoonlijke aanvallen nadien, dat was volstrekt ongepast. Als Toto Wolff er u op moet wijzen dat ge fout bezig zijt, dan tja. Ik vermoed dat hij er veel uit geleerd heeft

Russell zit echt in een gewrongen situatie natuurlijk. Deze comment van iemand op reddit vond ik wel goed:

Quote:
Russell showing his inexperience and frustration. Spending 3 years developing at a team with such big struggles as Williams has meant he has little experience in the midfield or had pressure to perform week in week out. Compared to Lando (which Russell beat in F2 and entered F1 at the same time) you can really see the difference with Lando coming on massively and is becoming a really complete driver
Blade is online now   Reply With Quote
Old Yesterday, 19:08   #246   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Da's inderdaad een goede vergelijking daar. Ik vrees ook dat de invalbeurt op het einde van vorig jaar Russell extra frustraties heeft bezorgd. Hij heeft toen met verve bewezen klaar te zijn voor de volgende stap, om dan wederom met die slome Williams te moeten knoeien moet gewoon pijn doen.

Om dan uitgerekend Bottas - die in die bewuste GP van Bahrein weinig voorstelde tegenover Russell - in de superieure Mercedes te kunnen voorbijschieten, dat maakte hem overmoedig en arrogant. Ongepast, maar ik kan het wel vatten. Er is dan ook op geen enkele manier gealludeerd op een eventuele straf.
Old Yesterday, 19:51   #247   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Heeft FIA het niet als "racing incident" beschouwd? Wat me wel correct lijkt. Maar best ook, Russell sleept best wat penalty points mee (het meeste van alle drivers, als ik me niet vergis).
Old Yesterday, 20:46   #248   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

Russell zat op de ideale lijn op het moment dat hij zijn inhaalmanoeuvre aan het voltrekken was, maar Bottas kwam naar diezelfde racing line op een moment dat hij nog op kop lag.

Als er daadwerkelijk zo een gentlemen's agreement bestaat dat stipuleert dat ge dat niet moogt doen als de wagen achter u sneller is... Tja dan.

Ik weet wel dat zelfs bij online simraces uw hart soms door uw keel bonkt in zo'n situaties en dat ge dan wel eens last kunt hebben van een jumpscare zoals bij Russell het geval was.

(↑ Ceci n'est pas une menace ↑)
Wazeiterna? is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 23:02   #249   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Euh ja, ze zaten allebei op de ideale lijn, ze rijden achter elkaar, op de ideale lijn. Russell gaat dan naar het natte stuk. 't Zou maar zot zijn dat Botas zijn positie dan moet vrijgeven. Russell wou misschien te veel, te snel? Al kan ik daar ook wel inkomen. Anderzijds, als hij dan toch sneller was, zou hij de volgende ronde ook over DRS beschikken en had hij mogelijk de aanval sneller kunnen inzetten.
Old Today, 06:30   #250   link
Rufus
PimpMeister

Vind ook dat je in de beelden goed ziet dat Bottas de droge rijstrook gewoon volgt dus volgens mij ook niets verkeerd doet.
Old Today, 06:39   #251   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by Blade View Post
Heeft FIA het niet als "racing incident" beschouwd?
Klopt. Bottas deed niks verkeerd, hij gaf Russell enkel zo min mogelijk plaats (wat zo'n beetje de essentie is van deze sport ). Dat schatte de jonge Brit echter extremer in. Daarnaast was het minste contact met het natte gras onmiddellijk catastrofaal, in droge omstandigheden zou er niets gebeurd zijn. Aldus een echt racing incident.

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules