Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 25-06-2021, 23:25   #321   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post
Morgen laatste scenario. Tot nu toe een groot succes eigenlijk, heb mij al kostelijk geamuseerd. The Pallid Mask vond ik een beetje tegenvallen, ik heb het niet zo voor scenarios dat je van hot naar her moet rennen om aan het einde van het spel te geraken, dus daar waren we allebei defeated. Maar Black Stars Rise is toch wel een voltreffer, zitten spelen met doom op agendas te plaatsen ipv te proberen voorkomen dat de agenda vooruit gaat.

Mark en Minh zijn ook wel een enorm krachtig duo. Mark + Sophie + Machete en eigenlijk kan je praktisch heel die box zonder problemen aan. Ik heb nog geen enkele enemy tegenover mij gekregen waar ik echt moeite had om die plat te krijgen. Het volgend scenario zal wel weer een beest bevatten waar het niet de bedoeling is dat je hem neer krijgt, maar het is wel een verademing om een investigator te hebben die proper gebalanceerd is. Denk dat ik tot nu toe max 3 assets in het spel gebracht heb per scenario, Machete, Beat Cop en First Aid. Af en toe Flashlight ook eens, als ik ergens clues moest grabben en de shroud was niet al te hoog.

Moet wel zeggen dat mijn zijsprong naar Marvel Champions mij enorm veel bijgeleerd heeft over decks en hoe ze te gebruiken. Ik kan nog altijd geen kloten deck builden (peis dat wjw eens een master class moet geven ofzo), maar door MC weet ik nu wel veel beter hoe je decks moet gebruiken. In het verleden smeet ik zelden kaarten weg uit mijn openingshand en dan zat je eigenlijk met veel te veel kaarten die je wou spelen en ging het niet vooruit. Nu weet ik tenminste dat als ik die 2-3 kaarten niet in mijn pollen heb, ik gewoon alles moet wegsmijten tot ik ze wel in mijn hand heb.
Dit lijkt heel sterk op mijn ervaring. Mark is zodanig sterk met een Beat Cop en een Machete, dat ik eigenlijk niet goed weet welke upgrades ik nu nog moet kopen.
Campaign is wat mij betreft de beste tot nu toe. Sfeer, boeiend verhaal, en echt goeie scenario's. Ben nu bezig met de catacomben, alweer een pareltje
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2021, 08:24   #322   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Iemand trouwens tips voor goeie non-Seeker/Guardian combinaties? Dat zijn altijd de "safe" choices, maar ik zou eens willen proberen met andere classes te combineren. Was aan het denken om Jacqueline Fine eens te proberen, aangezien ik nog nooit Mystic geprobeerd heb en zij heeft een starter deck dat redelijk ok zou moeten zijn. Maar geen idee welke Rogue of Survivor daar goed bij past en waar je geen 20 jaar ervaring voor moet hebben om het ok te kunnen uitspelen .
Old 26-06-2021, 09:52   #323   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Ik heb een campaign met Jacky en Stella gespeeld, en dat was geweldig. Mystic kan geweldig sterk zijn, maar je moet wel veel kaarten hebben, vooral van de latere campaigns.
Stella vond ik misschien wel het leukst om te spelen, volledig andere speelstijl (zoveel mogelijk skill checks proberen verliezen )

Tony Morgan is ook een makkelijk te spelen non-seeker/guardian.

Ik probeer wel meestal investigators te spelen die bij die campaign kwamen, vaak past dat thematisch wel goed.
Old 02-07-2021, 11:18   #324   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Gisteren met Jacqueline en Stella Path to Carcosa opnieuw gestart en het was een beetje een train wreck . We hebben de investigator packs genomen zonder wijzigingen, maar het is nogal moeilijk om de switch te maken tussen Guardian en Mystic.

Mijn vrouw gaat terug de Seeker toer op, maar ik heb wat zitten prutsen om een combat deck te bouwen voor Jacqueline.

We gaan straks opnieuw starten en zal het dan eens uitproberen en zien wat het geeft.
Old 05-07-2021, 11:20   #325   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Als je Mystic Seeker gaat, raad ik aan om curse build te gaan. Jacqueline kan dan de curses pakken met haar ability en spells zoals Armageddon en die curse set makkelijk trigger en. Seeker heeft een convenant die curses omzet in +1... En je kan voor Trish (Rogue Seeker) gaan voor nog meer curse synergy.

Als je het niet overweegt schrap:
Emergency cache.
Overpower.
Perception.
Astral travel
Robes of endless night

Voeg toe:
Arcane Research x2
Arcane initiate X2 of Olive McBride X2
Guts x2
Holy Rosary X1
Uncage the soul 2x
Voice of Ra x2
Ward of protection/Deny existence

Extra aandachtspunt is dat Shrivelling anti synergie heeft met uw Rituals candles.
Old 05-07-2021, 12:27   #326   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Was wellicht onduidelijk in mijn post, het is een combat-focused deck voor Jacqueline dat ik bij elkaar wou puzzelen . Mijn vrouw is Seeker met Ursula momenteel.

Die link is niet echt up to date meer, aangezien ik wat wijzigingen doorgevoerd heb omdat sommige kaarten ofwel niet echt tot uiting kwamen ofwel gewoon niet of amper gebruikt werden. Zou eens een update moeten doen en de laatste versie posten, aangezien er wat upgrades en updates inzitten.

Astral Travel heb ik eruit gehaald, want het is heel situational en aangezien we Carcosa al redelijk goed kennen heb ik nog maar zelden grote jumps moeten maken (en assets discarden is nogal riskant, aangezien je keihard afhangt van kaarten gelijk Shriveling). Dus dat kwam enkel tot zijn recht als we moeten resignen of naar een bepaalde locatie moeten, maar dan moet je die kaart bijna heel het spel in uw hand houden.

Emergency Cache heb ik ondertussen eruit gehaald, want resources zijn eigenlijk nooit een probleem geweest tot nu toe. Ik probeer als openingshand altijd Shriveling te hebben en dat is bijna altijd gelukt. Het grootste probleem is dat als het niet lukt, je eigenlijk geen fuck waard bent, itt een Guardian gelijk Mark, want die zijn base stat is op zich al ruim voldoende voor de meeste enemies.

Waar ik nog niet echt een oplossing voor gevonden heb is damage. Jacqueline is heel fragiel op dat vlak (alle mystics denk ik) en ben nu al 3x verslaan door physical damage. Heb Painkillers zitten, maar dat is meestal uitstel van executie (haha, ebdem). Allies in het spel brengen is een optie, zodanig dat zij wat kunnen absorben, maar dan zou ik andere kaarten moeten opofferen.

Gisteren Black Stars Rise gespeeld en na een redelijke start serieuze kletsen gekregen. Compleet vergeten dat Crashing Floods erin zit en Agility tests zijn een ramp voor Jacqueline. Het hielp ook niet dat ik met 2 enemies bij mij zat en ik enkel Ineffable Truth had liggen (en Shrivelling is er nooit uitgekomen). Dus ja, dat was 4 rondes lang telkens 2 acties spenderen aan evaden en als ik heb die Crashing Floods 4x moeten resolven (en 4x verloren).

In general, geen idee of Mystics echt mijn ding zijn. Het is nogal veel gokwerk imo en hopen dat je geen ambetanterikken trekt.

edit>
Deny Existence was ik al tegengekomen, maar die zou ideaal zijn bij Crashing Floods wel serieus helpen. Zal straks nog wat prutsen.

Last edited by Bjorn; 05-07-2021 at 12:37.
Bjorn is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2021, 22:18   #327   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Gisteren Path to Carcosa uitgespeeld. Beste campaign tot nu toe! Alleen Innsmouth nog niet gespeeld.
Het laatste scenario was wel enorm moeilijk, zeker 3 keer herbegonnen.
Old 14-07-2021, 23:05   #328   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Innsmouth schijnt ook heel goed te zijn. We hebben er net scenario 1 op zitten en dat was al erg goed. Morgen een lange dag Arkham gepland, dus misschien geraken we halverwege. Hyped.
Old 22-11-2021, 14:22   #329   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Gisteren de investigator en campaign boxes toegekregek van Edge of the Earth. Zalig, zo alles ineens.
Iemand al mee gespeeld?
Old 23-11-2021, 13:46   #330   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Nope, aan het wachten tot het bij Adriaensen wordt geleverd. Heeft iemand het zien liggen op de Spel Plezier beurs?
Old 23-11-2021, 14:59   #331   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ben niet op de beurs geweest. Kans was wss klein omdat hij vooraf had aangegeven met een kleinere verkoopstand te staan en dan vooral met de spellen die daar ge-demo'd werden.
Old 24-11-2021, 10:06   #332   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Ah, goed nieuws! Dan maar rustig wachten, we zijn nu Return to Forgotten Age aan het afronden.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules