Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Fotografie

Reply

Thread Tools
Old 30-07-2020, 13:57   #961   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Wat een prachtige sfeervolle foto. Zalig gedaan.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2020, 17:26   #962   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Niet slecht voor een hobbyfotograaf, alleszins beter dan Teus zijn scoutsfotos.
wie zegt dat deze naab teus niet is?

edit: wel zalige pic
Old 04-09-2020, 17:18   #963   link
chili
Member

chili's Avatar

Merci Dodgy en JasJe!
chili is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2020, 12:59   #964   link
rooz
Senior Member

Wat probeersels van op reis..

Zit er iets degelijk bij of ist allemaal shit?
rooz is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2020, 13:59   #965   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Voorlaatste en laatste hebben nog iets. De rest probeer je teveel.
Old 02-11-2020, 17:56   #966   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Ik vind die voorlaatste echt wel knap. Die lijnen en kleuren.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2020, 16:46   #967   link
Dorfmeister
O_o

Foto 1: Goed idee, maar uitvoering kan nog wel beter. Low key fotografie is echt niet gemakkelijk. Bij dit soort foto's moet je vooral letten op het type van licht en waar het valt. Hier heb je best zacht licht dat op het gezicht valt, maar dat is hier te donker.

Foto 2: Bij een portretfoto met omgeving wil je dat het onderwerp onmiddellijk de aandacht trekt. Hier staat ze imho wat te hoog op de trap waardoor de foto wat warrig overkomt.

Foto 3: Niks mis mee, interessant perspectief om mee te experimenteren. Persoonlijk zou ik verder inzoomen op bv. de koepel of wat croppen.

Foto 4: Vind ik wat te donker. De verscheidene zuilen zijn naar rechts gedraaid terwijl je de foto vanaf links neemt zodat de foto niet gemakkelijk "leest"

Foto 5: Toffe foto, lijnen van de horizon gaan mooi van links naar rechts met de lucht als "negatieve ruimte"

Foto 6: Hier vind ik de foto ook wat te donker. Bij de compositie ontbreekt er een echte blikvanger imho
Dorfmeister is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2020, 19:27   #968   link
rooz
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Dorfmeister View Post
Foto 1: Goed idee, maar uitvoering kan nog wel beter. Low key fotografie is echt niet gemakkelijk. Bij dit soort foto's moet je vooral letten op het type van licht en waar het valt. Hier heb je best zacht licht dat op het gezicht valt, maar dat is hier te donker.

Foto 2: Bij een portretfoto met omgeving wil je dat het onderwerp onmiddellijk de aandacht trekt. Hier staat ze imho wat te hoog op de trap waardoor de foto wat warrig overkomt.

Foto 3: Niks mis mee, interessant perspectief om mee te experimenteren. Persoonlijk zou ik verder inzoomen op bv. de koepel of wat croppen.

Foto 4: Vind ik wat te donker. De verscheidene zuilen zijn naar rechts gedraaid terwijl je de foto vanaf links neemt zodat de foto niet gemakkelijk "leest"

Foto 5: Toffe foto, lijnen van de horizon gaan mooi van links naar rechts met de lucht als "negatieve ruimte"

Foto 6: Hier vind ik de foto ook wat te donker. Bij de compositie ontbreekt er een echte blikvanger imho
Thx, hier heb ik iets aan!
De vergissing gemaakt om deze op belgiumdigital te posten, holy shit is dat seniorenweb 2.0 ofzo.
Old 04-11-2020, 19:52   #969   link
radje
wadist

radje's Avatar

mensen met deze hobby zijn over't algemeen letterlijke boomers (dus 65+) die peizen dat ze het volgend nieuw toptalent gaan worden en zo toch nog een doel hebben zo laat in hun leven maar in weze zijn't gewoon foto's van vakanties met zijn verlept wijf en ewa witte gebouwen in mallorca

dat of hipsters

y'all motherfuckers are crazy
radje is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2020, 20:49   #970   link
Dorfmeister
O_o

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Thx, hier heb ik iets aan!
De vergissing gemaakt om deze op belgiumdigital te posten, holy shit is dat seniorenweb 2.0 ofzo.
Ik heb daar ook eens een aantal foto's getoond en de feedback was ofwel niks ofwel totaal irrelevant. Er zijn daar wel een paar talentvolle fotografen, maar de meerderheid is daar meer bezig met gear dan iets anders. Gelukkig had ik vrij snel door dat ik van hen niks ging leren.

Ik raad aan om op Youtube een aantal kanalen te volgen (en dan bedoel ik niet Tony Northrup) om meer te leren over compositie en daar ervaring uit te putten. Uiteindelijk leer je nog het meeste door zelf te doen en je eigen foto's te analyseren. En het blijft per slot van rekening subjectief. Er zijn foto's die ik een meesterwerk vind en iemand anders slecht of vice versa.
Old 12-11-2020, 22:22   #971   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Schonen tettagère.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2020, 20:05   #972   link
Wapi
Stainboy

Wapi's Avatar

Send a message via MSN to Wapi
De laatste 2 jaar ook wat meer bezig met fotografie. Consistentie en techniek moeten nog een pak beter. Van een paar honderd foto's zijn er meestal maar een handvol de moeite. Locatie is natuurlijk ook wel alles bij landschapfotografie. Hieronder enkele foto's tijdens trektocht door de Dolomieten (Alta Via 1) vorig jaar:

Benieuwd wat jullie er van vinden.
Old 13-11-2020, 20:17   #973   link
kar
Public servant

kar's Avatar

De eerste foto is leuk maar overbelicht denk ik. Kan je die wat donkerder maken en de kleuren iets meer tot hun recht laten komen?

3&4de foto's zijn zeer goed. 5de foto valt een beetje in het water door te donker links en te licht rechts. Wel goed concept.
kar is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2020, 16:17   #974   link
Dorfmeister
O_o

Foto 1: Goed gekadreerd, vertelt een goede scène. Ik zou de foto onderaan wel bijsnijden net onder de houten poten van dat hutje.

Foto 2: Weinig op aan te merken, maar de scène mist imho een blikvanger. Bij water zou ik zelf proberen om bv. een reflectie op te vangen.

Foto 3: Mooi landschap, maar wel wat donker. De schaduwen zou ik zelf lichter maken.

Foto 4: Erg knappe silhouettefoto. Enige opmerking die ik kan bedenken, is dat het licht van de ondergaande zon rechtsboven misschien net iets te hard de aandacht trekt.

Foto 5: Vind ik iets minder geslaagd omdat het licht wel erg hard is hier. Kan wel een mooi effect zijn, maar persoonlijk niet echt mijn ding.

Foto 6: Goede foto, de bomen zijn een goed vergelijkingspunt om een idee te hebben hoe lang die kabel daadwerkelijk is.
Old 16-11-2020, 20:45   #975   link
Wapi
Stainboy

Wapi's Avatar

Send a message via MSN to Wapi
Bedankt voor de constructieve feedback! Erg nuttig!
Old 11-10-2021, 19:13   #976   link
chili
Member

chili's Avatar

Na de scoutsfoto (is voor de affiche van een scoutsfuif) van 5 jaar geleden, heb ik het dit jaar weer gedaan.

https://imgur.com/a/d7HoEK4
chili is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2021, 09:45   #977   link
rooz
Senior Member

Quote:
Originally Posted by chili View Post
Na de scoutsfoto (is voor de affiche van een scoutsfuif) van 5 jaar geleden, heb ik het dit jaar weer gedaan.

https://imgur.com/a/d7HoEK4

Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Fotografie

Thread Tools

Posting Rules