Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 23-09-2021, 08:45   #2081   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Merci

Vraag over Marvel Champions: waarom zou je ooit Defense gebruiken? Al mijn heroes hebben een hogere recovery, dus kan je niet beter dmg incasseren en daarna recovery gebruiken, ipv die 1 of 2 Defense die de meeste hebben?
ExReey is online now   Reply With Quote
Old 23-09-2021, 14:26   #2082   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Hangt af van situatie tot situatie. Sommige van die enemies kunnen u serieuze lappen draaien, dus na verloop van tijd kan je niet meer incasseren. Dikwijls zit je ook in een situatie dat flippen naar alter-ego geen goeie keus is, omdat er dan teveel threat bijkomt.

De core box viel nog mee op dat vlak, al kan Ultron u serieus pijn doen met al die fucking minions die hij spawnt. Vergeet bvb niet dat tijdens het 2e stuk van de enemy phase minions u aanvallen of schemen als die als boost naar voor komen. Dat is een regel dat heel veel mensen over het hoofd zien.

Wacht maar tot je eens tegen Nebula of Ronan gaat spelen. Ik heb al situaties gezien waar die laatste bvb al in ronde 1 18 damage doet. Ge kunt dan al direct beginnen opkramen en opnieuw beginnen.
Old 23-09-2021, 14:33   #2083   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post
Vergeet bvb niet dat tijdens het 2e stuk van de enemy phase minions u aanvallen of schemen als die als boost naar voor komen. Dat is een regel dat heel veel mensen over het hoofd zien.
Ho wacht leg dat eens beter uit
Old 23-09-2021, 15:52   #2084   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by ExReey View Post
Ho wacht leg dat eens beter uit
Enemy phase:
1. Threat op de main scheme plaatsen
2. De villain activate per hero en alle Minions ook
3. Encounter cards uitdelen en omdraaien

Bij 2, als je daar bvb een boost card omdraait dat zegt "Minion X engages you", dan valt die direct aan of schemet die, omdat je nog in die fase zit. Vooral bij Ultron kan dat best wel pittig worden .

2 andere waar wij heel lang tegen zondigden:
- Als je door je deck cyclet, moet je jezelf een Encounter card face down uitdelen. Je draait die pas om in stap 3 van de Enemy phase, niet meteen.
- Als je een Crisis side scheme hebt, dan moet enkel First Player een extra encounter kaart krijgen, niet iedereen.
Old 23-09-2021, 18:54   #2085   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post

Bij 2, als je daar bvb een boost card omdraait dat zegt "Minion X engages you", dan valt die direct aan of schemet die, omdat je nog in die fase zit. Vooral bij Ultron kan dat best wel pittig worden .
Je bedoelt bij specifieke kaarten waarbij het boost icon zo'n sterretje is, en de uitleg dan zegt dat een minion je aanvalt? Want normaal lees je bij boost kaarten de kaart zelf toch niet he.
Old 23-09-2021, 20:09   #2086   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Je bedoelt bij specifieke kaarten waarbij het boost icon zo'n sterretje is, en de uitleg dan zegt dat een minion je aanvalt? Want normaal lees je bij boost kaarten de kaart zelf toch niet he.
Dat hangt er vanaf. Sommige encounter kaarten hebben een boost-icoon (sterretje), waardoor ze wel activeren als ze als boost getrokken worden.

Spoiler, maar deze heeft als text

Quote:
Boost: Give this enemy a tough status card and another boost card.
Dus als je die als boost omdraait, moet je de enemy een tough status card geven en nog een boost card. Er zijn dus ook Minions die zo naar boven kunnen komen en die je onmiddellijk engagen. Als dat tijdens een Enemy attack gebeurt, vallen die meteen aan. Het is al ff geleden, maar als ik mij niet vergis heeft Ultron er ook zo een paar, die je een Minion geeft.
Old 26-09-2021, 18:23   #2087   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Ik was mijn doos catacombs (3rd edition) aan het goedsteken, op BGG aan het kijken welke promo's ik allemaal heb en welke niet en mijn pledge van de laatste KS voor wat extra expansions aan het herbekijken...

En het viel me op hoe groot de dozen van boardgames geworden zijn. Catacombs was in 2015 een grote doos, de grootste die ik tot dan toe had. Nu ik ze hier zie liggen is dat eigenlijk een standaard formaat geworden.
kar is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2021, 07:47   #2088   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Quote:
Merci

Vraag over Marvel Champions: waarom zou je ooit Defense gebruiken? Al mijn heroes hebben een hogere recovery, dus kan je niet beter dmg incasseren en daarna recovery gebruiken, ipv die 1 of 2 Defense die de meeste hebben?
Soms wil je ook gewoon in hero form blijven omdat je bepaalde events wil spelen die enkel in hero form kunnen.

En uiteraard kan je meerdere keren worden aangevallen per beurt.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2021, 14:58   #2089   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Sinds lang nog eens een bordspel gekocht.

Had er mijn oog al op laten vallen bij release, maar 80 EUR msrp was echt te gortig.
Blijkbaar niet goed verkocht en stond nu 1d aan 50% bij 999.
Old 03-12-2021, 15:03   #2090   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Tis leuk om te spelen wel

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2021, 14:43   #2091   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Wij zijn ook met Kings Dilemma bezig, maar met corona en drukke schema's is het toch moeilijk om met regelmaat 5 mensen rond dezelfde tafel te krijgen. De timing van de release van Kings Dilemma viel volgens mij quasi samen met de eerste lockdowns.
Old 04-12-2021, 17:02   #2092   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Ook nog eens iets gekocht:

Solitaire U-Boat tactics spel, zo enkel met tabellen en dobbelstenen. Nu ben ik cht een boardgame nerd.

(Foto niet van mij)

Maar wat een gebruik van het thema. I love it. Ben al aan het kijken naar het vervolg (The Hunted) en andere soortgelijke games.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2021, 17:44   #2093   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

En heb je ook hobbies?
Old 04-12-2021, 20:20   #2094   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Haha. Veel te veel.

Soit, de U-boot is wel een beetje een passie. Redelijk wat boeken over gelezen en al heel mijn leven in periodes bezig met de Silent Hunter-reeks op PC (3 en 5 toch zeker). Dus ik was wel aangenaam verrast om te zien dat daar ook een bordspelvariant van bestond.

Eigenlijk trekt het wel wat op Nemo's War, wat ook een top solitaire game is. Maar dan zonder fancy tekeningen. Al zijn er op bgg wel redelijk wat usermade zaken te vinden, die het spel een pak mooier maken. Maar ik vind het niet per s nodig.

Mod: En voor de volledigheid, ja ik weet dat er een UBOOT: The Board Game bestaat. En ja, ik heb die ook al in mijn collectie.

Last edited by HeLLBirD; 04-12-2021 at 20:28.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2021, 12:52   #2095   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Een paar nieuwe aanwinsten:
  • Maquis
  • Dinosaur Island: Rawr n Write
  • Lost Ruins of Arnak (Nederlandse versie voor 35 euro gevonden tijdens Black Friday)
  • Kanban EV
Cakeman is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2021, 12:55   #2096   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Maquis heb ik niet, maar de 3 andere titels die je daar opnoemt zijn stuk voor stuk toppers . Rawr 'n Write is een toffe roll 'n write met dice placement en action selection, Arnak is een goed familiespel (heb de uitbreiding net binnen) en Kanban EV is misschien mijn topfavoriet van Lacerda.
Old 12-12-2021, 14:05   #2097   link
Karel
Senior Member

Karel's Avatar

Quote:
Originally Posted by wjw View Post
Wij zijn ook met Kings Dilemma bezig, maar met corona en drukke schema's is het toch moeilijk om met regelmaat 5 mensen rond dezelfde tafel te krijgen. De timing van de release van Kings Dilemma viel volgens mij quasi samen met de eerste lockdowns.
Yup. Wij hebben 2 sessies gespeeld en dan begin de lockdown en is het niet meer gelukt om verder te spelen. 2 jaar verder en dat spel ligt nog altijd op zijn gat... echt jammer.
Karel is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2021, 17:43   #2098   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Wij hebben The King’s Dilemma 4 keer gespeeld voor de lockdown begon. Daarna heeft de persoon die het spel fysiek had dat board heel simplistisch nagemaakt in Google Sheets en dan hebben we het via Google Meer verder uitgespeeld.
Cakeman is offline   Reply With Quote
Old 31-12-2021, 00:32   #2099   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Gloomhaven: Jaws of the lion gewonnen met een wedstrijd

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 31-12-2021, 18:40   #2100   link
Xanthrax
Senior Member

Send a message via MSN to Xanthrax
Op black friday Kingdom death monster core box besteld. Is geshipped en komt begin januari aan.
Kan niet wachten om eraan te beginnen. Duurste spel dat ik ooit heb gekocht, maar lijkt me ook geen probleem om het door te verkopen moest het me niet aanstaan.
Xanthrax is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules