![]() |
![]() |
#141 link |
white male hetero unicorn
|
En toch blijf ik het pick n play gehalte onovertroffen vinden.
Wat is het punt van xcloud als ge toch al ne gamepc of xbox moet kopen. Dan zal k et wel op dieen xbox spelen. Maar goed the library heeft het verschil gemaakt. Was gewoon te weinig (En gebrek aan marketing imo) |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 link | |
ask me anything
|
Quote:
Xcloud is de cloud versie van de Gamepass-library, maar dan inapp (tablet/phone) of in browser (letterlijk elke pc). Dat doet hetzelfde als Stadia. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 link |
|
Ja dat weet ik maar t heeft niet eens mouse keyboard support dacht ik
Met stadia kunt zonder console op u tv spelen Met xcloud moet ge dan al ne pc aan u tv hangen Maar kweet wel met nen series s voor 300euro is dat voor iet of wat gamer bijzaak en weegt dat zeker niet op tegen te library ga er hier niet over bezig blijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 link | |
Whatabautist
|
Stadia died because no one trusts Google
Quote:
Spot on. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 link |
|
mijn insziens, en das puur een persoonlijk en op gevoel gebaseerde mening die ik met geen enkel feit kan staven, heeft google het ook verkeerd aangepakt qua marketing
kan natuurlijk vooral voor belgie spreken, maar imo was Stadia enkel bekend bij gamers. en gamers hebben nu eenmaal al vaak goeie hardware, en zijn al lang te verslaafd aan goeie deals. ( Steam, Gamepass, ...) ik blijf erbij dat dit wel hadden kunnen werken als ze betere marketing hadden gedaan, naar mensen die misschien wel willen gamen maar geen console hebben. Casuals die 1 keer per jaar Fifa, Call of Duty, of die ene grote hit willen spelen. Maar die moet je targetten met TV ads, en benadrukken dat ze 500/1500€ van een console/gamepc uitsparen. In die doelgroep ken ik niemand die nog maar weet wat Stadia is |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 link |
Trolle hippy
|
Ik gebruik/gebruikte redelijk wat diensten van google (Home, Cast, Google Cloud, Nexus / Pixel phones .. ) maar ik zie mij ook meer en meer naar de alternatieven grijpen (Firefox, Ring/tado ipv google nest etc) omdat ik support van google zelf ook niet vertrouw.
Search en Maps zijn de flagship producten, en al de rest is maar bijzaak. De cultuur binnenin is te hard verrot door promo-driven-development: als je promotie wil maken naar een hoger niveau, moet je een 'promo pakket' samenstellen van je 'impact' in het bedrijf (en best in cijfers want anders telt het niet) en dat doorsturen naar een promo committee waar niemand je kent. En sexy nieuwe launches, of zaken waar je zelf makkelijker je eigen naam op kan plakken, maakt dat gemakkelijker dan 'ik heb geholpen om een oude dienst draaiende te houden in een groot team'. Diegene die aan de launch hebben meegewerkt, hebben dan eindelijk de pluim dat ze nodig hadden voor een hoger level en bollen het dan af, en achteraf sterft het product want het is niet meer sexy voor impact resumes. Kijk maar ook naar hun messaging app strategie bv. Het speelt al lang mee maar is blijkbaar nog erger geworden onder Pichai die geen sterke statements durft maken of te hard alles omgooien. Collectief kon Google voordien deze impressie van onbetrouwbaarheid weinig schelen, en dat speelt hun nu ook te parten. Dat ze zelfs durven van statements te maken dat niets aan de hand is terwijl ze alles buiten smijten, geeft ook aan dat ze het niet zelf inzien/willen aanpakken. Het is veel sterker dan self-fulfilling-prophecy, het bedrijf is er slecht op gericht om iets lang te supporteren. Last edited by Alegis; 04-10-2022 at 10:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 link |
Senior Member
|
Je gooit daar wel een hele hoop dingen door elkaar die weinig tot niks met elkaar te maken hebben.
Stadia bvb valt daar al niet onder, want ze hebben zwaar in de tech geïnvesteerd en niet alleen op vlak van technologie. Dit is geen 20% project dat uit de hand gelopen is en waar ze na verloop van tijd een vervanging voor moeten zoeken of waar ze moeten herevalueren of het nog rendabel genoeg is. Anders hadden ze Phil Harrison niet aangeworven (dat was volgens mij al fout nummer 1) en hadden ze ook niet zwaar geïnvesteerd in hun 1P studios, met o.a. het aantrekken van Jade Raymond. Waar het volgens mij fout gelopen is, is dat ze altijd op 2 gedachten gehinkt hebben en onderschat hebben wat voor forse investeringen ze moesten doen om een serieuze contender te worden van Microsoft en Sony. Google op zich is een sterk merk en ik vermoed dat ze teveel gegokt hebben dat veel mensen gingen overstappen omdat ze al vertrouwd zijn met wat erachter steekt. Helaas is dat niet of te weinig gebeurd, waardoor de cijfers achterbleven en met de huidige economische situatie hebben ze volgens mij een paniekbeslissing genomen en besloten om het als B2B product te verkopen en de consumer versie offline te halen. Soit, allemaal speculatie natuurlijk, niemand van ons heeft inkijk in het beslissingsproces dat erachter steekt. Maar je kan dit niet gaan vergelijken met Inbox, Reader en een groot deel van de andere producten die geaxed zijn. Dat waren allemaal projecten die gestart zijn als hobby projecten en die daarna uit hun voegen gebarsten zijn. Dat is hier zeker niet het geval.
![]() |
#153 link |
Whatabautist
|
Vanuit het standpunt van de consument maakt het natuurlijk weinig uit of het een hobby project van Google employee #14727 is, of dat het van boven af komt.
Het is iets waar je niet op kan rekenen dat het gaat blijven bestaan. De hele thread stond vol met voorspellingen die weeral waar bleken te zijn. Het was bijna een zekerheid dat Google stadia ging schrappen, zoals ze alles buiten Search Mail en Maps schrappen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 link | |||
ask me anything
|
Quote:
Quote:
Quote:
Hardwarematig zou het dus geen probleem mogen zijn. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 link |
|
nice, krijg zelfs mijn 50€ van Cyberpunk met gratis controller en CCU terug
dus k heb in feite CP kunnen spelen van bij release (2 jaar geleden? ), ne gratis controller, (waar ik nu geen klote meer mee ben tenzij op USB maar geen BT ?), en ne gratis CCU die k nog altijd elke den dag gebruik en normaal ook 80 euro ofzo kost? propere service wel van google, t moet zijn dat er echt ni veel mensen daar hun geld in gestoken hebben dat ze zo gul zijn |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|