Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

View Poll Results: Zou jij je willen ontdopen indien je hiervoor niet teveel moeite zou moeten doen?
Ja 44 30.34%
Misschien, onder voorwaarden (specifieer) 10 6.90%
Nee 51 35.17%
42 23 15.86%
Ik ben niet gedoopt 17 11.72%
Voters: 145. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools
Old 14-06-2007, 14:45   #41   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

uw moeder is ne comic

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2007, 14:49   #42   link
Kapsalon Wendy
Senior Member

Kapsalon Wendy's Avatar

Ha, goed te zien dat ik niet alleen ben.

Ben zelf een overtuigd athe´st en niet erg opgezet met het concept godsdienst noch het instituut kerk, maar heb respect voor andere mensen hun (andere) mening.

Met kerstmis heb ik dit jaar gewoon gewerkt (andere jaren doe ik dan grote schoonmaak of iets dergelijks, bekke uit principe), ik zet geen kerstboom, ik ga enkel naar de kerk voor een begrafenis uit respect voor den dooie (maar daar heb ik altijd veel last van achteraf). Ik zou nooit trouwen in een kerk (ik heb daar niks te zoeken en 't zou een belediging zijn aan die drie mensen die daar nog echt uit overtuiging naartoe gaan). Ik zou trouwens nooit trouwen (te beknellend) tenzij als er echt praktische redenen zouden zijn maar die ben ik nog niet tegen gekomen. De tijd dat een niet gedoopt kind als enige gestigmatiseerd werd terwijl de rest z'n communie deed, is lang voorbij. Kortom: ze doen maar maar ik wil er niks mee te maken hebben. Veder even goei vrienden.

De enige reden dat ik nog zou wachten om me te laten ontdopen is mijn moeder die een oprechte katholiek is en er het hart van in zou zijn. Ik heb meer dan dertig jaar serieus gerebelleerd tegen mijn ouders en heb eindelijk een goeie modus vivendi gevonden met die mensen. Die wil ik nog houden voor die paar jaar dat ze hier nog rondlopen. Daarna zal 't rap geklonken zijn.

Whenever I watch TV and see those poor starving kids all over the world, I can't help but cry. I mean, I'd love to be skinny like that but not with all those flies and death and stuff - Mariah Carey
Kapsalon Wendy is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2007, 14:57   #43   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sloefke View Post
Cool. Ik hoop dat je als ontdoopte meteen ook consequent bent en weigert om verlof te nemen met Kerstmis, Pasen, Pinksteren en alle bijhorende vakanties. Die vuile christenen proberen toch maar alles te monopoliseren, rebelleer!
Dan mag al wie op bepaalde partijen stemt meteen ook werken op 1 mei bvb.

En verder: same as Cake. En stiekem vind ik trouwen in een kerk wel iets hebben.
Old 14-06-2007, 14:59   #44   link
Kapsalon Wendy
Senior Member

Kapsalon Wendy's Avatar

Quote:
Originally Posted by ecko View Post
En verder: same as Cake. En stiekem vind ik trouwen in een kerk wel iets hebben.

Aha, jij bent gewoon een Closet Romantic. Betrapt!

Whenever I watch TV and see those poor starving kids all over the world, I can't help but cry. I mean, I'd love to be skinny like that but not with all those flies and death and stuff - Mariah Carey
Old 14-06-2007, 15:12   #45   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Heb ik dat ooit ontkend dan?
Old 14-06-2007, 15:16   #46   link
Kapsalon Wendy
Senior Member

Kapsalon Wendy's Avatar

Quote:
Originally Posted by ecko View Post
Heb ik dat ooit ontkend dan?

Van geen kanten maar ik moet u af en toe toch eens uit uw tentje lokken he

Old 14-06-2007, 15:20   #47   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Sjanse dat ik nog door de opening kan dan.
Old 14-06-2007, 16:41   #48   link
Jolan
Senior Member

Jolan's Avatar

Quote:
Cool. Ik hoop dat je als ontdoopte meteen ook consequent bent en weigert om verlof te nemen met Kerstmis, Pasen, Pinksteren en alle bijhorende vakanties. Die vuile christenen proberen toch maar alles te monopoliseren, rebelleer!
Als jij je pensioen later rechtstreeks naar mij doorstort.

Quote:
Originally Posted by IceScream View Post
Pasen = ik vier de paashaas, die niet in de Bijbel staat
Johannes 20, 13-14:
13 En zij zeiden tot haar: Vrouw, waarom weent gij? Zij zeide tot hen: Omdat zij mijn chocoladen ei weggenomen hebben en ik weet niet, waar zij het neergelegd hebben. 14 Na deze woorden keerde zij zich om en zag een haas staan, maar zij wist niet, dat het Jezus was.

Informeer je eens voor je flagrante leugens over de bijbel gaat staan verkondigen, heiden.

Quote:
Originally Posted by l3o3dha View Post
Maar ondertussen krijgt de katholieke kerk wel subsidies voor elke ingeschreven gedoopte.
AllÚ, dat dacht ik toch.
Quote:
De doopgelofte ongedaan maken kan niet, maar je kan wel uit de betrokken Kerk treden. Je wordt niet geschrapt uit de dooplijst, maar er komt een bijkomende registratie met de vermelding dat je bent uitgetreden. Je bent dan niet meer bij de Kerk betrokken, en je kan dan ook geen sacramenten meer ontvangen, zoals het huwelijk of een christelijke begrafenis.

Een kerkuittreding heeft geen invloed op de financiering van je ex-kerkgemeenschap. De subsidies zijn in BelgiŰ berekend op het aantal inwoners. Vanaf een minimum aantal inwoners is de oprichting mogelijk van een gesubsidieerde parochie, ongeacht de filosofische overtuiging van de inwoners. BelgiŰ erkent de katholieke, de orthodoxe, de protestantse en de anglicaanse kerken.

Last edited by Jolan; 14-06-2007 at 16:44.
Jolan is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2007, 16:53   #49   link
Niels
Chav

Niels's Avatar

Paasklok > paashaas
Niels is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2007, 17:03   #50   link
Fieldy
Rispel Raspel

Fieldy's Avatar

Ben mij ook van plan om te laten ontdopen. Ooit, maar ben zo verdomd lui om een brief op te stellen.

Anyway, trouwen voor de kerk doe ik niet. Mijn vriendin wilt dat ooit wel, eigenlijk. Niet uit geloofsredenen, ze wilt gewoon een kleed dragen die dag. Dus hebben we maar een compromis gevonden in een vrijzinnige trouw ceremonie ofzoiets.

rap gegoogled, zoiets dus: http://www.plechtigheden.be/relatie.php
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2007, 17:15   #51   link
Matthias
*snore*

Quote:
Originally Posted by IceScream View Post
Amen. Trouwen doe ik enkel voor de staat Ún als ik er voordeel aan heb. En mijn kinderen worden niet gedoopt. De enige twee zaken waar ik Úcht principieel over ben.
Tot uw schoonvader zijn blaffer bovenhaalt. Kenda.

Soit, je moet trouwens niet eens gedoopt zijn om te trouwen voor de keer. Je moet enkel zweren dat je de kinderen katholiek zult opvoeden - ze laten dopen dus. Minstens even crimineel natuurlijk. Soit, ontdopen heeft weinig zin, want het kan niet. Je uit het kerkregister halen is ook nogal onzinnig, want ze krijgen er niet minder subsidies om. En het kost moeite. Moeite doen sucks.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2007, 18:43   #52   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Sloefke stemt CD&V, lol.
Old 14-06-2007, 18:47   #53   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

De enige reden dat dat Kathlieke feestdagen zijn, is omdat de Kerk ooit gezegd heeft "En nu vieren we Jezus!" Niet omdat er ooit iets fundamenteels gebeurd is hoor.

Allemaal commerciŰle troep. Net als Halloween dat de laatste enorm populair aan het worden is hier. Daar kan ik echt niet tegen.
Cakeman is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2007, 18:47   #54   link
Gino Belino
Sletjongen

Gino Belino's Avatar

Zotten, de r-k godsdienst is er eentje waarvoor ge de minste moeite van ze allemaal moet doen, het levert een trits feestdagen op (wel niet zoveel als de joden), en misschien komt het u nog ooit eens van pas. Ik sta er ongeveer 0 keer per jaar bij stil dat ik gedoopt ben en bijgevolg tot de christelijke gemeenschap behoor, waarom dan laten ontdopen? Dikke care dus, zoals iemand hier al zei
Gino Belino is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2007, 18:53   #55   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cakeman View Post
De enige reden dat dat Kathlieke feestdagen zijn, is omdat de Kerk ooit gezegd heeft "En nu vieren we Jezus!" Niet omdat er ooit iets fundamenteels gebeurd is hoor.

Allemaal commerciŰle troep. Net als Halloween dat de laatste enorm populair aan het worden is hier. Daar kan ik echt niet tegen.
daar ben je verkeerd, er was wel degelijk iets fundamenteels gebeurd, de verschillende mensen die in onze contreien leefden, vierden toen nog de paganistische versies van de feesten. Toen kwam de kerstening van de gebieden daar en aangezien de mensen zelfs na de kerstening de feesten bleven vieren, ging men zoeken achter een middel om er een katholieke toon aan te geven.

(toch een beetje WIN voor mij want ik moet de cursus middeleeuwen nog leren en weer nog grotendeels hoe de kerstening ging ^^)

EDIT: In het wielrennen zou er letterlijk eens een ontdopingsproject moeten komen ^^

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.

Last edited by Irmo; 14-06-2007 at 18:56.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2007, 18:56   #56   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Waarom u persÚ laten ontdopen? Het is niet dat er een stempel op uw voorhoofd staat met: "GEDOOPT".
Old 14-06-2007, 18:58   #57   link
Random
Shrimp Recidivist

Random's Avatar

Omdat de kerk doet wat ze doet in de naam van alle gedoopten, daarom. Het is natuurlijk een principskwestie maar wel een die aanslaat, blijkbaar.
Random is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2007, 19:01   #58   link
Gino Belino
Sletjongen

Gino Belino's Avatar

Quote:
Ma lol. Gaat dat hier nu echt vijf pagina's over een non-argument over fucking feestdagen gaan?
Sloefke, laat ons er eerlijk over zijn dat feestdagen = de essentie van het christelijk geloof.
Gino Belino is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2007, 19:25   #59   link
Peephole
Destroyer of forums

Peephole's Avatar

Quote:
En alsof het een serieus argument zou zijn. Idioten.
Als het geen serieus argument is, hou het dan in het vervolg voor u zelf.
Old 14-06-2007, 19:33   #60   link
Osprey
Member

Zonder geloof in God zou er geen trappist zijn, reden genoeg om me niet te ontdopen. Uit sympathie.
Osprey is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules