Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 30-01-2023, 16:33   #11061   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Ik heb Frostpunk lang geleden eens "gewonnen" maar dat voelde hélemaal niet aan als winnen eigenlijk. Depri spel is depri.

Zelf bezig met Guardians of the Galaxy. Gekocht tijdens de herfst sale, hoofdstuk en half gespeeld, vond er niet veel aan, dit weekend terug begonnen en nu volledig hooked. Raar.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2023, 17:47   #11062   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Frostpunk is gitzwart, maar wel heel goed
Old 30-01-2023, 22:11   #11063   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Toevallig ook opnieuw met begonnen, net als this war of mine. Beide zo deprimerend, maar toch zo fijn in de winter
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2023, 09:14   #11064   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Frostpunk!

Heerlijk sfeertje. Ik krijg kou en word depressief van elke minuut spelen. De basis van het spel is snel duidelijk, eveneens een pluspunt. Mijn eerste poging is wel al grandioos aan't mislukken. Amputaties en hongersnood alom. Mooi man.
Gisteren ook even enkele uurtjes gespeeld. Sfeer is nice, maar ik heb zo de indruk dat het zo een spel is waar er maar 1 pad is dat je moet volgen.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2023, 17:02   #11065   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Niet noodzakelijk 1 pad, maar de marge tussen succes en dood is te klein om zomaar uw goesting te doen. Op dat vlak is het geen gewone city builder waar je in het wilde weg kan bouwen.
Old 01-02-2023, 17:24   #11066   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Ja er is 1 optimale build order en daar kan je een klein beetje van afwijken maar dat is ook alles. Ik vind het ook spijtig dat ze niet meer gedaan hebben met die wetten en keuzes. bv. Waarom moet je iedereen relatief happy houden. Een optie had kunnen zijn enkel de personen met wapens happy houden, wat dan andere drawbacks zou kunnen hebben ... Denk aan Snowpiercer.

Ik kijk misschien teveel door de bekleding heen naar de systemen dan heb je eigenlijk geen player agency. En komt het neer op het uitzoeken van hoe de devs willen dat je speelt.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2023, 21:20   #11067   link
radje
(no homo (homo))

radje's Avatar

kust mijn hol zijdelings ze hebben in hitman 3 een roguelike mode gestoken

en tis goe

REEEEEEEEEEEEEEEEEE MIJNE BACKLOG IS AL VEEL TE GROOT FUCK OFF

y'all motherfuckers are crazy
radje is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2023, 00:38   #11068   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Quote:
Originally Posted by DarthJabbaBoulet View Post
Ja er is 1 optimale build order en daar kan je een klein beetje van afwijken maar dat is ook alles. Ik vind het ook spijtig dat ze niet meer gedaan hebben met die wetten en keuzes. bv. Waarom moet je iedereen relatief happy houden. Een optie had kunnen zijn enkel de personen met wapens happy houden, wat dan andere drawbacks zou kunnen hebben ... Denk aan Snowpiercer.

Ik kijk misschien teveel door de bekleding heen naar de systemen dan heb je eigenlijk geen player agency. En komt het neer op het uitzoeken van hoe de devs willen dat je speelt.
Zoals ik al zei is de marge beperkt, maar er zit wel meer nuance in dan je hier laat uitschijnen.

Op vlak van industrie heb je de keuze tussen veel werkkrachten gebruiken of beperkt beschikbare cores gebruiken. Op het vlak van politiek heb je de keuze tussen order en faith. Dus sowieso al 4 mogelijke combinaties.
In de Last Autumn DLC heb je dan weer ingenieurs vs arbeiders, wat nog meer combinaties oplevert.
Maar je kan ook zelf bepalen hoever je in bepaalde zaken gaat, bv. een order playthrough met enkel de eerste "redelijke" wetten en gebouwen of vollenbak full fasco.

Nogmaals, dat is "beperkt" als je het naast een Anno, City Skylines of Sim City zet. Maar het is meer dan 1 pad of build order.

Het stuk over "niet iedereen happy houden" zit er conceptueel wel in met de keuze tussen order of faith en engineers of workers. De latere wetten en gebouwen van order zijn bv. duidelijk gericht op onderdrukking, propaganda en andere totalitaire uitwassen.
Maar het blijft wel één cijfer voor het gemoed van heel uw bevolking, niet op categorie of individueel niveau.

Soit, het enige dat ik wil zeggen is dat je Frostpunk niet moet spelen als je een chill city builder wilt waar je je zin kan doen en alles altijd goed komt

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules