![]() |
![]() |
#11061 link |
Serious Member
|
Ik heb Frostpunk lang geleden eens "gewonnen" maar dat voelde hélemaal niet aan als winnen eigenlijk. Depri spel is depri.
Zelf bezig met Guardians of the Galaxy. Gekocht tijdens de herfst sale, hoofdstuk en half gespeeld, vond er niet veel aan, dit weekend terug begonnen en nu volledig hooked. Raar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11065 link |
Senior Member
|
Niet noodzakelijk 1 pad, maar de marge tussen succes en dood is te klein om zomaar uw goesting te doen. Op dat vlak is het geen gewone city builder waar je in het wilde weg kan bouwen.
![]() |
#11066 link |
Until the Light Takes Me
|
Ja er is 1 optimale build order en daar kan je een klein beetje van afwijken maar dat is ook alles. Ik vind het ook spijtig dat ze niet meer gedaan hebben met die wetten en keuzes. bv. Waarom moet je iedereen relatief happy houden. Een optie had kunnen zijn enkel de personen met wapens happy houden, wat dan andere drawbacks zou kunnen hebben ... Denk aan Snowpiercer.
Ik kijk misschien teveel door de bekleding heen naar de systemen dan heb je eigenlijk geen player agency. En komt het neer op het uitzoeken van hoe de devs willen dat je speelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11068 link | |
Senior Member
|
Quote:
Op vlak van industrie heb je de keuze tussen veel werkkrachten gebruiken of beperkt beschikbare cores gebruiken. Op het vlak van politiek heb je de keuze tussen order en faith. Dus sowieso al 4 mogelijke combinaties. In de Last Autumn DLC heb je dan weer ingenieurs vs arbeiders, wat nog meer combinaties oplevert. Maar je kan ook zelf bepalen hoever je in bepaalde zaken gaat, bv. een order playthrough met enkel de eerste "redelijke" wetten en gebouwen of vollenbak full fasco. Nogmaals, dat is "beperkt" als je het naast een Anno, City Skylines of Sim City zet. Maar het is meer dan 1 pad of build order. Het stuk over "niet iedereen happy houden" zit er conceptueel wel in met de keuze tussen order of faith en engineers of workers. De latere wetten en gebouwen van order zijn bv. duidelijk gericht op onderdrukking, propaganda en andere totalitaire uitwassen. Maar het blijft wel één cijfer voor het gemoed van heel uw bevolking, niet op categorie of individueel niveau. Soit, het enige dat ik wil zeggen is dat je Frostpunk niet moet spelen als je een chill city builder wilt waar je je zin kan doen en alles altijd goed komt ![]()
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|