![]() |
![]() |
#3425 link | |
Until the Light Takes Me
|
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3426 link |
You ain't seen me, aight!
|
Klassiek voorbeeld van framing wel.
Naast het feit dat de tekst doet uitschijnen dat er altijd een mensenzoo geweest is tot in 1958 (en dus niet gewoon tijdens de expo, waar iedereen wel van weet), is de foto ook compleet uit zijn context getrokken. Dit is in de eerste plaats al geen foto van de 'mensenzoo'. Dit is een foto uit een familiealbum van de familie Van Der Meerssche die in de jaren 50-60 in Congo woonde. Voor de rest is over hen maar weinig bekend. Niemand weet wat voor mensen dat waren. Wat we wél kunnen zien, is dat de foto duidelijk geënsceneerd is. Voor hetzelfde geld was dat kindje het beste speelkameraadje van de dochters. Je weet dat niet. Ik heb ook een foto waarbij ik als baby in een kookpot zit, met een hoop groenten rond me heen. Maakt dat van mijn ouders kannibalen? Waarmee ik onze geschiedenis in Congo, of de 'mensenzoo' tijdens '58, niet wil goedpraten. Maar doe altijd aan historische kritiek. Bekijk het materiaal, analyseer het op echtheid. Geloof random foto's vanop het internet niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3435 link |
Pro-shrimper
|
Sanna is Fins. Die luisteren enkel harde metal en gene flauwe Within Temptation.
![]() |
![]() |
#3440 link |
Pro-shrimper
|
Het dondert en 't bliksemt dan wel ergens anders. Kneggedeng!
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|