![]() |
![]() |
#1 link |
Senior Member
|
3 dagen Bilbao
Dit weekende moet ik in het zuiden van Frankrijk zijn, de echtgenote is mee. We hebben de mogelijkheid om er wat dagen te spenderen. Idee was om verder te rijden naar Bilbao, zo'n 200 km vanwaar we zitten, of terug te keren naar Bordeau. Dat laatste zegt me niet zo veel eigenlijk...
Iemand suggesties / "must see" voor 3 dagen Bilbao ? Internet gaf me al suggesties, maar ik hoor graag persoonlijke aanraders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 link |
Senior Member
|
Ik ben er een half jaar geleden ongeveer geweest, ook voor 3 dagen. Oude stad is best wel mooi om eens door te wandelen en pintxos te gaan eten (http://www.restaurantepentxo.com/). Guggenheim vond ik qua gebouw indrukwekkend maar afgezien van de tijdelijke tentoonstelling over de geschiedenis van de autoindustrie vond ik het museum zelf niet zo interessant. Voetballiefhebbers in onze groep vonden een bezoek aan het stadion (wandelafstand van centrum) ook de moeite, mij zei dat niet veel.
Basuki was ook een aanrader voor avondeten, en zeer schappelijk qua prijs. Als je een auto of ander vervoer hebt, is de Rioja streek wel de moeite. Bezoek aan het dorpje Laguardia met bijhorend wijnhuis, of andere (grote of kleine) wijnhuizen in de buurt. Wij bezochten Bai Gorri, hyper modern wijnhuis, interessant om te zien en zeer lekkere wijn en eten. Helaas niets kunnen meebrengen (enkel handbagage op de vlieger). De Puente Colgante in Getxo was ook wel tof om eens over te gaan, te combineren met een paar uurtjes strand of het oude vissersdorpje Algorta. Last edited by Erik701; 29-03-2023 at 08:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|