Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

View Poll Results: Zou jij je willen ontdopen indien je hiervoor niet teveel moeite zou moeten doen?
Ja 44 30.34%
Misschien, onder voorwaarden (specifieer) 10 6.90%
Nee 51 35.17%
42 23 15.86%
Ik ben niet gedoopt 17 11.72%
Voters: 145. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools
Old 14-06-2007, 13:57   #21   link
Bavo
Moeten er nog posts zijn?

Quote:
Originally Posted by Sloefke View Post
Cool. Ik hoop dat je als ontdoopte meteen ook consequent bent en weigert om verlof te nemen met Kerstmis, Pasen, Pinksteren en alle bijhorende vakanties. Die vuile christenen proberen toch maar alles te monopoliseren, rebelleer!
Dat is geen argument, die verlofdagen zijn historisch en staan open voor egen invulling. In de 'moderne' maatschappij is het gewoon handiger ze samen te nemen, zonder het uit Katholiek standpunt te bekijken.
Bavo is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2007, 13:58   #22   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

zelfs op de VUB, toch wel een vrijzinnig bastion, zijn er vrij veel gedoopten hoor. Volgens mij heeft het te maken met de katholieke traditie van vele mensen die de kindjes laten dopen, om de grootouders niet te shockeren ofzo

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2007, 14:00   #23   link
Peephole
Destroyer of forums

Peephole's Avatar

Quote:
Cool. Ik hoop dat je als ontdoopte meteen ook consequent bent en weigert om verlof te nemen met Kerstmis, Pasen, Pinksteren en alle bijhorende vakanties. Die vuile christenen proberen toch maar alles te monopoliseren, rebelleer!
Chance dat dat Kerstmis van oorsprong een christelijk feest is he.

OH SNAP.

Last edited by Peephole; 14-06-2007 at 14:04.
Peephole is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2007, 14:05   #24   link
IceScream
Analist - therapist

IceScream's Avatar

Quote:
Kerstmis = heidens
Pasen = ik vier de paashaas, die niet in de Bijbel staat
Pinksteren = dat vier ik niet, dus die mag je hebben, maar in de plaats krijg ik Wijspeetongedooptdag

Representin'

EN JIJ MOET GAAN WERKEN OP 1 MEI VORTE KALOOT AHAHAHA
Old 14-06-2007, 14:08   #25   link
Dokter dré
Member

Dokter dré's Avatar

Mja, ik heb aan zulke dingen ook al vaak gedacht. Maar dan vooral m.b.t. het nageslacht.
Ik denk dat het vrij moeilijk uit te leggen is aan je kleine mannen dat zij niet mogen meedoen aan dat grote feest waar in de klas al zolang wordt over gesproken. Tot 2 maal toe zelfs.
Dat er vervangingsfeesten voor atheïsten zijn, doet er weinig toe. Het is een feit dat zij niet meedoen aan de communie waar al hun vriendjes al vaak voor samenkomen, en ja: zelfs naar uitkijken.

Voor de Kerk trouwen is nog zoiets. Ik zou het niet direct willen, maar ik kan me voorstellen dat 90% van de vrouwen dit niet zou accepteren.

In zulke gevallen zet je even je principes opzij. Het is niet dat je er de katholieke kerk effectief mee steunt zoals gelddonaties dat wel doen bijv.
Old 14-06-2007, 14:10   #26   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Het kan mij allemaal niet veel schelen, buiten dat ik dan niet voor de kerk zou kunnen trouwen. Enkel het stadhuis is ook maar zozo.
ibaun is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2007, 14:11   #27   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Originally Posted by Dokter dré View Post
Mja, ik heb aan zulke dingen ook al vaak gedacht. Maar dan vooral m.b.t. het nageslacht.
Ik denk dat het vrij moeilijk uit te leggen is aan je kleine mannen dat zij niet mogen meedoen aan dat grote feest waar in de klas al zolang wordt over gesproken. Tot 2 maal toe zelfs.
Dat er vervangingsfeesten voor atheïsten zijn, doet er weinig toe. Het is een feit dat zij niet meedoen aan de communie waar al hun vriendjes al vaak voor samenkomen, en ja: zelfs naar uitkijken.
De mensen die ik ken die niet gedoopt zijn, hebben daar nu ook weer niet zó veel psychische hinder van ondervonden, hoor.
Jonah is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2007, 14:11   #28   link
IceScream
Analist - therapist

IceScream's Avatar

... of je kan je kinderen niét naar een katholieke school sturen, en het probleem stelt zich niet. En als ze willen voor de kerk trouwen, dan kunnen ze zich nog laten dopen. Dan geef je ze tenminste een keuze. I'm all pro choice.

*edit* op the doc.

Quote:
Originally Posted by ibaun View Post
Het kan mij allemaal niet veel schelen, buiten dat ik dan niet voor de kerk zou kunnen trouwen. Enkel het stadhuis is ook maar zozo.
Het hele instituut 'huwelijk' is maar belachelijk ook. Alsof die ring en dat blaadje ervoor zorgen dat je meer van je partner houdt. Hol formalisme, dat zeg ik daartegen. Hol formalisme.
Old 14-06-2007, 14:11   #29   link
Peephole
Destroyer of forums

Peephole's Avatar

Quote:
Uw kinderen moeten toch eens ballen kweken, niet?
Quote:
Er is geen bal plezant aan eens een paar keer in de kerk te gaan zitten hoor.

En lesjes catechese zijn pure indoctrinatie.
Old 14-06-2007, 14:14   #30   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

de donaties worden berekend aan de hand van het aantal ingeschrevenen voor elke andere erkende godsdienst in België; behalve voor de katholieke, die wordt bepaald op het aantal inwoners. Niet eerlijk dus. (geheel naast de kwestie precies... maar toch )

Als de vrouw effectief voor de kerk wilt trouwen kan ze nog altijd met de handschoen trouwen hé...

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2007, 14:16   #31   link
Random
Shrimp Recidivist

Random's Avatar

Ik vind het dopen van kinderen eigenlijk een heel bedenkelijke praktijk, net zoals het laten doen van communies. Een levenslange belofte laten afleggen door een kind dat nog niet eens weet hoe de wereld min of meer ineen zit... je moet het maar verzinnen. Zeker omdat geloof zoiets fundamenteels wordt verondersteld te zijn. Stel u voor dat een baby bij geboorte zijn politieke overtuiging zou moeten kiezen, of zijn beroep. Het is toch moeilijk om hier de absurditeit niet van in te zien.
Random is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2007, 14:17   #32   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

Quote:
Voor de Kerk trouwen is nog zoiets. Ik zou het niet direct willen, maar ik kan me voorstellen dat 90% van de vrouwen dit niet zou accepteren.
In zulke gevallen zet je even je principes opzij.

Oh no fucking way

trouwen tot daar toe, kan wel wat praktische voordelen hebben op belastingsgebied of whatever, maar voor de kerk? Nooit van mijn leven. Mag ze op hare kop gaan staan en de polka dansen voor mijn part, ik doe het niet.
Niet dat ik zo'n saaie principiële cocksucker ben, maar zo hier en daar houd ik m'n been wel stijf.
Niet dat het probleem zich ooit gaat stellen want ik kan me niet voorstellen dat ik verliefd word op iemand die daar veel belang aan hecht.

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2007, 14:18   #33   link
Random
Shrimp Recidivist

Random's Avatar

Kan een mod anders eens de optie "ik ben niet gedoopt" toevoegen aan de poll?
Old 14-06-2007, 14:20   #34   link
Peephole
Destroyer of forums

Peephole's Avatar

Quote:
Originally Posted by Random View Post
Kan een mod anders eens de optie "ik ben niet gedoopt" toevoegen aan de poll?
Kunt ook gewoon niet antwoorden he slimmen.
Old 14-06-2007, 14:21   #35   link
IceScream
Analist - therapist

IceScream's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wannes View Post
trouwen tot daar toe, kan wel wat praktische voordelen hebben op belastingsgebied of whatever, maar voor de kerk? Nooit van mijn leven. Mag ze op hare kop gaan staan en de polka dansen voor mijn part, ik doe het niet.
Niet dat ik zo'n saaie principiële cocksucker ben, maar zo hier en daar houd ik m'n been wel stijf.
Amen. Trouwen doe ik enkel voor de staat én als ik er voordeel aan heb. En mijn kinderen worden niet gedoopt. De enige twee zaken waar ik écht principieel over ben.
Old 14-06-2007, 14:22   #36   link
Random
Shrimp Recidivist

Random's Avatar

Quote:
Originally Posted by Peephole View Post
Kunt ook gewoon niet antwoorden he slimmen.
Tuurlijk, maar dan zien we dat niet he. Niet iedereen die niet stemt is niet gedoopt.
Old 14-06-2007, 14:24   #37   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

42

Of ik al dan niet symbolisch een klats water over mijne kop heb gehad ten tijde dat mijn bewustzijn bestond uit slapen, luiers bevuilen & eten interesseert me zoveel niet.

En indien de Katholieke kerk niet meer of minder geld krijgt naargelang ik ontdoop of niet interesseert het me nog minder.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2007, 14:32   #38   link
Bavo
Moeten er nog posts zijn?

En als ik trouw, dan moet het in een Spiderman-outfit zijn, met spidermanwebben en spidermanauto's. Een beetje eisen stellen mag wel eens.
Bavo is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2007, 14:33   #39   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

spiderman heeft helemaal geen auto

denk toch eens na man

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2007, 14:43   #40   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wannes View Post
spiderman heeft helemaal geen auto

denk toch eens na man

Comics , read them.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules