Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 15-05-2022, 20:45   #3041   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jens View Post
Veel keuringstations werken enkel op afspraak, alle stations in Oost-Vlaanderen van SBAT zijn enkel op afspraak behalve voor herkeuringen. In provincie Antwerpen zoals in Willebroek is geen afspraak nodig.
willebroek mss eens proberen dan deze week. merci voor de tip. Ik dacht dat alle keuringsstations enkel nog op afspraak werkten.
Old 15-05-2022, 21:44   #3042   link
B0Yke
Senior Member

B0Yke's Avatar

Massagezetels
B0Yke is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2022, 22:53   #3043   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Bon, na het debacle met de Russen terug bij Leaseplan. Niets verkrijgbaar de eerste 10 maanden. Dan maar ene zijn 3 serie overgenomen 'no worries tis ne full option'

318D, geen open dak, niets van bodykit (wat écht lelijk is) , lelijke 17" velgen ocharme, geen leren zetels, manual, niets van rijhulpsystemen, en retetraag. Traagste auto waar ik mee heb gereden tot nu toe. Nu weet ik weer waarom ik normaal alles laat chippen, maar dit is maar inloop tot er iets anders beschikbaar is.

Menne Passat was een betere auto, beter niet omgewisseld.

330 begint spijtig genoeg gremlins te krijgen, ramen, koffer, flange voor koelsysteem.. 2K EUR kosten, zal ook voor export worden spijtig genoeg.

BMW's hebben een betere rijervaring.. een 318D niet
Teki is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2022, 21:04   #3044   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Vandaag de id.4 gereden. Leuke auto maar qua interieur echt mijn ding niet, heb toch nog altijd liever een "echt' interieur. Zit elke dag uren in mijn auto en dan moet dit toch beetje zo'n comfy/sofa gevoel hebben. Dus wordt kiezen tussen de Arteon en de Volvo XC40. Plugin vs Electrisch. Sportief vs SUV. Arteon kost me netto +- 100 euro/mnd méér ook.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2022, 00:12   #3045   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Neem de Arteon, denk aan je reputatie bij de buren Lapino!! Het is al een erge step-down, maar je kan dit aan...
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2022, 07:13   #3046   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

amai projectie much?
Old 17-05-2022, 07:30   #3047   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Neem de Arteon, denk aan je reputatie bij de buren Lapino!! Het is al een erge step-down, maar je kan dit aan...
+

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Old 17-05-2022, 11:29   #3048   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

ik zou voor de XC40 gaan.
Old 17-05-2022, 13:16   #3049   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Moest ik klein mannen en een hond hebben zou ik ook een XC60 nemen. Een XC40 niet denk ik.

Tussen die 2 zou ik een Arteon nemen.

Wel dan goeie zetels nemen, ik zat nooit comfortabel in men Passat. Verwarmde zetels, stuur, massage etc is allemaal nogal onzin. Nut daarvan is heel beperkt. (en ik heb 3 rugoperaties gehad) een gewone deftige zetel is veel handiger.

Daar is volvo wel beter voor, in BMW's neem ik doorgaans de sportzetels, die hebben betere steun.
Old 17-05-2022, 18:22   #3050   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Audi q4 etron advance 40 kan ook binnen budget. Mooie auto maar blijft een ev. Denk dat ik toch nog even voor een hybride ga gaan met deftige zetels, veel.opties enz. Kost me wel meer dan die Audi qua opleg.

Old 17-05-2022, 18:51   #3051   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Anders moet je voor de Arteon gaan, dat wisten wij allemaal al veel langer.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2022, 19:06   #3052   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

+ wachten tot volgende zomer voor custom Audi's.
Old 18-05-2022, 08:54   #3053   link
Wannes.
Senior Member

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Arteon kost me netto +- 100 euro/mnd méér ook.
weet niet goed of dat overal zo is, maar als je bij ons een auto kiest waarvoor je moet bijbetalen en je geeft tijdens de leaseperiode je ontslag moet je zelf het resterende extra bedrag nog bijpassen

dus 100€/mnd bijbetalen = 1200€/jr. op 4jr is dat 4800€
vertrek je na 1 jaar kan je dus nog 3600€ uit eigen zak ophoesten

indien je dus half aan het kijken bent naar een andere job misschien wel iets om rekening mee te houden
Wannes. is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2022, 09:56   #3054   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Is ook zo bij ons. Maar zonder eigen opleg zit er sowieso niks deftig in budget. Bon, Arteon is besteld, heb nog geen zin in dat elektrisch gedoe ook omdat het nog niet duidelijk geregeld is op werk. Die Audi q4 is wel mooi maar binnenin toch stuk minder mooi afgewerkt dan de Arteon. Een 1.4 benzine, dat zal nogal vliegen

Old 18-05-2022, 10:29   #3055   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Is ook zo bij ons. Maar zonder eigen opleg zit er sowieso niks deftig in budget. Bon, Arteon is besteld, heb nog geen zin in dat elektrisch gedoe ook omdat het nog niet duidelijk geregeld is op werk. Die Audi q4 is wel mooi maar binnenin toch stuk minder mooi afgewerkt dan de Arteon. Een 1.4 benzine, dat zal nogal vliegen
Quote:
Arteon R
The Arteon R performance model, launched in 2020, featuring Volkswagen's 2.0L turbocharged petrol engine producing 316 bhp (236 kW; 320 PS) and 420 N⋅m (310 lb⋅ft). It will only be available in four-wheel drive through a seven-speed DSG gearbox. 0–100 km/h (0–62 mph) time is around five seconds. The Arteon R is available in both liftback and shooting-brake variants.[
zelfs dat is stuk trager dan een degelijke EV :') Of was je sarcastisch? Dan heb je gelijk, benzine-autos zijn traag.

Wel zot dat je zoveel auto's hebt geprobeerd om dan toch terug te gaan naar iets dat binnen aantal jaar niet meer zal bestaan en met moeite zal kunnen verkocht worden.
Had mijn auto besteld enkel door er een foto van te zien, en een keer door het raam te kijken van een ander model ervan. Maar EV was dan ook ideologisch de enige optie hier. En Tesla de droom.
Nu ieder zijn prioriteit, de meerkost in aanschaf van een EV vertaalt zich inderdaad in minder afwerking binnenin indien zelfde budget. Al kan je ook wel stellen dat die afwerking een nodeloos opbod was van fabrikanten die geen andere manieren hadden om hun telkens te gaan onderscheiden.
acku is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2022, 10:34   #3056   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Die q4 gaat van 0-100 op 8,5sec. Wreed rap is dat ook niet. Maar performance is niet wat keuze bepaalt, wel comfort zowel binnen als qua rijgedrag. En hoedanook is het op dit moment zeer onduidelijk op werk hoe het zit qua laden enz. Een tesla zou ik sneller hebben gekozen maar die ‘goedkope’ ev’s zijn niet te vergelijken met een tesla hoor. Is niet dat ik verliefd ben op die Arteon maar qua interieur en afwerking is die nu eenmaal stuk mooier dan die ev’s.

Old 18-05-2022, 11:16   #3057   link
Deff
!= Deffe

Als comfort en ruimte prioritair zijn was de Arteon duidelijk de beste optie he. Als je bij Arteon de Hybride hebt zal performance 'ok' zijn. Als het puur benzine is vrede nemen met comfort en niet te zot doen op de snelweg. Maar zowat alle Diesel/Benzine leasewagens van de laatste 5 jaar gaan amper vooruit, dus daar zal het niet op aankomen.

Ben persoonlijk echt wel fan van de Arteon op vlak van stijl, kwaliteit, comfort, aankleding...
Deff is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2022, 13:59   #3058   link
Dorpsidioot
Senior Member

Dorpsidioot's Avatar

Quote:
Die q4 gaat van 0-100 op 8,5sec. Wreed rap is dat ook niet. Maar performance is niet wat keuze bepaalt, wel comfort zowel binnen als qua rijgedrag. En hoedanook is het op dit moment zeer onduidelijk op werk hoe het zit qua laden enz. Een tesla zou ik sneller hebben gekozen maar die ‘goedkope’ ev’s zijn niet te vergelijken met een tesla hoor. Is niet dat ik verliefd ben op die Arteon maar qua interieur en afwerking is die nu eenmaal stuk mooier dan die ev’s.
1 opmerking: VAA. VAA gaat een PAK lager zijn bij een EV dan bij hybride/ICE. Dus tjah. Ik betaal nu 160 euro VAA (netto) voor een 400+ pk wagen van 70k euro. Normaalgezien betaal je het dubbel. En dat is direct uit uw eigen zak.
Dorpsidioot is offline   Reply With Quote
Old 18-05-2022, 14:23   #3059   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Nope, is identiek. VAA voor hybride is letterlijk (op paar euro na) zelfde als een ev. Mijn VAA voor huidige E200D is ongeveer 280 euro, bij de Arteon zou dat rond 150 euro zijn.

Old 18-05-2022, 14:46   #3060   link
Dorpsidioot
Senior Member

Dorpsidioot's Avatar

Quote:
Nope, is identiek. VAA voor hybride is letterlijk (op paar euro na) zelfde als een ev. Mijn VAA voor huidige E200D is ongeveer 280 euro, bij de Arteon zou dat rond 150 euro zijn.
Opletten hiermee. Leveringstijd telt hier, dus als je hem hebt voor 2024 ja, anders neen. En ik weet het niet zeker maar ik dacht dat die VAA dan jaarlijks kon variëren afhankelijk van de regels.

Nu ik ben volledig anti-hybride. Te complex, te zwaar. Ofwel ga je EV ofwel blijf je dino's verbranden. Tussen de twee is eigenlijk bullshit.
Dorpsidioot is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules