Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 01-09-2012, 19:02   #81   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Wel het was in een winkel naast ergoline in Antwerpen (ergoline.be), hoort allemaal samen maar in deze winkel komen alle 2de handse en toonzaalmodellen dus ge kunt er wel wat besparen. In de ergoline winkel ook even op zo'n herman miller gezeten, die hitch had gepost, uit nieuwsgierigheid. Maar met de prijs in achterhoofd was dat sowieso geen optie.
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 01-09-2012, 19:36   #82   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

de centrale poot in't midden van mijn bureaustoel onderaan is lager komen te staan, waardoor de poot en een paar wielen op de grond staan, en telkens een paar wielen zweven. wtf?
ik zie niet direct in hoe ik die boel moet losmaken

Old 01-09-2012, 19:38   #83   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

ik denk dat dit een teken is dat je een nieuwe bureaustoel nodig hebt voor dat dit gebeurd: http://gizmodo.com/5157354/boy-kille...chair-explodes
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 01-09-2012, 19:43   #84   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Ik zit graag laag achter bureau. Mijn bureaustoel zakt in fases vanzelf naar beneden, dat valt onder de noemer "kapot", maar wat mij betreft ook enigszins onder "comfort".
Old 01-10-2012, 09:37   #85   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Raar, had gezocht op 'bureaustoel' maar deze thread kwam ik niet tegen.

Anyway, zoals ik gepost had in de Buy and Sell thread:

Quote:
Ik ben dus op zoek naar een degelijke bureaustoel voor m'n werk. Ik heb een budget gekregen van 500 1500 voor iets deftig. Dit gezegd zijnde, ik krijg dat bedrag ook voor de rest van m'n bureau te verfraaien maar ik ga enkel een stoel kopen en de rest in m'n zak steken.

Ik heb eens gekeken naar die 'spinali' stoelen en daar eens opgezeten een tijd geleden maar ik voelde mij daar ongemakkelijk op... Misschien is dat wennen, heeft iemand daar ervaring mee?

Indien er nog goeie suggesties zijn, graag!
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2012, 09:39   #86   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Vraag me eigenlijk af of er bepaalde regels bestaan wanneer een werkgever moet bijdragen in de kost voor een ergonomische bureaustoel voor iemand die veel thuis werkt. Ik zit al enkele jaren met een serieus slechte rug en een echt goede bureaustoel is door rugdokter al regelmatig eens aangehaald. Maar daar 2000 euro voor neertellen uit eigen zak is toch ook een ferme kost, dus vraag me af - zeker als het op doktersvoorschrift is - in welke mate een bedrijf verplicht is dat voor jou aan te schaffen.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2012, 09:40   #87   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

don't be a bitch
Old 01-10-2012, 09:50   #88   link
Bibastar
soy ninja

Bibastar's Avatar

Ge kunt wat in uw auto gaan zitten om te werken Lapino. Die heeft goeie zetelkes, cupholder, radio, airco, licht, verwarmde zetel?, ... Wat moete nog meer hebben?!
Old 01-10-2012, 10:04   #89   link
flexium
Sr member, jr poster

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Vraag me eigenlijk af of er bepaalde regels bestaan wanneer een werkgever moet bijdragen in de kost voor een ergonomische bureaustoel voor iemand die veel thuis werkt. Ik zit al enkele jaren met een serieus slechte rug en een echt goede bureaustoel is door rugdokter al regelmatig eens aangehaald. Maar daar 2000 euro voor neertellen uit eigen zak is toch ook een ferme kost, dus vraag me af - zeker als het op doktersvoorschrift is - in welke mate een bedrijf verplicht is dat voor jou aan te schaffen.
Hierom ga ik nooit rijk worden.. het zou nooit in mij opkomen om zoiets aan de werkgever te vragen.
"Ik moet maar naar het werk gaan om op een stoel te zitten die door het werk betaald is"
flexium is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2012, 10:11   #90   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

yea flexiumgel maar dat maakt van u wel geen krenterige zak die her en der geld probeert te schooien OMDAT EM ER MISSCHIEN TOCH WEL RECHT OP HEEFT HE WTF BTW HIJ SUKKELT AL JAREN MET ZIJN RUG DUS EEN BETERE STOEL IS TOCH WEL OP ZIJN PLAATS DENK IK ALLEZ WANT MET ZIJNE RUG KWEENIE ZENNE

jezus
Old 01-10-2012, 10:18   #91   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

You rang m'lord?

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2012, 10:24   #92   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Dat hoeft geen 2000 te kosten hoor, ik ga deze week eens naar de winkel Gispen in Gent, daar hebben ze blijkbaar een redelijk aanbod van zulke stoelen van tussen de 500 900.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2012, 10:40   #93   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

gij kent lapino zijne rug nog niet zenne dodgy
Old 01-10-2012, 10:55   #94   link
Dov
epo <3

Dov's Avatar

't is da. Wetenschappelijk bewezen dat enkel pure luxe een rug kan behandelen.
Alles minder dan een massief gouden iChair van 190" voor al uw thuiswerkend personeel is gewoon mensonterend.
Dov is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2012, 13:11   #95   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dov View Post
Alles minder dan een massief gouden iChair van 190" voor al uw thuiswerkend personeel is gewoon mensonterend.
Volgens mij telt dat alleen maar als de directeur van de verantwoordelijke voor stoelaankopen mede-eigenaar is van het bedrijf iChair.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much everything in a flash before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2012, 15:47   #96   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Gast serieus, denk aan die onkostennota die ge gaat moeten invullen, doe het gewoon niet.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2012, 15:52   #97   link
.fanny
Banned

voor 90 euro hebt ge een stoel waar ge perfect ergonomisch op kunt zitten. ge moet dan wel continu op uw posture letten, pino, maar zo duur is dat dus uiteindelijk. het hangt zeer sterk af van hoeveel moeite je zelf doet om 'goed' te zitten.

als je zegt van 'ik wil een stoel waar ik gelijk een varken in kan hangen en liggen en die mij in alle mogelijke poses toch nog ergonomisch ondersteunt' dan kijkt ge tegen een stoel op van de duizend euro ja, en dat kan dan natuurlijk altijd duurder ook.

ik denk dat ge achter uw werkgever zijn bijdrage kunt fluiten maat.
.fanny is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2012, 16:09   #98   link
flexium
Sr member, jr poster

BVB:

http://www.orthocor.nl/wiebelkussen-balkussen.html

maakt van elke stoel een actieve stoel, wat goed is voor je rug! Voor slechts 1/100 van je budget!
flexium is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2012, 16:23   #99   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

post eens welke ergonomische je wil
ik heb hier ook een ergonomische, in plastiek. 250.
hopelijk is het geen mega luxe lederen dat je wil.
Old 01-10-2012, 16:27   #100   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Ik 'wil' helemaal niks, maar zit nu op n of ander cheap geval van de Leenbakker of zoiets, en als ik daar een uurtje op zit doet mijn rug enorm veel pijn. Rugdokter heeft me gewoon gezegd eens te informeren naar een goede stoel met vooral goede ondersteuning voor onderrug.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules