Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 12-12-2012, 23:27   #61   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Send a message via ICQ to Pleun
Maniac die FMJ niet gezien heeft, mijn wereld stort in.
Pleun is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2012, 23:39   #62   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

114 van de films gezien, schieten nog veel oude films over waarvoor ik niet echt sta te springen om ze te zien (sorry eye!)
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2012, 00:03   #63   link
eye
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Pleun View Post
Altijd bijzonder leuk: "Jij hebt film x nog niet gezien ofwa? Hoe kun je nu iets van film afweten als je x nog niet hebt gezien!". Elke keer weer.

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
114 van de films gezien, schieten nog veel oude films over waarvoor ik niet echt sta te springen om ze te zien (sorry eye!)
Zolang jij eightiesfilms wilt kijken ben ik gelukkig
eye is online now   Reply With Quote
Old 13-12-2012, 02:11   #64   link
Moldonado
awesam

Moldonado's Avatar

Mijn taak zit er al op, net naar Spring, Summer, Autumn, Winter... and Spring gekeken. Een nogal gezapig tempo, bijna meditatief en tjokvol symboliek waar ik waarschijnlijk de helft van heb gemist. Maar wat een ongelooflijk mooie setting, enkel daarom al het bekijken waard.
Old 13-12-2012, 02:27   #65   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

"Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring" ziet er schitterend uit, die kijk ik eerst
platoon als kind nog gezien, leutig. nog eens zien als ik tijd heb.
Old 13-12-2012, 08:35   #66   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Platoon "leutig" noemen.
Old 13-12-2012, 09:38   #67   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
Van de 5 eerste enkel 'Full Metal Jacket' nog niet gezien. 'Network' is echt subliem, ongelooflijk hoe actueel die film nog is.
WAT
Als puber werd je met die film om je oren geslagen

(Vanavond nog eens opzetten en Network eens voor het eerst bekijken.)

Last edited by Turtle; 13-12-2012 at 09:43.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2012, 09:44   #68   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

platoon herbekeken, beestige film. hoe waarheidsgetrouw is blijkt wel een moeilijk onderwerp te zijn.
Old 13-12-2012, 09:46   #69   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Gisteren Spring, Summer, Fall, Winter.. and Spring gezien. Erg trage film en niet iets waar ik normaal gezien de tijd in zou steken, maar echt wel goed, eigenlijk. Ik heb waarschijnlijk ook de helft van de symboliek gemist. (En bij mij werd tekst op het scherm nergens ondertiteld, alleen gesproken dingen. Denk dat ik daardoor ook wel wat gemist heb.)
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2012, 10:08   #70   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

95 films van de lijst gezien en er staan er niet veel meer op die ik nog wil zien.
Old 13-12-2012, 10:13   #71   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

tijd dat ze nog wat star wars sequels maken
Old 13-12-2012, 13:02   #72   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Quote:
Originally Posted by Pleun View Post
Toch wel de dingen die de mensheid bezig houden: heeft Maniac film x al gezien...

Iets om binnen een aantal jaar aan uw therapeut uit te leggen. Ge zet er u wel over

Er zijn er hier op het eerste zicht niet veel die al zoveel films op die lijst hebben gezien als mezelve, buiten onbewust dan. En er zitten nog een aantal voor de hand liggende films tussen waar ik om de een of andere reden nog niet ben toe gekomen ('12 Angry men', 'Ratatouille', 'Das Boot',...).

Last edited by Maniac; 13-12-2012 at 13:05.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2012, 13:05   #73   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Hah, die Network is wel schitterend. Een paar keer stevig dicht gelegen. Wel een van de weinige lollige films in die lijst, vrees ik. Het had evengoed een dikke slapstick gecentreerd rond die geschifte aap kunnen zijn. En dan was het dunnetjes geweest. Nu is het het achtergrondverhaal dat primeert en dat is bij momenten zo vreselijk snoeihard dat je niet anders kan dan er van genieten. Dik goedgekeurd.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2012, 14:41   #74   link
Cage
throwing a wobbly

Cage's Avatar

Ik ga proberen mee te doen. Ik zit nu aan 127 van de 250 en het is duidelijk dat ik voor 1960 bitter weinig van de films gezien heb.
Cage is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2012, 20:12   #75   link
Kalutica
Fanboy

Kalutica's Avatar

Ik kan niet naar films kijken van meer dan 15 jaar geleden of zo (buiten Star Wars en Indianna Jones) dus meh
Old 13-12-2012, 20:40   #76   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Send a message via MSN to Jerre_31
toch al een 100 van gezien... Maar geraak maar aan halve film/week Motiveer me shrimp
Old 13-12-2012, 20:41   #77   link
Holly Martins
a real pantload

Holly Martins's Avatar

Een halve film per week?
Holly Martins is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2012, 21:03   #78   link
kurk
Raadvragend

kurk's Avatar

Met een halve fles wijn.
kurk is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2012, 21:51   #79   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Dog Day Afternoon bekeken (had hem blijkbaar wel al gezien maar goed). Redelijk fantastische film met een sublieme Pacino. Morgen Network, geen flauw benul wat ik daar moet van verwachten.
wukedadde is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2012, 22:05   #80   link
eye
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Karel View Post
Citizen Kane heb ik gezien, en dat is toch maar een degelijke film en niet meer? Een mijlpaal in de filmgeschiedenis, sure, maar sindsdien is narratie, beeldvorming etc er toch enorm op vooruitgegaan?
Eens zien wat tien minuutjes onzorgvuldig screenshots nemen oplevert:

Prachtige deep focus clair-obscur fotografie die zelden wordt geëvenaard - en destijds enkel zijn gelijke kende in wat Gregg Toland, director of photography, ervoor met John Ford had gedaan in The Long Voyage Home en deels ook in The Grapes of Wrath. In bijna elk van deze screenshots kan je ook narratieve betekenis aflezen. Dit zijn dan nog maar stills - de gehele cinematografie is nog een stuk indrukwekkender, met een mobiele camera die op een bepaald moment doorheen over een reclamebord door het dakraam heen in een café afdaalt, om iets te zeggen.

De narratie bestaat uit flashbacks die Charles Foster Kane belichten vanuit de perspectieven van verschillende vertellers (waaronder een gefakete factuele newsreel) zonder dat één ervan hem volledig kan bevatten. Iets wat je vaagweg zou kunnen vergelijken met wat Kurosawa in 1950 met Rashomon deed. Akkoord, in de jaren veertig waren flashbacks schering en inslag, maar dit is toch een speciaal geval.

Dat zijn dan de twee elementen die je aanvalt - op alle andere vlakken valt er evenveel te vertellen over de Citizen Kane. Aan u om iets recent aan te brengen dat gelijkwaardig is. Orson Welles (de schrijver, regisseur en hoofdrolspeler dus) was op dat moment nota bene 25.
eye is online now   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules