Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

View Poll Results: Zou jij je willen ontdopen indien je hiervoor niet teveel moeite zou moeten doen?
Ja 44 30.34%
Misschien, onder voorwaarden (specifieer) 10 6.90%
Nee 51 35.17%
42 23 15.86%
Ik ben niet gedoopt 17 11.72%
Voters: 145. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools
Old 12-06-2012, 10:34   #321   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Send a message via MSN to Jerre_31

(bron: http://www.plosone.org/article/info%...6880#abstract0)
Old 12-06-2012, 14:08   #322   link
Random
Shrimp Recidivist

Random's Avatar

Quote:
Originally Posted by Snuff View Post
En jij gelooft dat vurige gelovigen dit niet gaan aangrijpen om te zeggen "ziedewel! alle atheïsten zijn ziek in hun hoofd!"?
Mja, dat zal zeker gebeuren, maar dat wil niet zeggen dat die overtuiging uiteindelijk gaat domineren.

Dit is nu misschien heel erg abstract, maar ik heb er eerlijk gezegd wel vertrouwen in dat kennis binnen een populatie van mensen op langere termijn wel de neiging heeft om in de richting van consistentie te evolueren, ondanks al onze irrationele psychologische kenmerken. Dat lijkt mij waarschijnlijker dan het omgekeerde scenario. Feitenkennis is de brandstof van die drift in ons collectief denken en vandaar dat de beste manier om religieus geloof te marginaliseren in mijn ogen verder onderzoek naar de aard van het beestje is. Eigenlijk is dat de hoofdreden dat ik er tegenwoordig veel optimistischer over ben dan vroeger.

Die staat al keilang stof te vangen in mijn kast. Misschien het moment om die nog eens boven te halen. Heb jij die (uit)gelezen? Wat vond je ervan?

Quote:
Originally Posted by ran View Post
Waarom geloven mensen in Bart De Wever, om maar iets te zeggen. Het heeft volgens mij vrij weinig te maken met de realiteit Bart De Wever, maar alles met een bepaalde mythologie die rond zo iemand zijn persoon wordt opgebouwd. En die ook voor elke persoon anders is.

Terwijl mensen met een normaal verstand toch moeten inzien dat de realiteit Bart De Wever eigenlijk niet zoveel verschilt van de realiteit van een hoop stront.
Ik ben ook geen fan van De Wever, maar ik vind de vraag "wie er gelijk heeft" binnen het spectrum van politieke overtuigingen velen malen complexer dan de vraag of er al dan niet een god bestaat, en bovendien veel arbitrairder (het hangt ervan af in welke samenleving je wil leven).

Last edited by Random; 12-06-2012 at 14:13.
Random is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2012, 14:22   #323   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
Originally Posted by Random View Post
Ik ben ook geen fan van De Wever, maar ik vind de vraag "wie er gelijk heeft" binnen het spectrum van politieke overtuigingen velen malen complexer dan de vraag of er al dan niet een god bestaat, en bovendien veel arbitrairder (het hangt ervan af in welke samenleving je wil leven).
Jah, zowat élke vraag is complexer dan die vraag

Er zijn gewoon walgelijk veel mensen die zich inschrijven in de mythologie rond De Wever, zonder zich ooit af te vragen wie Bart De Wever nu werkelijk is, welke impact zijn bestuur zou hebben op dingen die hen concreet aanbelangt. Ze weten enkel "dat hij tegen de Walen is".

En er zijn nog veel meer mensen die zich inschrijven in de mythologie rond Jezus, zonder zich ooit ernstig af te vragen of God wel bestaat. Iemand die alle macht heeft en alle zonden vergeeft. Ik zou ervoor stemmen, en nog liever voor gaan werken. *sorry Jezus, overslapen en gisteren heel de dag zitten surfen* *ok het is u vergeven*

*zeg Jezus, uw pa woont in de wolken en heeft een lange witte baard?*
*Jawel mijn zoon*
*Jzeus pls*
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2012, 19:30   #324   link
Bibastar
soy ninja

Bibastar's Avatar

God heeft u de mogelijkheid gegeven om niet te geloven in een God.
Howaboutthat?
Old 12-06-2012, 19:36   #325   link
Anton
lil carl hoefkens

Anton's Avatar

diepe shit
maar jullie gaan aan één ding voorbij imo

magneten

"It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!" - Upton Sinclair
Anton is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules