Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

View Poll Results: Zou jij je willen ontdopen indien je hiervoor niet teveel moeite zou moeten doen?
Ja 44 30.34%
Misschien, onder voorwaarden (specifieer) 10 6.90%
Nee 51 35.17%
42 23 15.86%
Ik ben niet gedoopt 17 11.72%
Voters: 145. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools
Old 14-06-2007, 13:09   #1   link
Random
Shrimp Recidivist

Random's Avatar

Het Grote Ontdopingsproject

Naar aanleiding van deze thread is gebleken dat nogal wat Shrimpers er al aan gedacht hebben zich te laten ontdopen, hoewel dit er nooit van gekomen is. Velen zijn gedoopt bij geboorte, zonder zich katholiek of christelijk te voelen. Vaak is men het zelfs radicaal oneens met de standpunten van de katholieke kerk, zoals de houding over anti-conceptiva en de recente veroordeling door de kerk van Amnesty International wegens abortie. Bij een ontdoping neem je ook officieel afstand van de katholieke kerk.

Deze poll heeft als bedoeling te peilen naar de interesse bij iedereen om zich te laten ontdopen in een "massa-ontdoping". De nodige formulieren en informatie zullen daarbij gebundeld worden, zodat je enkel je persoonlijke gegevens moet invullen en de brief op de post doen. Je laat daarbij weten dat je je laat ontdopen, zodat het ook publiek zichtbaar wordt.
Random is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2007, 13:12   #2   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

kga het waarschijnlijk wel doen op de VUB dan, die pipo's die het organiseren al het werk laten doen ^^

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2007, 13:15   #3   link
Random
Shrimp Recidivist

Random's Avatar

Informatie over ontdoping. Als er genoeg mensen zijn wil ik wel uitpluizen hoe dit met zo weinig mogelijk rompslomp kan geregeld worden.
Old 14-06-2007, 13:19   #4   link
Peephole
Destroyer of forums

Peephole's Avatar

Lijkt mij wel zot dat ge u zomaar kunt ontdopen door een brief te sturen. Kunt dan toch ook zo andere mensen beginnen ontdopen?
Old 14-06-2007, 13:23   #5   link
Bregt
Senior Member

Bregt's Avatar

Onder voorwaarde dat mijn moeder er niet teveel mee inzit. Nu de opvoeding zo'n beetje achter de rug is, wil ze haar kinderen eigenlijk vooral voor een altaar zien binnen afzienbare tijd.

JA IK HOU DAAR REKENING MEE
Bregt is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2007, 13:41   #6   link
Random
Shrimp Recidivist

Random's Avatar

Ik kan dat wel begrijpen, als je uit een gezin/familie komt waar men daar nogal zwaar aan tilt, kan het een symbool zijn waarvoor je zwaar betaalt. Gelukkig is dat bij mij niet het geval. Anderzijds, hoe meer potten je breekt hoe meer promotie natuurlijk .
Old 14-06-2007, 13:43   #7   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Hangt ervanaf of mijn vriendin voor de kerk wilt trouwen of niet. Als dat voor haar belangrijk is, dan wil ik wel even de hypocriete huichelaar uithangen in die kerk.
Cakeman is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2007, 13:45   #8   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cakeman View Post
Hangt ervanaf of mijn vriendin voor de kerk wilt trouwen of niet. Als dat voor haar belangrijk is, dan wil ik wel even de hypocriete huichelaar uithangen in die kerk.
▓ that, samen met de katholieke oudjes

ik dacht trouwens dat het ging gaan over een initiatief mbt wielerdoping ofzo
Old 14-06-2007, 13:46   #9   link
Bavo
Moeten er nog posts zijn?

Als je je laat ontdopen erken je wel de symboliek achter dopen, wat ik eigenlijk niet doe sinds ik er nooit bewust voor gekozen heb. Even nutteloos dan toen ik werd gedoopt dus, en mogelijk nog meer aangezien je moeite steekt in iets waar niemand wakker van ligt.
Bavo is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2007, 13:48   #10   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

I'm in.
Old 14-06-2007, 13:49   #11   link
Random
Shrimp Recidivist

Random's Avatar

Als jij de symboliek achter je doopsel niet erkent, dan doet de kerk dat wel voor jou in haar statistieken, dus dat vind ik geen reden om het niet te doen. Je zegt dat niemand eraan tilt, maar de voorlopige pollresultaten hier duiden toch op het tegenovergestelde. Zeker nieuwsberichten zoals die over Amnesty laten de mensen toch niet onberoerd imo.
Old 14-06-2007, 13:50   #12   link
Cassiel
FKA |3o3dha

Cassiel's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bavo View Post
Als je je laat ontdopen erken je wel de symboliek achter dopen, wat ik eigenlijk niet doe sinds ik er nooit bewust voor gekozen heb. Even nutteloos dan toen ik werd gedoopt dus, en mogelijk nog meer aangezien je moeite steekt in iets waar niemand wakker van ligt.
Maar ondertussen krijgt de katholieke kerk wel subsidies voor elke ingeschreven gedoopte.
AllÚ, dat dacht ik toch.
Cassiel is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2007, 13:50   #13   link
Harlequin
Hautaine zak

Harlequin's Avatar

Voor zo ver ik dacht, kan je je niet laten ontdopen, enkel uittreden uit de kerk. Eens gedoopt is altijd gedoopt. Je mag dan wel uit de kerk stappen, Jezuuke blijft u graag zien.

Anyway, dikke care.

/Edit: zoals ook in de links staat overigens.

Last edited by Harlequin; 14-06-2007 at 13:53.
Harlequin is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2007, 13:51   #14   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Ik ben Atheist. Als het mij geen moeite kost zou ik mij zeker laten ontdopen, ben tegen die katholieke zever indoctrinatie vanaf jeugd.

Nu vrees ik echter dat het me wel moeite zou kosten, ik ga niet dossiers opvragen en van loket tot loket lopen ed dus laat ik het maar zijn.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2007, 13:52   #15   link
IceScream
Analist - therapist

IceScream's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bertolt B. View Post
Onder voorwaarde dat mijn moeder er niet teveel mee inzit. Nu de opvoeding zo'n beetje achter de rug is, wil ze haar kinderen eigenlijk vooral voor een altaar zien binnen afzienbare tijd.

JA IK HOU DAAR REKENING MEE
Hihi.

En moet maar niet gedoopt worden in the first place. HEATHEN ALL THE WAY YO. REPRESENTING.
Old 14-06-2007, 13:52   #16   link
Bavo
Moeten er nog posts zijn?

Quote:
Originally Posted by l3o3dha View Post
Maar ondertussen krijgt de katholieke kerk wel subsidies voor elke ingeschreven gedoopte.
AllÚ, dat dacht ik toch.
Als dat zo is dan is het wel zinvol. Indien niet, dan til ik er inderdaad niet aan en mag de Kerk me gerust als een van zijn aanhangers tellen, en de Moslims, Mustafa's, koeienaanbidders en Buddhisten mogen dat ook voor mijn part. Als ze er gelukkig mee zijn.
Bavo is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2007, 13:55   #17   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

ik vier al jaren geen kerstmis meer, maar wel de terugkeer van het licht omdat de dagen langer worden.
heidense feesten FTW
(zoals de meeste feesten die nu de christelijke stempel hebben maar in oorsprong heidens waren)

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2007, 13:55   #18   link
Random
Shrimp Recidivist

Random's Avatar

Mja, als ik de keuze had tussen christelijke en athe´stische feestdagen dan zou ik de athe´stische kiezen, dat is tot nog toe niet het geval. Geeft ook niet, een christelijke feestdag is net hetzelfde als elke andere. Je moet er niet op werken. Een christelijke levenshouding bv., verschilt wel van een athe´stische en dat is wat telt.
Old 14-06-2007, 13:56   #19   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Originally Posted by Sloefke View Post
Cool. Ik hoop dat je als ontdoopte meteen ook consequent bent en weigert om verlof te nemen met Kerstmis, Pasen, Pinksteren en alle bijhorende vakanties. Die vuile christenen proberen toch maar alles te monopoliseren, rebelleer!
Kerstmis is niet christelijk alsook pasen en pinksteren. Is weer zo een speciale gebeurtenis die verkristelijkt is. bv. Kerstmis zonnewende enal. Is gewoon een algemene verlofdag meer niet ook islamieten in belgiŰ of athe´sten en whatever hebben dan verlof. Die dagen hebben totaal niets met de kerk an sigh te maken.

Edit: met dank aan peephole om mij op de fout te wijzen

Last edited by Rufus; 14-06-2007 at 15:13.
Rufus is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2007, 13:57   #20   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

Quote:
Originally Posted by IceScream View Post
En moet maar niet gedoopt worden in the first place. HEATHEN ALL THE WAY YO. REPRESENTING.
aight high five... in ons familie moette al 3 generaties teruggaan voor ge den eerste gedoopte terugvindt

trouwens zitten er hier dan zoveel gedoopten? dacht dat dat tegenwoordig eerder uitzondering dan regel was.
Soit alle respect voor geloof en overtuiging enzo, maar de kerk als instituut kan zwaar mijn kloten kussen

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules