Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 03-12-2022, 18:12   #4401   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Ik heb trouwens iets raar voor met een oude getrouwe marantz SR6003 die aan men tv in de slaapkamer hangt.

Die versterker zal intussen wel een jaar of 15 oud zijn, maar dat verslijt normaal niet. De laatste weken duurt het echter een tijdje vooraleer ik beeld krijgen.

Ik heb al een vijftal perfect werkendde HDMI kabels van andere schermen getest. De tv is het ook niet, ook niet de bronnen naar de versterker.

Als ik die aanzet, duurt het intussen een minuutje of 5 vooraleer er beeld door komt. Het is niet de connectie, als ik kabel uittrekt of mee friemel is er geen verschil. Als ik die aanzet, gewoon een paar minuten wacht, is er beeld, 100% van de tijd.

Het lijkt alsof er iets moet 'opwarmen', het scherm flikkert een paar seconden, en dan is er stabiel beeld, geen glitches, geen 'framedrops'
Teki is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2022, 11:07   #4402   link
Alegis
Trolle hippy

Alegis's Avatar

Potenza wat denkte, al hier en daar dingskes vervangen zoals die 6650 XT dat je zei of grotere ingreep nodig en nog even wachten voor Q1

specs huidig systeem ('13/14)

i5-4460 3.2 ghz x4
GTX 970
16 gb (DDR3)
H97M-PLUS
PSU: Corsair RM650

Geen VR, niet op zoek naar de duurste top of the line maar value for buck dat dan even meekan (zoals destijds in 2013 de GTX 970 & co waren en nog lang goed werk hebben gediend). Als dat dan +100 eur meer is voor iets dat beduidend beter is verkies ik dat.

Monitor set-up nog een 22"+24", nog niet zeker of ik de 22" vervang met een 27" of voor een bigass curved ga in de plaats.
Wel laten gaan met een 55" TV beneden waar ik eens de steam link vanonder stof kan halen, dus 4k mag wel

Last edited by Alegis; 04-12-2022 at 11:12.
Alegis is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2022, 10:40   #4403   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by jelliuz View Post
60 mods en alle dlc en da spel zuipt hier efkes 24gb ram lol , geen overbodige luxe idd
Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Ik zou zelfs durven zeggen goedkoop. DDR5 is momenteel, niet geheel onlogisch voor nieuwere en betere technologie, stukken duurder.
Bijgestoken. Voor 45 EUR kan je idd niet sukkelen en de CPU kan nog wel even mee.
Ben weer gerust voor een paar jaar

Edit: lol, twas nodig. Cities alleen zit aan 18GB nu

Last edited by Turtle; 06-12-2022 at 20:10.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2022, 11:37   #4404   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by Alegis View Post
Potenza wat denkte, al hier en daar dingskes vervangen zoals die 6650 XT dat je zei of grotere ingreep nodig en nog even wachten voor Q1

specs huidig systeem ('13/14)

i5-4460 3.2 ghz x4
GTX 970
16 gb (DDR3)
H97M-PLUS
PSU: Corsair RM650

Geen VR, niet op zoek naar de duurste top of the line maar value for buck dat dan even meekan (zoals destijds in 2013 de GTX 970 & co waren en nog lang goed werk hebben gediend). Als dat dan +100 eur meer is voor iets dat beduidend beter is verkies ik dat.

Monitor set-up nog een 22"+24", nog niet zeker of ik de 22" vervang met een 27" of voor een bigass curved ga in de plaats.
Wel laten gaan met een 55" TV beneden waar ik eens de steam link vanonder stof kan halen, dus 4k mag wel
Daar zou ik niet over twijfelen: een volledige vernieuwingsoperatie is op haar plaats. CPU, RAM en MoBo zijn bijna 10 jaar oud, zelfs recente budgetkeuzes zullen betere prestaties leveren. Enkel die PSU kan eventueel opnieuw dienen.

Wat zou je budget zijn voor een totale upgrade?
Old 05-12-2022, 21:08   #4405   link
Alegis
Trolle hippy

Alegis's Avatar

Dacht iets van een graka rond de 4-500, cpu en mobo rond de bang for buck zal nog rond de 150 eur elk zijn?
Of is dat voor de grafische kaart maar pover door de prijsexplosie (thx crypto) ?

en heeft het dan meer zin om te wachten in Q1 of al rond die 6650 XT bouwen?
Alegis is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules