Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 26-03-2021, 16:23   #1481   link
McBucket
Member

McBucket's Avatar

Vandaag eerste rijles achter de rug. Zeer tof, maar het liep toch nog niet helemaal top. Achteraf ook echt volledig nat van het zweet. Ik heb 14u geboekt, en volgens de instructeur zal dat wel nodig zijn. Naar het einde toe ging het allemaal vlotter (en als afsluiter ook een kwartiertje op de baan gereden), maar het vertrouwen krijgen in de motor duurde toch wel even. Ik denk dat ik de motor in totaal ook een 3-tal keer neergelegd heb (bij het vertrekken in bocht en verrijden wanneer je ernaast loopt)...

Een natural zal ik in ieder geval niet zijn, maar hopelijk toch wat snellere progressie tijdens de volgende lessen.
McBucket is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2021, 17:58   #1482   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Niet mee inzitten, je zal zien dat het elk uur beter en beter gaat. Gewoon doorzetten.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2021, 12:29   #1483   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Twee uur testrit gedaan met de Low Rider (2019), dus echt goed beeld hoe dat ding rijdt en hoe het zich vergelijkt met mijn Z900RS. In winkel ook even gepolst naar de Low Rider S maar tot mijn verbazing (en goed!) kreeg ik toch te horen dat die mogelijk wat cramped zal aanvoelen, en dat de Low Rider die ik ga testrijden compleet niet te vergelijken is. Blijkbaar heeft zo'n LRS vooral baat bij forward controls (nog een 1K meer). Prijs zou dan toch over 21K gaan, pittig. De Low Rider die ik heb kunnen testen kost 16K (maar vermoed dat ze nog wel kunnen zakken) en reed daar eigenlijk best graag mee. Voelt echt als een soort 'tank' met heel fijn koppel, gewoon relaxed. Verschil om dan op mijn Z900RS te springen was alweer immens, voel ook dat ik véél agressiever rijd met de Z, ging meteen naar 140km/h op wegen waar je 90 mag, met de Harley was het gewoon rustig toeren (en als het eens nodig was lekker optrekken). De Z900RS blijft gaan en is daardoor imo ook stuk gevaarlijker, je voelt ook meteen dat die gebaseerd is op een sportmoto (de Z900). Is gewoon een mega plezante moto maar er echt rustig mee toeren, daarvoor is hij eigenlijk té sportief.

Dus die Harley... toch echt fijn rijden. Zal niet voor 300km zijn want voelde idd aan rug dat het anders zit, en de voorrem piept soms gelijk een camion. Maar qua gevoel...zalig. Is natuurlijk ook wel een 2e hands, maar anderzijds heeft dat als voordeel dat ik daar ook minder zal op verliezen als ik die ooit terug verkoop.

Moto die ik op oog heb is den deze dus:

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Last edited by lapino; 01-04-2021 at 13:18.
Old 01-04-2021, 14:35   #1484   link
rooz
he/him

rooz's Avatar

Je bent hier eigenlijk gewoon jezelf aan het overtuigen om die Harley te kopen, dat besef je toch?
rooz is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2021, 14:36   #1485   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Dat ik er ene ga kopen, dat is een zekerheid, zolang ik mijn Z maar mag houden. Is alleen twijfel of ik een 2e hands koop zoals die hierboven, of een Low Rider S nieuw.

Old Yesterday, 16:13   #1486   link
McBucket
Member

McBucket's Avatar

Zojuist 2de en 3de rijles achter de rug. Intussen dus 6u les gehad. Het ging gelukkig al een pak beter dan de eerste les. Plots was de klik er en zowel 8tje als slalom lukten zonder problemen. Alle andere manoeuvres ook voor de eerste keer gedaan en ook een degelijke rit op de baan gedaan.

De manoeuvres zoals uitwijken en traag rijden lukken, maar nog niet consistent. Voor het uitwijkmanoeuvre vind ik het lastig om de makkelijkste snelheid in te schatten. Soms ga ik iets té snel om zeker te zijn dat ik de minimumsnelheid haal, maar dan is het manoeuvre een pak moeilijker correct uit te voeren. Veel oefenen om echt de 'feel' te krijgen, vermoed ik. Volgende week nog eens 4u les waaronder een volledige sessie in functie van het inoefenen van alle manoeuvres.
Old Yesterday, 16:21   #1487   link
rooz
he/him

rooz's Avatar

Zo moeilijk is dat manoeuvre toch niet? Gewoon goed gas geven imo.
Ik had het meeste problemen met het traag rijden, dat is echt iets wat ik maar goed kon eens ik wat km's had gemaakt met dezelfde moto..
rooz is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 16:37   #1488   link
McBucket
Member

McBucket's Avatar

Voor het traag rijden scheelt het blijkbaar wel dat ik wat kleiner ben. Dat lukt echt cva, zolang ik maar niet te snel start en te veel moet vertragen naar het einde toe.
Uitwijkmanoeuvre heeft ook wel wat meer te maken met voldoende durf denk ik. Hopelijk kan ik er na de les van volgende week op terugkijken alsof het inderdaad niks is. Nu lukte het dus meestal wel, maar soms door iets hogere snelheid precies wat te weinig durf om echt een goeie snok aan het stuur te geven (of kegeltje mee door iets te laat te sturen).
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules